Autor Wątek: ageia rządzi  (Przeczytany 2561 razy)

Offline pawelad

  • Użytkownik
    • strona domowa

# Grudzień 16, 2006, 02:10:10
Łamałem sobie głowę jak zrobię fizykę i znalazłem panaceum PhysX SDK from Ageia http://www.ageia.com/.
Wykopane w kosmos obiektowe sdk które potrafi prawie wszystko. W mniej niz tydzien udalo mi sie polaczyc to z moim silnikiem garfiki. Aby pobrac sdk trzeba sie zarejestrowac na stronie. Pobieramy sdki i najnowsze srodowisko uruchomieniowe.
Postaram sie niedlugo wrzucic to na swoja stronke, gdyby ktos chciał to mu wyśle żrodła i sprawozdanie( tak jest, sprawko a konkretnie przedostatni rozdział bo to magisterka). 

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

st3tc

  • Gość
# Grudzień 16, 2006, 02:22:11
Bosh ile razy juz to bylo na forum ... nic nowego

Tu masz sprawozdanie - nie sadze zebys zrobil lepsze:

http://www.cs.umu.se/education/examina/Rapporter/SeuglingRolin.pdf

Offline ziomber

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Grudzień 17, 2006, 18:16:39
jak dla mnie kapa bo nie wiem jak znalezc tutorial do zainstalowania tego np. w Delphi o lub BCB? bo tak to nawet nie oplaca sie hehe

Offline mINA87

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2006, 19:04:20
Bo nie ma sensu odpalać takiej bilbioteki pod takim syfem. Po co ? To nie zostało stworzone do tego. Jak piszesz jakąś większa produkcję to nigdy w życiu nie użyjesz ani jednego ani drugiego jako kompilatora/środowiska deployment. Debugger ssie, kompilator ssie, linker ma jakiś kosmiczny format. Kiedyś stwierdziłem, że skompiluje sobie OGRE'a pod BCB. Twardy byłem, "przeportowałem" ręcznie strasznie dużo depenencies ale w pewnym momencie zastanowiłem się - po co ja to robię ? :]

Offline ziomber

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Grudzień 17, 2006, 21:52:33
teraz to mi wode z mozgu zrobiles :0

Offline Spider100

  • Moderator
    • Strona domowa

# Grudzień 17, 2006, 21:56:33
Cytuj
Bo nie ma sensu odpalać takiej bilbioteki pod takim syfem. Po co ? To nie zostało stworzone do tego. Jak piszesz jakąś większa produkcję to nigdy w życiu nie użyjesz ani jednego ani drugiego jako kompilatora/środowiska deployment.
Mylisz się sensu bynajmniej po to żeby nie ograniczać/utrudniać komuś dostępu do takich zabawek. Po za tym ja pisze w delphi i jestem z tego dumny.

Offline mINA87

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2006, 00:27:29
Można polemizować Spider100. Ja pracowałem na wielu IDE. Delphi, BCB, TP, TC++, rhide, FPC, Dev-cpp, Visual. Muszę powiedzieć że produkcje Borlanda jednoznacznie ssą :P Nadają się do zastosowań testowych, dla początkujących, do zabawy, montowania kalkulatorów w pięć minut, ale żadne środowisko z Borlanda nie jest na dłuższa metę wygodne czy dobre. VCL - strasznie nadmiarowy, wolny i niestabilny. Linker generuje jakiś kosmiczne binarki i tylko je czyta, więc wszytsko musisz kompilować z paczek/źródeł. Kompilatory są wolne i też generują dużo nadmiarowego kodu a standard to oczywiście nie C++ tylko Borland C++, bo Borland wie lepiej :]. Debugger "prawie" działa i niby dobry nawet, ale teraz jak porównuje sobie jakikolwiek debugger do narzędzia Microsoftu z Visuala>=7.1, to wszystkie pozostałe ssą :P. O serii Turbo nawet nie wspomne bo to zabawki i potworki do katowania uczniów/studentów. FPC kompletnie darmowe bije takiego TP na głowe.
I teraz pod takim potworkiem mamy odpalać innego potworka jakim jest PhysX?... No way..
AGEIA wypuściła PhysX'a z myślą o grach next-gen. Czy widziałeś żeby jakiś poważny developer pisał coś takiego w produktach Borlanda? Po co się więc bawić w Borlandach PhysX'em? Bardziej pouczające będzie odpalenie go na Dev-Cpp, albo na Visualu.

Offline ziomber

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Grudzień 18, 2006, 12:51:56
a mozesz mi wytlumaczyc dlaczego na dluzsza mete np. delphi jest nie wygodne bo nie kapuje czego ja nie robie ze mi sie wyypasnie w tym pisze wszystko co potrzebuje :u

Offline mINA87

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2006, 12:58:50
No to już tłumaczę - odpal sobie pod nim PhysX'a :] Czy nie jest to wystarczający argument? Zamieniłem w sumie skutek z przyczyną, więc napiszę jeszcze raz.
Produkty Borlanda nie są stworzone do intensywnego developingu gier, nigdy nie były i nigdy nie będą. Borland uderza w inny rynek. Jeśli zaczniesz tworzyć apliakcje które mają być przenośne, wydajne, w których musisz mieć dosyć duża kontrolę nad tym co się dzieje na każdym etapie developingu, to przestaniesz z niego korzystać.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Grudzień 18, 2006, 13:50:24
Ej! Nie kłócić mi się tu na temat C++ kontra Delphi. Kontynuujcie w stosownym temacie (aż dziw że jeszcze go nie było - najwyższy czas go utworzyć) - http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=2390.0.