Autor Wątek: Sensowny silnik do 3D  (Przeczytany 2486 razy)

Offline kodzik

  • Użytkownik

# Listopad 10, 2011, 17:45:57
Cześć, zamierzam "pobawić" się z grafiką 3D, lecz w ogóle nie mam pojęcia co do silnika. Próbowałem Irrlichta, ale to co on tam renderuje i w jaki sposób jest masakryczne.. o OGRE czytałem, że trzeba namordować się by stworzyć chociaż okno (strasznie dużo pisania). Szukałem jakichś innych darmowych silników C++ i... wychodzi na to, że jedynymi sensownymi są Irrlicht i OGRE, a może coś przeoczyłem? Czy moglibyście coś polecić? W przeciwieństwie do 80% userów tego forum nie zależy mi na tym by pisać swój silnik ;D
Nie chcę pisać (MMO)RPG, lecz gry typu SimCity i jakieś przygodówki typu Kangurek Kao. Fajnie by było, gdyby można było łatwo z integrować fizykę i użyć jej do stworzenia "realistycznego" zachowania samochodów.

Pozdrawiam, kodzik.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Asmodeusz

  • Użytkownik
    • Bogumił Wiatrowski: Blog

# Listopad 10, 2011, 18:00:26
Poza Irrlicht i OGRE masz do dyspozycji m.in. Esenthel czy CryEngine 3 (obu używasz za pomocą kodu C++owego). Plus wiele, więcej, spora lista pod http://www.devmaster.net/engines/.

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Listopad 10, 2011, 18:01:50
UDK, Unity.

Irrlicht jest w sam raz dla osób dopiero zaczynających, jest prosty w obsłudze, jakość renderingu też nie jest aż tak straszna.
OGRE jest dobrym silnikiem ale z początku odpycha swą mechaniką (trzeba napisać odpowiednie klasy itp.) ale po zrozumieniu praca z nim nie jest aż taka zła.

Offline kodzik

  • Użytkownik

# Listopad 10, 2011, 18:15:08
Dzięki za odpowiedzi.
Nie chcę używać Unity/UDK itp. ponieważ chcę "sam" coś napisać i mieć nad tym kontrolę (nie schodząc do własnego silnika). Listę przeglądałem, ale te silniki to albo mają praktycznie zerowy support, albo już upadły, albo mają kilka lat...

Zobaczę jeszczę tego Eshentela, dzięki ;)

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Listopad 10, 2011, 18:18:20
Nie chcę używać Unity/UDK itp. ponieważ chcę "sam" coś napisać i mieć nad tym kontrolę (nie schodząc do własnego silnika)
W UDK masz US dzięki któremu masz pełną kontrolę nad obiektami na scenie.

Offline Charibo

  • Redaktor

# Listopad 10, 2011, 19:02:04
Dzięki za odpowiedzi.
Nie chcę używać Unity/UDK itp. ponieważ chcę "sam" coś napisać i mieć nad tym kontrolę (nie schodząc do własnego silnika). Listę przeglądałem, ale te silniki to albo mają praktycznie zerowy support, albo już upadły, albo mają kilka lat...

Zobaczę jeszczę tego Eshentela, dzięki ;)
W Unity można pisać gry nie używając w ogóle klikanego edytora, tylko wrzucić pusty GameObject na scenę i resztę robić już w kodzie. ;)

Offline kulesz

  • Użytkownik

# Listopad 10, 2011, 19:33:09
Nie chcę pisać (MMO)RPG, lecz gry typu SimCity i jakieś przygodówki typu Kangurek Kao. Fajnie by było, gdyby można było łatwo z integrować fizykę i użyć jej do stworzenia "realistycznego" zachowania samochodów.

Myślę, że warto dać szansę dla Esenthela. Communitty ma małe, ale dość aktywne. Wydaje się spełniać każde Twoje wymaganie z dużą nawiązką :-)
Sam używam i polecam. Tylko nie zraź się tym, że 90% gier/przykladów itp. opartych na EE jest pochodną RPGów, silnik jest jak najbardziej uniwersalny :-)

Offline Bart K

  • Użytkownik

# Listopad 12, 2011, 00:39:42
Nie chcę używać Unity/UDK itp. ponieważ chcę "sam" coś napisać i mieć nad tym kontrolę (nie schodząc do własnego silnika)
W Unity samym klikaniem nie da sie zrobic gry. Mozna zrobic fajny teren, wrzucic modele i tyle... Reszta wszystko w kodzie.

W sumie to w Unity nawet menu nie mozna zrobic bez kodzenia :)

Offline Kitsune

  • Użytkownik

# Listopad 12, 2011, 03:41:52

Offline Timati

  • Użytkownik

# Listopad 12, 2011, 03:43:25
cryEngine 3