Autor Wątek: Direct2D do GUI. Dlaczego nie?  (Przeczytany 1883 razy)

Offline karol57

  • Użytkownik

# Grudzień 08, 2011, 17:13:53
Cytuje z tematu: Twój nagłupszy błąd

Kolejny mój geniusz... Dwa dni straciłem przez to. Zacząłem pisać proste GUI w Direct2D.
Wystarczyłoby tyle.
Jestem początkującym i nie wiem za bardzo o co chodzi.
Co jest takiego złego w Direct2D? Oprócz tego, że ograniczam się do DirectX 11.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Paweł

  • Użytkownik

# Grudzień 08, 2011, 17:19:09
Nic, nie słuchaj paplania tylko koduj.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 08, 2011, 17:32:32
Xirdusowi pewnie pomyliło się Direct2D (nowe API z DX11) z DirectDraw (stare, niewspierane API do grafiki 2D).

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Grudzień 08, 2011, 17:33:20
@up
Right. Mea culpa.

Offline karol57

  • Użytkownik

# Grudzień 08, 2011, 17:39:18
Ok. Dzięki, kodzę dalej. Temat (chyba) do zamknięcia.

Offline Kitsune

  • Użytkownik

# Grudzień 08, 2011, 22:21:53
Korzystając z okazji zapytam - ktoś już używał Direct2D? Dobra alternatywa dla Allegro czy SDL?

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

# Grudzień 08, 2011, 22:25:46
Na razie wyjdzie na jedno bo mało która karta ma obsługę dx11, poza tym nadal sporo osób korzysta z XP więc będzie przetwarzanie na CPU co jest równo znaczne z małą wydajnością.

Jeżeli się mylę poprawcie mnie ;p.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2011, 22:28:38 wysłana przez MaxGarden »

Offline Oti

  • Użytkownik

# Grudzień 08, 2011, 22:36:03
Owszem, nadal XP jest bardzo często używany. Ale bez przesady, początkujący programista(wnioskuję, że OP takim jest) nie ma co się przejmować takimi pierdołami. Grunt by program działał u niego.

Offline Kitsune

  • Użytkownik

# Grudzień 08, 2011, 22:55:06
Cytuj
mało która karta ma obsługę dx11
Ja mam kartę z DX 11. Poza tym DX2D zaistniał w DirectX 10.1
Cytuj
nadal sporo osób korzysta z XP
XP pozbyłem się jakieś 4 lata temu.

Microsoft chwali się, iż Direct2D jest wydajny i generuje grafikę ładniejszą niż GDI (wbudowany AA). Ale czy nadaję się do stworzenia gry 2D?

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

# Grudzień 08, 2011, 22:57:25
To zależy co rozumiesz przez słowo "nadaje", bo jak czy "da się w nim zrobić" to tak ;].
Natomiast jeżeli chcesz zrobić super gierkę i nie koniecznie dużo pisać to proponuje jakiś silnik np Xeon Core.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 08, 2011, 23:11:09
Do DX11 (a co za tym idzie D2D) nie trzeba mieć karty z obsługą ficzerów DX11 (tessellacja itp).