Autor Wątek: 3d - import do grafiki izometrycznej 2d.  (Przeczytany 1385 razy)

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2011, 02:20:48
Na początku oświadczam, że jestem totalnie zielony jeśli chodzi o grafikę 2d/3d. Zastanawiam się, czy jest możliwość wymodelowania sobie np. ludzika, budynku czy czegoś tam, nałożenie teksturki w programie typu milkshape i wyeksportowanie tego do np. pliku png jako izometria? Chodzi mi o grafikę w stylu SimCity.
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2011, 02:23:56 wysłana przez Fladimir Mielevsky »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Snejk47

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2011, 02:27:02
Możesz wyrenderować obiekt.

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2011, 02:35:26
Myślę, że to co powiedziałeś wystarczy. Dzięki za trafnie podrzuconą frazę i pozdrawiam.
Tylko czy wtedy będę mógł taki wyrenderowany obiekt wrzucić przykładowo do png?

Offline Kamma

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2011, 02:52:57
Wykonujesz rendering obiektu 3d i z tego procesu otrzymujesz render, który jest po prostu zwyczajną bitmapą. Później możesz sobie ją przekonwertować do potrzebnego formatu.

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2011, 03:23:21
Bierzesz model 3d lub tworzysz go w programie do modelowania np 3ds max, blender maya lub inny. Ustawiasz kamere tak żebys widział postac w rzucie izometrycznym lub innym który ci odpowiada. Robisz render. Jesli to postac, ktora jest animowana to renderujesz animacje np jako serie klatek. Jesli postac porusza sie w kilku kierunkach to ją obracasz, ale kamere nadal masz umieszczona w tym samym miejscu czyli obracasz tylko postac wookół jej osi Y i kolejny render ...

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2011, 09:34:04
Dzięki Wielkie. Dowiedziałem się już wszystkie co chciałem. ;>
Pozdrawiam.

Offline sbdesign

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2011, 14:24:01
Możesz wyrenderować obiekt.

Jak najbardziej, a nawet zalecałbym korzystanie z aplikacji 3D, szczególnie w przypadku animowanych obiektów. Ale raczej tyczy się to grafiki postaci o wielkości powyżej 64 px. Mniejsze szybciej zrobisz w pixelarcie. Render wykonujesz na kamerze "ortograficznej" (np. ortographic camera w Lightwave 3D). Musisz sobie przeliczyć kąt jej ustawienia (nie wiem jaki rozmiar tilesu/proporcji będzie u ciebie). Generalnie wbrew pozorom to nie jest takie banalne, jak tylko wybór rodzaju kamery. Jeżeli grafika ma być dopasowana jeszcze do tilesu  to trochę więcej z tym zachodu.
Natomiast sama aplikacja 3D, daje ci większe możliwości szybszej edycji. Takie samo ośwetlenie i enviroment (otoczenie) dla całości grafiki, nie będzie powodować, że jeden element nie pasuje do drugiego. Możesz sobie zrenderować np. kanały alpha dla spodni, włosów itd i szybko zmienić ich kolorystykę w aplikacji 2d bez mozolnego zaznaczania fragmentów. Czyli jeden ludzik różne warianty kolorystyczne. Przykładów można mnożyć. Oraz najistotniejsza sprawa - animacja. tutaj możesz zaszaleć i z kinematyką prosta i odwrotną. Animacje postaci możesz sobie tylko zmianą kamery zrenderować jako element do gry i jednocześnie jako postać np. do intra. Nie podpowiem ci aplikacji, bo może to być i blender i inny wynalazek. Ja używam przede wszystkim lightwave 3d (na nim robiono np. Diablo 2 i BuldursGate), posiłkuję się 3D-coatem, oraz wingsem 3D (wstępne modelowanie gdy nie mam LW pod ręką) i sculptrisem (gdy nie mam 3d-coata pod ręką :) ). ty możesz oprzeć to tylko na darmowym zestawie: blender (wszystko), sculptris ("rzeżbienie" i teksturowanie) oraz wings3D (modelowanie).