Autor Wątek: Hackintosh i developing pod ios'a  (Przeczytany 5546 razy)

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2011, 13:47:51
Szukam jakiegos taniego sprzetu zeby cos porobic na iosa narazie tylko iphone. Na allegro szukałem w miare taniego sprzetu ale trzeba dac za uzywany z 1300-1500 czasami najmniej.

Zastanawiam sie czy nie lepiej na poczatek kupic taniego laptopa ~~ 700zł i postawic na nim liona.
Czy normalnie pozniej sie pracuje na takim systemie jak na oryg. maku? Czy bez problemu zainstaluje XCODE'a i bede mógł robic aplikacje na iphone'a ?



Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline BadRay

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Grudzień 17, 2011, 14:44:28
Miałem kiedyś acera 5720zg i na nim miałem postawionego Leoparda, w zasadzie wszystko działało normalnie, prócz wifi/karty graficznej - trzeba było na mus dokupić inną kartę wifi/graficzną która obsługuje Leopard.

System nie obsługiwał dobrze karty graficznej - uprzednio zrobiłem wymiankę na 9400 i jakoś udało mi się włączyć akcelerację sprzętową. Mimo to grafika sprawiała wrażenie 3x wolniejszej, do tego działała czasami skokowo, nie wspomnę już o kilkudniowych akrobacjach które były wymagane, aby tą grafikę uruchomić do "100% sprawności".

W zasadzie tak, da się pracować normalnie na hackintoszu(braku aktualizacji- po których jest duże ryzyko crasha, czasami random kernel panici), lecz po miesiącu i tak skusiłem się na mb white'a i jestem zadowolony. Używane nie są aż takie drogie, czasami można dorwać okazję na allegro ~1000zł. Więc może zamiast się męczyć - do-oszczędzić te 500zł do tych 700 i kupić używkę? W gruncie rzeczy macbooki to całkiem solidny sprzęt moim zdaniem.

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2011, 17:53:49
Ja też nie miałem ochoty pierniczyć się z hackintoshami - kupiłem po prostu taniego maca mini z myślą taką, że jak się nie spodoba to odsprzedam za cenę podobną do tej za jaką kupiłem. Potem oczywiście nastąpiła przesiadka na porządnego MBP.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 17, 2011, 17:59:06
Cytuj
oczywiście

?

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Grudzień 17, 2011, 18:08:24
Wszystko zalezy tak naprawde od tego jaki to laptop najlepiej obejrzec wiki: http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page i dobrac kompa pod to zamkniesz sie spokojnie w 1000zl z potezna maszyna do programowania ja tak zaczynalem :) Snow Leopard 10.6.X PC i jedziesz ;)

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2011, 18:22:27
@Kos:

Słabe maci mini mulą przy nowym XCodzie. Ten co ja kupiłem to był rozbudowany 1.1 (prehistoria), więc jak wyszedł XCode 4 to wyraźnie brakowało mu mocy żeby pociągnąć samo IDE (kompilacja, wyszukiwanie, wszystko muliło). Więc przesiadka na coś mocniejszego była oczywistą koleją rzeczy, skoro zostałem w tej technologii. 

Offline kabum

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2011, 18:41:40
Możesz też ściągnąć cały obraz zainstalowanego systemu do uruchomienia w vmware, ale do tego jest potrzebny raczej mocny komp. Ja miałem duże problemy z uruchomieniem leoparda na moim lapku, i w końcu dałem sobie spokój.

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2011, 21:05:58
Możesz też ściągnąć cały obraz zainstalowanego systemu do uruchomienia w vmware, ale do tego jest potrzebny raczej mocny komp. Ja miałem duże problemy z uruchomieniem leoparda na moim lapku, i w końcu dałem sobie spokój.

mocny komp + szybki dysk ;)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Grudzień 18, 2011, 13:20:03
Co do hackintosha bardziej nadaje sie stacjonarka niz laptop. Ja sie bawilem tym ladnych kilka lat, w zasadzie od samego poczatku kiedy Apple przeszedl na x86. Pewnie ze jest zabawa, ale ogolnie po paru dniach konfiguracji potem system smiga relatywnie normalnie... Oczywiscie trzeba miec sprzet ktory obsluguje Mac OS X. Ja odpalalem OS X i na Athlonie 64 i teraz na C2D i dawalo rade ;) Obecnie mam OS X i na Macu Mini i na PC, na PC dziala szybciej glownie ze wzgledu na dysk w miniowce ( ktorego zastanawiam sie czy nie wymienic... ) I tak - bez problemu da sie kodowac w XCode na hackintoshu, nie ma absolutnie zadnej roznicy ( jak juz wszytko smiga - grafa, usb etc.... ). Debugowanie na urzadzeniu, symulator, wysylanie aplikacji do AppStore, profilowanie. Wszystko.

Pod wzgledem stabilnosci tez nigdy nie moglem narzekac, czestotliwosc Kernel Panic'ow na PC w skonfigurowanym dobrze OS X jest mniej wiecej taka jak BSOD'ow pod Windowsem ;) ( czyli raz na dwa lata... )

Ale i tak wole prace na Mini, przynajmniej mam pewnosc ze nagle po updacie cos nie padnie. No i na PC wciaz sa male glitche - nie dziala uspienie, oszczedzanie energii dla CPU (chyba), harczacy dzwiek przy wiekszej glosnosci... To po prostu nigdy nie bedzie Mac ktory na 100% zawsze bedzie dzialal z systemem.

No i jeszcze jedna rzecz - zabawa z hackintoshem pozwala bardzo dobrze poznac ten system, robi sie rzeczy o ktorych przecietny user Mac'a nawet nie sni ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2011, 13:23:57 wysłana przez vashpan »

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2011, 13:39:19
Dzieki za info znalazłem juz Macbooka na allegro za 1200zł tak jak przewidywałem tyle bede musiał dac.
Jesli ktoś jest ciekawy co dokładnie wziąłem :

C2D 2.1
2gb ram DDR2
HDD 320
Grafika X3100
bateria ok 2h
Lion bez nośnika
Wymieniony Topcase i ramka wookol ekranu.

Wydaje mi sie że to dobra cena. Raczej posłuzy tylko do kompilacji wiec nie potrzebuje nie wiadomo jakiego sprzetu, pozatym dogadałem sie z kolesiem bo chciał 1400 w koncu sie udało a polowałem 2 dni ;).


Zamowiłem sobie jescze ajfona 3g z dżejlbrejkiem bo narazie nie mam konta developerskiego i bede testował sobie bez niego. Chyba bede mógł tylko przetestowac przenoszac aplikacje na urzadzenie, nie bezposrednio po kompliacji ? Czy mozna to jakos obejsc? Czy ktos chciałby sie testowo podzielic swoim kontem developerskim ? :)






Offline Krolik

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2011, 13:45:23
Zastanawiam sie czy nie kupic jeszcze ipoda 2g, 4g i ipada. Zaznaczam że dopiero bede stawiał pierwsze kroki z iosem sam nie wiem czy od razu bede tego potrzebował czy moze lepiej na poczatku porobic cokolwiek i kupic dopiero pozniej. Mysle poważnie o grach na te platformy wiec nie chce sie tylko pobawic ale na przyszłosc cos wypuscic na app store'a. Narazie tylko w wolnych chwilach w przyszłosci chciałbym w pełni tylko to jesli bede mógł sie z tych gier w miare utrzymac. Zajmuje sie tez grafiką wiec stworzenie czegos prostego samemu nie powinno byc problemem.

Offline revo

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2011, 17:49:16
Zastanawiam sie czy nie kupic jeszcze ipoda 2g, 4g i ipada. Zaznaczam że dopiero bede stawiał pierwsze kroki z iosem sam nie wiem czy od razu bede tego potrzebował czy moze lepiej na poczatku porobic cokolwiek i kupic dopiero pozniej. Mysle poważnie o grach na te platformy wiec nie chce sie tylko pobawic ale na przyszłosc cos wypuscic na app store'a. Narazie tylko w wolnych chwilach w przyszłosci chciałbym w pełni tylko to jesli bede mógł sie z tych gier w miare utrzymac. Zajmuje sie tez grafiką wiec stworzenie czegos prostego samemu nie powinno byc problemem.

Z punktu widzenia programisty iPad to taki trochę większy iPhone -- rozdzielczość jest tylko trochę większa niż te dla Retiny (1024x768 zamiast 960x640), ale dużej różnicy na początek to nie robi. Osobiście wydaje mi się, że zestaw iPhone 3g + ipod 4g powinien na początek wystarczyć. iPod 2G ma te bebechy co iPhone 3g, tylko taktowanie ciut inne i imho szkoda kasy na mnożenie sprzętów.

Dokupienie iPada później i dostosowanie do niego gry nie powinno też stanowić problemu -- w wielu grach obsługa iPada sprowadza się do wyświetlenia tego samego co jest w rozdzielczości Retina z dodatkową ramką.


Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2011, 18:27:49
Można też przygotować gre tak że na starcie wykryje czy to iPod/iPhone 3G czy iPad i wybierze odpowiednie assety i rozdziałkę a wszystko będzie w jednej uniwersalnej paczce gry. Ale to już ficzery.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Grudzień 18, 2011, 18:30:16
albo pisać w marmoladzie ;p 150$

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 18, 2011, 19:29:29
revo: różnica jest ogromna, jakiś 7 cali. :) Zupełnie różne światy jeżeli chodzi o GUI/HUD, szczegółowość grafiki i sterowanie. iPad to raczej wersja OSX ze sterowaniem dotykowym, a nie iPhone. :) Od strony programistycznej też są inne kontrolery widoków, jeżeli ktoś pisze pod Obj-C.

Ogólnie to lepiej kupować jak najbardziej różniące się urządzenia, czyli np. iPhone 3G (ew. iPod Touch 2G) i iPad 2. Potem jeszcze iPhone 4(S) i jest prawie komplet.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2011, 19:35:46 wysłana przez Dab »