Autor Wątek: [LWJGL] Uniknięcie fixed pipeline  (Przeczytany 1057 razy)

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2011, 16:04:57
Witam. LWJGL umozliwia pisanie gier w opengl1.1 az do 4.0. To oznacza że programista sam może wybrać featury. Jednakże czy w przypadku LWJGL jest sens wybierać nowoczesne rozwiązania typu własna biblioteka macierzy + shadery + VBO ?
Na wiki LWJGL piszą jak używać shader oraz VBO, a także coś nt macierzy (glOrtho niestety).
Czy gracz odczuje dużą różnicę?
Staram się programować w Opengl 2.1/1.1 + rozszerzenia, mam gotową klasę shaderów i vbo(opartą na tutorialach). Nie znalazłem biblioteki jak GLM dla javy więc używam rozszerzonej wesji Matrix4 z LWJGL wzbogaconą o własną glOrtho. Jednakże wydaje mi się że LWJGL włącza na starcie jakiś stan gdyż nie chce to zbytnio grać ze sobą (głównie macierze robią problemy mimo że oparłem je o dokumentacje opengl).

Zdaje sobie sprawę że Java nie da mi jakiś kosmicznych osiągnięć jeśli chodzi o wydajność, lecz programuje mi się w niej naprawde przyjemnie więc nie chciałbym z niej tak szybko zrezygnować.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2011, 17:07:40
Nie rozumiem o co pytasz. Jak potrzebujesz shaderów to piszesz z shaderami, jak nie to nie.

Ja używałem LWJGL i pisałem pod OpenGL 3.3, ale zdarzyło mi się na studia pisać w OpenGLu 2.1.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 04, 2011, 17:35:04
Cytuj
Nie znalazłem biblioteki jak GLM dla javy
Hyhy, java nie ma szablonów, więc ciężko zrobić w niej aż takie bagno, jak GLM :-)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2011, 20:31:10
Hyhy, java nie ma szablonów, więc ciężko zrobić w niej aż takie bagno, jak GLM :-)
z drugiej strony wypełnianie jakichkolwiek buforów OpenGLa w javie jest bolesne, bo nie można po prostu wskaźnika na struct dać :)

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Grudzień 05, 2011, 00:11:56
Avaj: hmm a wiesz moze czy lwjgl nie aktywuje sam jakis stanow? Bo przepisujac framework z c++ otrzymalem inny efekt (zupelnie jakby cos z macierzami projekcji). Choc sproboje jeszcze raz przygladnac sie moim wypocinom. Btw czego uzywales do debugowania opengla? Mam na mysli programy typu gDebugger. Strasznie pomogloby w analizie co jest nie tak.