Autor Wątek: Jak zapisać warunek pozycji Buttona  (Przeczytany 1160 razy)

Offline wojcienty

  • Użytkownik

# Grudzień 10, 2011, 23:35:28
//
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2020, 14:53:15 wysłana przez wojcienty »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xender

  • Użytkownik

# Grudzień 10, 2011, 23:50:22
1. "builder" to Borland C++ Builder? Zmie na coś z obecnej epoki :P
2. @topic: musisz mieć dodatkową zmienną oznaczającą kierunek przesuwania, bo sama pozycja się zmini gdy go przesuniesz. Przesunięcie uzależniasz od zmiennej kierunkowej, a dopiero tą zmienną zmieniasz w zależności od pozycji.

Offline wojcienty

  • Użytkownik

# Grudzień 11, 2011, 00:21:40
//
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2020, 14:53:30 wysłana przez wojcienty »

Offline wojcienty

  • Użytkownik

# Grudzień 13, 2011, 12:00:49
//
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2020, 14:53:36 wysłana przez wojcienty »

Offline Karol

  • Użytkownik

# Grudzień 13, 2011, 13:04:18
Pozycję przycisku masz pod Button->Top i Button->Left, jeżeli chcesz sprawdzić czy przycisk jest na danej pozycji to budujesz warunek ((Button->Top == y) && (Button->Left == x)).

Odnośnie timera, to to co podałeś ma się nijak do tego co chcesz osiągnąć. Interwał, o ile nie planujesz go zmieniać dynamicznie w kodzie, ustaw sobie w Object Inspectorze na np. 50. Jeżeli animacja ma się zacząć od razu to Enabled dajesz na true, jeżeli nie to musisz pod coś podczepić kod Timer1->Enabled = true. Teraz zostaje tylko utworzenie zdarzenia OnTimer i wrzucenia tam kodu odpowiedzialnego za zmianę pozycji przycisku (oraz warunki odbicia/zatrzymania animacji gdy dojdzie do krawędzi).

Offline Hincu

  • Użytkownik

# Grudzień 13, 2011, 17:14:55
Cytuj
if(jeśli pozycja buttona = 24, 80)
{
to przesuwaj go w lewno
} else if(jeśli pozycja buttona = x, x)
{
to przesuwaj go w dół
}

to co masz napisane w warunkach to jest przypisanie nowych wartosci a nie sprawdzanie czy sa podobne..
if(jeśli pozycja buttona == 24, 80)
{
to przesuwaj go w lewno
} else if(jeśli pozycja buttona == x, x)
{
to przesuwaj go w dół
}

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

# Grudzień 13, 2011, 17:51:57
To, co on ma w warunkach, to pseodokod :}.

Offline wojcienty

  • Użytkownik

# Grudzień 14, 2011, 22:07:32
//
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2020, 14:53:48 wysłana przez wojcienty »

Offline micran

  • Użytkownik
    • Micran - Warsztat

# Grudzień 14, 2011, 22:47:11
W Delphi, Visual itp Timer dodajesz gdzies w oknie, kliknij na niego dwa razy i tam wpisz odpowiedni kod. Ten kod będzie się wykonywał co tyle milisekund ( czasem setnych sekund, zależnie od tego co używasz) co podałeś. Im więcej będziesz miał timerów ustawionych, tym program bardziej się tnie, więc warto w kodzie obsługiwanym przez timera sprawdzać czy nadal go potrzebujemy, jeśli nie wyłączać.