Autor Wątek: Silvernai: Concept Art  (Przeczytany 7114 razy)

Offline voytech

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2011, 23:19:29
Prace wyśmienite! Koniecznie umieść to na głównej stronie Warsztatu w dziale screenów, żeby każdy mógł sobie popodziwiać. Podniesie to również poprzeczkę dla pozostałych i może odstraszy amatorów z umieszczaniem jakiś badziewnych screenów z menu, będzie im wstyd  :)

Koncept postaci piękny, tylko gościu z sokołem ma jakieś nienaturalne kości szczęki dolnej, zbyt krótkie jak na moje oko. Projekt wdzianek na 5+, pozy też fajne.  Pytanie małe, skały malujesz ręcznie (przynajmniej we wczesnym etapie) czy posiłkujesz od razu teksturami? No i jaki warsztat pracy, używasz coś z darmowych narzędzi, czy standardowo jak większość w Photoshopie? Wiem, że narzędzie jest mało ważne, ale jestem ciekaw.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline noiprox

  • Użytkownik

# Listopad 07, 2011, 20:02:08
Hej chłopaki. Jeden malunek to 2-3 dni roboty. Strona projektu to www.silvernai.com , ale startuje dopiero 11.11.11.
Nie sądzę, żeby umieszczanie konceptów w dziale screeny było odpowiednie. W którymś z postów pokazałem w jaki sposób maluję skały. Korzystam z photoshopa - próbowałem gimpa i paintera, ale jednak najwygodniej pracuje mi się w photoshopie

Dzisiaj kolejna grafika
http://i.imgur.com/7bkiU.jpg

Offline Xender

  • Użytkownik

# Listopad 07, 2011, 20:15:57
IMHO powinieneś jednak wrzucić coś jako screen - koncept arty jak najbardziej tam pasują, wiele osób je wrzuca.

Co do tego postu w którym pokazałeś jak malujesz - mógłbyś podlinkować?

Masz te obrazki w wyższej rozdziałce? Tak na tapetę ;)

Offline voytech

  • Użytkownik

# Listopad 07, 2011, 21:44:15
Nie sądzę, żeby umieszczanie konceptów w dziale screeny było odpowiednie

Lista typów screenów jest uboga ale do koncept artów chyba najlepiej by pasował "Obrazek 2D"

Offline Vipa

  • Redaktor

# Listopad 07, 2011, 22:23:45
Koncepty jak najbardziej pasują do tworzenia gier. O wiele bardziej niż "Mój pierwszy trójkąt w OpenGL". Śmiało zapraszam do założenia profilu na Warsztacie i podzielnia się twórczością.

Odnośnie samych obrazków to trochę trzeba poszaleć z perspektywą by dało się oddać detale. Dalej mało mi mówią koncepty postaci, gdybym miał utworzyć model. Widok w ruchu od przodu... Pokazuje ruch od przodu. Jak stary technik polegam na rzutowaniu ;).

Co nie zmienia faktu, że obrazki są piękne. Widać rękę do detali, to rzadkość. Brakuje widoków z różnych stron.
Niech zgadnę - robisz tez tekstury? Jak nie to zacznij.

Czasowo jeden rysunek z jednego widoku w 2-3 dni to sporo. Może lepiej odrzucić parą detali a przedstawić kilka rysunków danego elementu? Np. koncept kluczowej postaci powinien powstać w 1-2 dni z detalami pozwalającymi na pełne wymodelowanie i teksturowanie. Takie tempo ja osobiście uważam za satysfakcjonujące tym bardziej, że byłbym w stanie (a skoro ja, to każdy rozsądny grafik szybciej) wykonać taką postać w 2 dni.

Nie wiem czy jesteś profesjonalistą, trudno to ocenić po pojedynczych rysunkach przedstawiających każdy co innego, ale widzę talent. Keep walking. Szacun.

Offline voytech

  • Użytkownik

# Listopad 07, 2011, 22:44:35
Może warto zmienić nazwę działu "Screeny" na coś innego, może bardziej spolszczonego np. "Obrazki"?

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Listopad 07, 2011, 22:52:29
@Vipa:
Nie ma co sie dziwic ze to jest akurat taki rzut bo prace sa na takim poziomie, ze ktos moglby wykorzystac dla siebie jako darmowe concepty np. postaci - z 3 rzutow jestes w stanie sporo 'przeniesc' do 3d, to pewnie taki sposob na ochrone tego. Owszem, i z gier AAA sa udostepniane koncepty ale przewaznie juz po premierze gry a tutaj projekt dopiero startuje.

Offline noiprox

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2011, 00:10:27
Dzięki za komentarze i uznanie chłopaki.

@Vipa - właściwie to grafiki enviro były moodconceptami i promo artami.
Co do conceptów postaci - dobry modeler, a właściwie character designer (który często wykorzystuje mudboxa albo zbrusha), nie potrzebuje character sheeta, żeby zrobić dobry model postaci. Niektóre rzeczy w koncepcie mogą zostać niedopowiedziane - wiem na co stać naszych modelerów i wiem co mogę uprościć czy odpuścić, a co oni i tak zrobią dobrze. Character sheet to strata czasu i nie wiem czy w ogóle stosuje się go w dzisiejszym gamedevie, gdzie zdolnych modelerów jest tak dużo. Ja przynajmniej w pracy nigdy nie spotkałem sie, żeby ktoś potrzebował 3 rzutów na postać/przedmiot. Dzisiaj po prostu nie stosuje się już metody "kalkownia" modelu

Tekstury robiłem i nawet to lubiłem, ale bardziej potrzebne były koncepty, do tekstur mamy oddzielnych ludzi.
2-3 dni były do enviro, postać zajmuje znacznie mniej :P Jak by przycisnąć to wyszłyby dwie postacie na dzień

A dzisiaj kolejny krajobraz
http://i.imgur.com/McVON.jpg

Offline noiprox

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2011, 22:07:24
I kolejne grafiki:


Offline tanatos

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2011, 23:33:59
This is better than Blizzard!

Offline Shusty

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2011, 23:43:25
Nie wiem jak to robisz, ale jesteś genialny w swoim fachu.

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Listopad 10, 2011, 00:10:45
Powiem krótko: awesome!

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Listopad 10, 2011, 00:50:37
wow, chciałbym kiedyś dorównać poziomem

Offline noiprox

  • Użytkownik

# Listopad 11, 2011, 14:23:34
Dzięki za komentarze.
http://i.imgur.com/X4PPM.jpg

Offline Xender

  • Użytkownik

# Listopad 13, 2011, 12:39:58
Co ze stroną projektu? Miała wystartować, ale pojawia się tylko strona hostingu.