Autor Wątek: Tekstury typu SimCity 4  (Przeczytany 2476 razy)

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2011, 21:56:20
Poszukuję tekstur wpasowujących się w klimat znanej gierki SimCity 4. Szukałem troszę, głównie na cgtextures, ale tam niestety nie znalazłem niczego co mnie nie zadowala. Wszystkie tekstury to po prostu zdjęcia. Ja potrzebuję czegoś bardziej "growego".
Link do ss'a z SimCity: http://inlinethumb05.webshots.com/34692/2157541910104956330S500x500Q85.jpg
edit:
Aby uściślić, dodam oczywiście, że tekstury będą nałożone na model 3d.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2011, 21:59:58 wysłana przez Fladimir Mielevsky »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Listopad 09, 2011, 22:40:14
Tekstury to się chyba robi pod konkretne modele, a nie odwrotnie... Chociaż, co ja tam wiem...

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2011, 22:53:54
Szczerze mówiąc totalnie 2d nie ogarniam i taka tekstura to dla mnie czarna magia, wiec sam do końca nie wiem ;>

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Listopad 09, 2011, 22:57:05
To w końcu 2D czy 3D? I po co ci w ogóle ta tekstura (czego to model będzie)?

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2011, 22:58:04
Budynki, mówiłem. Tekstura jest 2d i nakłada ją się na model 3d. :D

Offline Vipa

  • Redaktor

# Listopad 09, 2011, 23:03:07
Ale co zdjęcia ci przeszkadzają? Z tego co widzę to rozdzielczość tych budynków jest mizerna, budynki się powtarzają niemiłosiernie, są tylko rozstawiane pod kątem rand()%4*90.
Można śmiało oteksturować bryły zdjęciami. Jeżeli potrzeba ci czegoś bardziej rysunkowego to niech grafik objedzie krawędzie i wypełni obszary jednolitym kolorem.

Wszystko zależy od tego jak będzie to widziane u ciebie w grze. Jeżeli w przedstawiony przez ss sposób, to nie ma problemu - korzystaj śmiało ze zdjęć.

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2011, 23:05:01
Ta, chciałbym to wykorzystać w grze izometrycznej. Wymodelować parę budynków z teksturką i je wyrenderować do grafiki 2d.


Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2011, 23:13:02
Dzięki za odpowiedzi.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Listopad 09, 2011, 23:13:13
No to o ile gra nie będzie fullhd to śmiało korzystaj ze zdjęć. W razie gdyby coś naprawdę potrzebowało edycji (np. budynek cały ze szkła, który na zdjęciu odbija miliony bzdur) to wystarczy kontury objechać kolorem. Ewentualnie trochę podmalować, jak np. tutaj:

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 10, 2011, 10:19:02
Cytuj
Szukałem troszę, głównie na cgtextures, ale tam niestety nie znalazłem niczego co mnie nie zadowala. Wszystkie tekstury to po prostu zdjęcia. Ja potrzebuję czegoś bardziej "growego".
A czego Ci brakuje w tych teksturach z CG Textures? Mi z reguły wystarczało znalezienie czegoś mniej więcej podobnego do tego co chciałem, szybka obróbka w GIMPie i gotowe. :)