Autor Wątek: [Irrlicht] Win 7 64x  (Przeczytany 6609 razy)

Offline danielg44k

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2011, 23:05:58
Witam.

Chciałem zacząć naukę programowania gier i wybrałem silnik Irrlicht. Jednakże już przy pierwszym tutorialu mam problem. Otóż niema .lib dla mojej wersji Windowsa. Dla 32x jest a dla 64 niema.

Co w związku z tym mam zrobić żeby pozbyć się tego problemu? Szukałem ale nic na ten temat nie znalazłem.

A może zmienić silnik?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline SnowyMan

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2011, 23:14:35
A co za problem pisać pod x86 na systemie x64? Ten lib jest dobry, możesz go spokojnie używać dopóki kompilujesz pod x86 :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2011, 23:19:40 wysłana przez SnowyMan »

Offline danielg44k

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2011, 23:22:35
Probowalem dolaczyc liba z 32 ale wtedy mi wyskakuje blad.

Trzeba pewnie cos skonfigurowac ale malo sie na tym znam bo dopiero zaczynam zabawe z silnikiem

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Grudzień 17, 2011, 23:34:20
A może raczyłbyś nas zapoznać z tym błędem?

Offline SnowyMan

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2011, 23:39:46
I z IDE jakiego używasz :)

Offline danielg44k

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2011, 23:41:24
Przepraszam!

Kompilacja przebiega poprawnie, gdy program ma się uruchomić wyskakuj błąd o treści:

The program can't start beacause Irrlicht.dll is missing from your computer.

IDE:
Visual C++ 2010

Offline Snejk47

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2011, 23:43:05
Facepalm. Jak chcesz programować to musisz znać chociaż podstawy angielskiego. Wrzuć Irrlicht.dll do katalogu z aplikacją.

Offline danielg44k

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2011, 23:48:16
Snejk rozwiązał problem.

A skąd miałem wiedzieć że akurat tam mam przenieść dll'a?

Offline James

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2011, 00:02:00
Programujesz grafikę a nie wiesz gdzie ma się znajdować biblioteka, no to już jest niepoważne

Offline danielg44k

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2011, 00:04:52
Jak napisalem, to moj pierwszy raz. Brzmi dziwnie ale tak jest.

Poza tym jak moge inaczej zaczac od programowania gier jak nie w ten sposob?

Kiedys chce programowac mechanike gry ale jak narazie od czegos musze zaczac i chyba to jest jedyne wyjscie by w ogole poznac jak dzialaja gry

Offline Charibo

  • Redaktor

# Grudzień 18, 2011, 00:09:58
Kiedys chce programowac mechanike gry ale jak narazie od czegos musze zaczac i chyba to jest jedyne wyjscie by w ogole poznac jak dzialaja gry
To zacznij od Unity. Całkiem serio, to jest świetne środowisko. Za 2 tygodnie będziesz mógł robić już grywalne, sensowne gry z ładną grafiką. :) Jeśli się przyłożysz, oczywiście.

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

# Grudzień 18, 2011, 00:10:31
A może, najpierw poznać IDE i język ?

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Grudzień 18, 2011, 00:22:56
Tak, najpierw poznaj mechanikę i zasady obowiązujące w programowaniu czegokolwiek.

Offline danielg44k

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2011, 00:48:57
Wyczuwam ironie w powyzszym poscie ale niewazne.

Dopisalem tutorial do konca i przy odpalaniu program od razu sie wylaczam. Wszystko jest tak jak nalezy, probowalem nawet kod z zalaczonych source'ow i to samo.

Dobra, znalazlem blad. Temat do zamkniecia, dziekuje
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2011, 00:51:29 wysłana przez danielg44k »

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

# Grudzień 18, 2011, 00:54:38
To podziel się rozwiązaniem, bo może się komuś przydać :).

<offtopic>Coś czuje nachodzące tsunami pytań dot. Irrichta.</offtopic>
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2011, 00:56:31 wysłana przez MaxGarden »