Autor Wątek: Hackintosh i developing pod ios'a  (Przeczytany 5801 razy)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Grudzień 18, 2011, 19:51:41
ajfon 3g IMO jest juz bez sensu, bo to juz niewspierany sprzet.

Jezeli chcesz cos starszej generacji to lepszy bedzie tanszy ipod 2g, a do tego nowszy ipod 4g. Calosc zamknie sie w kilkuset zlotych zaledwie i masz wsparcie dla praktycznie wszystkich urzadzen i generacji ( nie liczac iPad'ow... ) Co do tego ze to inny swiat - to zalezy po jakiej "linii oporu" sie idzie. Czesc gier wystarczy po prostu "powiekszyc" i bedzie stykalo...

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Grudzień 18, 2011, 20:37:19
A propos meczenia kompa IDE: http://www.jetbrains.com/objc/ ponoc dosc fajny i lekki

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Grudzień 18, 2011, 20:47:21
Czy ja wiem ;) To jest oparte na Eclipse, Javie, nie wiem jakim cudem moze byc "lekkie" ;) Poza tym - testowalem to, zadna rewelacja.

Poza tym skad w ogole mit ze XCode "meczy maka" ? Sam XCode jest wydajniejszym srodowiskiem niz np. VS2010 ( empirycznie, ale tez pod katem uzycia ramu ) Ma ciagle swoje "zle momenty", chociazby wspomniane wyszukiwanie w dokumentacji ( ale tutaj zaden komp nie pomoze IMO, to jest po prostu zle napisane - inkrementalne przeszukiwanie TAKIEJ ilosci jest po prostu bezsensowne ;) ) i nadal zdarza sie ze jest niestabilny, ale mi tam np. pod katem pracy, jest rewelacyjnie.

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2011, 21:22:31
Jestem prawie gotów. Nazamawiałem w cholere sprzetu aż mi głupio bo przerąbałem praktycznie wszystkie uskładane pieniadze, ktore miały isc na samochod, no ale do zestawu doszedł ipod 4g i ipad I 16gb  wiec jesli gra zahula na ipadzie I powinna też na II czy sie myle? Rozdzielczosci te same chyba nie powinno byc problemu.  Jak juz ktos napisał ipoda 2g nie warto kupowac iphone'a 3gs tez nie kupie wystarczy mi jak przetestuje na ipodzie 4.

Do szczescia pozostało mi jeszcze wykupienie konta na app store. Czy ktoś byłby chetny mnie wesprzec w tej kwestii i pokazac co i jak? Czy bede potrzebował jakiegos konta walutowego? (Posiadam tylko konto w mbanku) Czy do uzyskiwania wynagrodzenia potrzebuje działalnosci gospodarczej? Niektorzy twierdza ze nie jest wymagane, inni twierdza, że przy czerpaniu zysków nalezy taką załozyc.



Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Grudzień 18, 2011, 21:30:51
Nie musisz miec konta walutowego, ale wygodnie jest takie miec - kasa nie jest wtedy przewalutowywana. W mBanku zalozenie konta walutowego to kwestia jednego telefonu i 10 sekund. Bezplatnie.

Od niedawna wykupienie konta deweloperskiego wymagalo wysylania faksu do USA, ale jak w Polsce jest Apple Online Store to juz w ogole wszystko zalatwia sie wylacznie przez net. To kwestia paru klikniec doslownie.

Dochody - wszystko zalezy od twojego urzadu skarbowego i jak dobra masz ksiegowa ;) Ale ogolnie jezeli nie chcesz zakladac dzialalnosci to przy wzglednie malych i nieregularnych zyskach da sie to obejsc.

IMO zle zrobiles kupujac iPhona 3G.... za pol roku ten sprzet bedzie juz kompletnie w odstawce i 'deprecated' ( nowe SDK powoli calkowicie odchodzi od wspierania architektury arm v6, i kazda nowa aplikacja domyslnie jest wiec na 3GS w gore... )

No i ostatnia rzecz - cudow sie nie spodziewaj ;) Znaczna czesc aplikacji nie zarabia nawet 100$w calym swoim zyciu...

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2011, 21:44:18
Dzieki vashpan za info. Iphone 3g posłuzy mi również za telefon a za poł roku to nie problem ja i tak wymieniam sprzet co 2-3 miesiace... Jesli jest tak jak mowisz z zakładaniem konta na app store to supers narazie przez swieta porobie bez konta - dżejlbrejki itp wiec aż tak mi sie nie spieszy tym bardziej ze póki co chciałbym skonczyc gre w wersji flashowej a pozniej zrobic port na iosa i w przyszołosci moze na androida chociaz narazie nie biore tego pod uwage bo i tak ciezko mi znalezc czas na cokolwiek.

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2011, 21:54:00
Hymm $100 ... na poczatek moze byc cokolwiek pierwsza gre chciałbym pewnie zrobic testowo wiec nie nastawiam sie na szczegolnie duze zyski. Mam kilka planów na mniejsze i wieksze gierki wiec zaczne od $100 skoncze na milionach <śmiech> ale z tego co widze firmy robią gry i sobie dobrze radzą. Raczej jestem w stanie zrobic coś pokroju srednich gierek podobnego poziomu wiec moze akurat mi sie poszczesci zobaczymy. Założe pewnie też temat w którym bede dzielił sie progressem na bieżąco powinno być ciekawie.

Offline arturooo3

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2011, 21:58:27
Poza tym skad w ogole mit ze XCode "meczy maka" ? Sam XCode jest wydajniejszym srodowiskiem niz np. VS2010 ( empirycznie, ale tez pod katem uzycia ramu ) Ma ciagle swoje "zle momenty", chociazby wspomniane wyszukiwanie w dokumentacji (...)

Pracuję od kilku miesięcy na codzień w XCode na niezgorszych Mac-ach i owszem - jako edytor kodu - XCode jest całkiem ok. Co prawda pierwsze uruchomienie trwa, jednak później można spokojnie pracować na wielu otwartych plikach bez zwolnień. Niestety, gdy przychodzi do używania całego środowiska muszę się zgodzić z opinią większości ludzkości - niestety XCode często po prostu w głupich momentach zawodzi.. Np. gdy kompilowałem OpenAL-a dobrze pamiętam sytuację, gdy projekt otwierał się po czym XCode się zawieszał. Wyświetlał ciekawy komunikat z wyborem - crash lub jakieś ograniczone działanie (nie pamiętam dokladnie), przy czym oba tryby powodowały crashe.

Niestety takie sytuacje się często zdarzają. Nie mówiąc już o ogólnej toporności całego narzędzia - głupie, proste momenty, a wszystko pada : /

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Grudzień 18, 2011, 22:00:58
Ha offtop: Wam tez crashuje na probie dodania plikow? :D , 2 rzecz znalaz sie samobojca co proboje przelaczac sie miedzy xibami :D

@Krolik:
-Cos ty zrobil z tym iphone3G przeciez to armv6 zabytek :( nic ci na tym nie ruszy za pare msc... pewnie w xcode 4.3 juz calkiem wywalili mozliwosc kompilacji pod armv6 (nie wiem nie sciaglem jeszcze ale tak czuje)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2011, 22:02:33 wysłana przez .:NOXY:. »

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Grudzień 18, 2011, 22:08:33
Sama dobrze zrobiona gierka to nic, ja nie licze crapu. Mowie o calkiem udanych gierkach ktore nie maja sie czego wstydzic. Jest ich naprawde cala masa :) Tak jak mowisz - potrzebny jest fart. No i konsekwencja. To juz niestety nie jest eldorado... Ale i tak iOS jest najlepsza platforma mobilna, z najwiekszym potencjalnym zyskiem dla dewelopera...

@arturoo - ja nie mowie, XCode 4 rzeczywiscie nadal potrafi byc niestabilny i mnie tez to wkurza ;) Tak to jest jak tworzy sie kolejna wersje duzego softu przepisujac ja praktycznie od nowa... Z dennych niedziajacych rzeczy np. obsluga dla Pythona w edytorze - XCode cos pieprzy tabulatory przez co interpreter kompletnie wariuje... ( mimo ze np. podswietlenie skladni, podpowiadanie kodu etc. wszystko jest w XCode :D ) ale zwyczajnie nie da sie tworzyc dzialajacych skryptow z poziomu srodowiska... I tak jest od wersji 4.0.0 ( w 3.x wszystko smigalo! )... Chyba im w koncu wysle bug reporta na ten temat ( uzywam Pythona do roznych skryptow podczas budowania ) Pady tez sie zdarzaja, u mnie glownie przy mergowaniu branchy z gita...

@noxy: wywalic nie mogli, wszystkie aplikacje ktory od pierwszej wersji mialy wsparcie dla armv6 MUSZA w kolejnych wersjach ja zachowac, inaczej nie zostana przyjete przy weryfikacji w AppStore. Nie moze byc tak ze user iPhona 3G sciagnal sobie kiedys aplikacje i nagle po updacie przestanie mu dzialac ze wzgledu na brak wsparcia dla jego architektury.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2011, 22:11:42 wysłana przez vashpan »

Offline revo

  • Użytkownik

# Grudzień 19, 2011, 09:19:10
@Dab: jasne, bardziej chodziło mi o podejście często stosowane przy tworzeniu gier na iOS. Mało kto stosuje GUI budowane w Cocoa, choćby z uwagi na chęć odpalenia tego później na innych platformach. Moje gierki jakieś kosmicznie skomplikowane nie są, ale nie trzeba było się za bardzo zastanawiać czy są odpalane na iPadzie czy nie -- stąd moja opinia i uważam, że na sam początek jest to wystarczające podejście ;)

Co do wspierania iPhone 3G / armv6 to osobiście nie jestem jeszcze przekonany do rezygnacji. Trzeba pamiętać, że Apple trochę namieszało przy 3 generacji iPod Touch i ten o pojemności 8GB jest identyczny jak ten z 2 generacji. Obawiam się, że tego sprzętu jest jeszcze trochę wśród użytkowników. Dla rozwiązania tego dylematu zintegrowałem Localytics, żeby po kolejnych aktualizacjach zobaczyć jak wygląda rozkład sprzętu wśród użytkowników ;)

Jeśli chodzi o sprzęt na jakim testuję to iPod Touch 1G, iPod Touch 2G, iPod Touch 4G, iPad 1G, kompletnie pominąłem 3GS i jakoś działa, na nowszych sprzętach też jeszcze nie testowałem. A dlaczego iPod Touch 1G? Zwykle wszystko działa przy okazji tylko trochę wolniej ;)

No i chyba ważniejszą kwestią od wersji cpu jest wersja OpenGL ES -- 2.0 jest dostępny dopiero od iPhone 3GS i wsparcie dla starszego sprzętu oznacza siedzenie na OpenGL ES 1.1 albo równoległe wspieranie obu wersji. Ja zdecydowałem się na pierwszą opcję.

Offline arturooo3

  • Użytkownik

# Grudzień 19, 2011, 15:53:35
Z dennych niedziajacych rzeczy np. obsluga dla Pythona w edytorze - XCode cos pieprzy tabulatory przez co interpreter kompletnie wariuje...

Podbijam!
Potem zabawa w poprawianie w Vimie - bezcenna ;).
Niemniej Python to też swojski język.. z "urokami", typu te tabulatory - cóż.
Niestety, trochę na Makach brakuje dobrego IDE. Nie chcę tutaj jakoś wychwalać wyższości jednych nad drugimi, niemniej - myślę, że gdyby MS zabrał się za takiego VS-a na Mac-e - mogłoby być to dobre.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 19, 2011, 16:11:47
Cytuj
że gdyby MS zabrał się za takiego VS-a na Mac-e - mogłoby być to dobre.

Yhy... Zwłaszcza jakby zatrudnili najpierw parę osób z Eclipsa. :) idea eclipse + budżet VS = ide-marzenie.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Grudzień 19, 2011, 17:56:07
XCode to jest dobre IDE, 'inteligentna' obsluga wielu edytorow - to jest cos czego brakuje w kazdym innym IDE, mimo ze idea i implementacja jest prosta. Jak dla mnie to po prostu kille-feature ( ale trzeba miec szeroki monitor ). Jest tez bardzo dobra out-of-the-box obsluga dla svn i git'a ( i chyba perforce, nigdy nie pamietam  ) Mamy bardzo dobre podpowiadanie, kontekstowe podswietlanie skladni, podswietlanie bledow "na zywo" ( dla jezykow natywnych! C/C++/Obj-C ) ( dzieki LLVM ), skondensowany i prosty interfejs.

Ale lezy: troche nawigacja po kodzie zrodlowym, prawie totalnie refaktoring ( chociaz mimo iz szczatkowy to jest... w czystym VS bez pluginow nawet tego nie ma ) dziwne podejscie do konfiguracji kompilacji. No i bugi.... nadal 4 nie jest stabilna...

Ogolem - XCode jest po prostu inny, jak caly OS X. Apple lubi robic wszystko po swojemu. Jedni sie przyzwyczaja szybko, inni beda psioczyc do konca zycia ;)

@Kos, arturooo3: Eclipse i NetBeans sa pod OS X jak ktos chce.

@arturoo3: Ja po prostu edytuje te skrypty w TextWranglerze i tyle, nie tykam ich z poziomu XCode ;) Dopoki tego nie naprawia.


Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 19, 2011, 18:05:31
Na czym polega "inteligentna" obsługa wielu edytorów?