Autor Wątek: DOOM3 gpl source  (Przeczytany 3914 razy)

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Listopad 25, 2011, 01:20:56
Jestem pewien, że za max. pół roku wyjdzie wersja dla MorphOS. I to pomimo braku obsługi shaderów w sterownikach 3D i TinyGL w MorphOS. :)
Wpadłem na ppa i juz wiem! Zombie istnieją!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Vipa

  • Redaktor

# Listopad 25, 2011, 10:09:06
Jak się okazuje to tam jest większy ruch w newsach niż u nas :).

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 25, 2011, 10:29:22
Problem tylko w tym, ze Sam Dietrich z Nvidii zaimplementowal to przed Creativem, po prostu nie byl na tyle cwany, zeby to patentowac
Nie słyszałem o tym, żeby zaimplementował. Jeżeli dobrze kojarzę, to podczas wykładu o cieniach wspomniał tylko, że można to też zrobić na odwrót.

Cytuj
Swoją drogą co do tego patentu to ja z kolei czytałem taką historię, że Carmacka stencile były dwu-przebiegowe i wolniejsze od techniki opatentowanej przez Creative'a. Natomiast firmy się dogadały: Creative pozwolił na wykorzystanie swojego patentu bez opłat, ale za to id zaimplementowało w Doom 3 wsparcie dla EAXa. Dlatego w źródłach nie ma tego algorytmu teraz - Doom 3 nie był wydany z Carmack Reversem tylko stencilami od Creative'a.
Każdy stencil shadow jest dwuprzebiegowy, chyba że masz wsparcie dla two-sided stencil (czego GeForce 3 nie miał). Technika wymyślona przez Carmacka jest dokładnie tą samą techniką, co opatentował Creative. Wsparcie dla EAX zostało dogadane tylko dlatego, żeby był spokój od prawników Creative (słowem: lepiej zgodzić się na gorszy dźwięk w grze, niż toczyć wojnę po sądach).

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Listopad 25, 2011, 22:41:23
Wpadłem na ppa i juz wiem! Zombie istnieją!

I za cholerę nie chcą odejść. I w tym cały niepowtarzalny klimat, którego nic mi nie zastąpi (próbowałem). :)

Offline CrySec

  • Użytkownik

# Listopad 25, 2011, 22:49:58
Ile trzeba było czekać na wypuszczenie tego :3
Udało się komukolwiek się to skompilować?

PS: Spójrzcie na nazwę pliku MegaTexture.cpp/.h, czy także i Wam się to kojarzy ze słynną technologią Carmack'a zastosowaną w Rage? :)