Autor Wątek: Render z Google Maps + wybór silnika/frameworka  (Przeczytany 1157 razy)

Offline Mockr

  • Użytkownik

# Grudzień 01, 2011, 10:50:44
Hej ho,

Stoję przed zadaniem napisania programu wyświetlającego render terenu z Google Maps.
Ogólna zasada działania wygląda tak:

  • W oknie aplikacji wyświetla się mapa pobierana z Google Maps lub innego podobnego serwera - jeśli jest to możliwe
  • Użytkownik zaznacza pewien interesujący go fragment mapy
  • W drugim (bądź tym samym) oknie pojawia się trójwymiarowy render heightmapy wybranego kawałka z nałożoną teksturą zaznaczonego wycinka
  • Program dodaje do sceny pozostałe, własne obiekty w konkretnych miejscach

Zastanawiam się jaki wybrać framework lub silnik graficzny, który w miarę bezproblemowo pozwoliłby na coś takiego. Nie wymagam zaawansowanych bajerów (w tym fizyki, sieci itp.), liczy się tylko proste przygotowanie heightmapy i nałożenie całościowo jednej tekstury. Musi toto obsługiwać .NET (normalnie lub poprzez jakiś sensowny wrapper), bo całość napisana będzie w C#.

Inna sprawa to pytanko, czy ktoś ma może doświadczenie w tego typu zadaniach, jak wyciąganie obrazu z danym obszarem z Google Maps (ważna byłaby też mapa wysokości)?

Z góry dziękuję za każdą podpowiedź i pozdrawiam,

Mockr

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 01, 2011, 11:19:44
XNA?

Offline Mockr

  • Użytkownik

# Grudzień 01, 2011, 11:31:32
XNA wydaje mi się trochę zbyt niskopoziomowe - rendering tego terenu jest dla mnie sprawą, na którą chciałbym poświęcić stosunkowo mało czasu, natomiast z tego co widzę, w XNA trzeba się trochę pobawić.
Niejako odpowiadając sam sobie zastanawiam się np. nad Irrlichtem, który ma wrappery do C#, a obsługa prostej sceny z terenem do trudnych nie należy. Nie wiem, jak tym tle przedstawia się np. Ogre...

Inna sprawa to zespolenie tego z Google Maps... Na stronce Google nie widziałem API dla C#, tylko Java i Flash.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Grudzień 01, 2011, 12:16:53
Tez to kiedys robilem. Pobierałem obraz zapytaniem http, zapisywałem bufor do tekstury i voila :) z heightmapa jest ten problem, ze google tego nie udostępnia w api (dlatego tez olalem dokończenie tego projektu)

Offline englu

  • Użytkownik

# Grudzień 01, 2011, 13:41:36