Autor Wątek: Do czego służy Real Time Loop?  (Przeczytany 1918 razy)

Offline deniol

• Użytkownik

# Listopad 05, 2011, 20:38:25
Witam, do czego służy tzw. pętla czasu rzeczywistego w grach? Czytałem, że po to aby nasza animacja była płynna i bez skoków. No dobrze, to mam moje dt [delta czasu jak się nie mylę] i moją pętlę, w niej wykonuję obliczenia fizyczna i potem rysuję świat gry. Do czego mam użyć ten dt? Zdaje mi się, że mam np obiekt i aktualizuję jego pozycję np robią takie obliczenie
position += gravity * dt
Gdzie position jest wektorem pozycji obiektu, a gravity wektorem grawitacji [y = -9.81]

Czy tak to działa/się stosuje? Jestem totalnym amatorem i nie mam jak tego sprawdzić.

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Shusty

• Użytkownik

# Listopad 05, 2011, 20:41:43
Dokładnie

Offline deniol

• Użytkownik

# Listopad 05, 2011, 20:43:34
Dzięki wielkie :)

Offline kapec94

• Użytkownik

# Listopad 05, 2011, 20:44:56
Podstawy fizyki. Czas jest potrzebny do wielu obliczeń.
W tym przypadku jest założone, że grawitacja jest przedstawiona za pomocą stałej prędkości oddziałującej na ciało. A jak wiadomo ds = v * dt, gdzie dt to zmiana czasu, a v to zmienna gravity.
Po co jest pętla? Cóż, w sumie nie da  się tego przedstawić inaczej. "Dopóki gra działa, wykonuj wszystkie operacje".

Offline Avaj

• Użytkownik

# Listopad 05, 2011, 21:02:27
Lepiej używać fixed timestepa. Tu masz taki problem, że np. jak robisz kolizje, to może ci gra zmulić, czas klatki będzie duży (=duże dt), przez co obiekt może np. przelecieć przez ścianę w jednej klatce, tak że wykrywanie kolizji nawet tego nie wykryje.

Offline deniol

• Użytkownik

# Listopad 05, 2011, 21:11:23
Dziękować

Offline Krzysiek K.

• Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 05, 2011, 23:46:08
position += gravity * dt
Grawitacja to przyspieszenie, a nie prędkość.

Więc:
velocity += gravity * dt;
position += velocity * dt;