Autor Wątek: Irrlicht + IrrPhysX  (Przeczytany 2467 razy)

Offline sangtraceur

  • Użytkownik

# Listopad 02, 2011, 00:30:28
Witam, to mój pierwszy post na forum, więc przede wszystkim chciałem przywitać się z całą społecznością gierkoderów ;).

Tradycyjnie jak to bywa w przypadkach nowych userów wychodzę do kolegów z pytaniem/prośba o poradę.
Próbuję okiełznać Irrlichta wraz z IrrPhysx. Niestety próbuję zmusić do pracy z silnikiem graficznym 1.7, wersję fizyki dla 1,5 :( efektem tego jest -:

Błąd 1 error LNK2019: unresolved external symbol "class IrrPhysx::IPhysxManager * __cdecl IrrPhysx::createPhysxManager(class irr::IrrlichtDevice *,struct IrrPhysx::SSceneDesc const &,bool)" (?createPhysxManager@IrrPhysx@@YAPAVIPhysxManager@1@PAVIrrlichtDevice@irr@@ABUSSceneDesc@1@_N@Z) referenced in function _main D:\irrtest\main.obj RPGVisual studio 2010 Pro, ustawiłem foldery z bibliotekami, teoretycznie powinno chyba działać :( Pozałączałem co tylko się dało :(
#include <irrlicht.h>
#include <IrrPhysx.h>
#include <IrrPhysxTypes.h>
#include <IPhysxManager.h>
#include <IPhysxMesh.h>
#include <IPhysxObject.h>
#include <iostream>
#include <stdio.h>
using namespace irr;
using namespace core;
using namespace scene;
using namespace video;
using namespace io;
using namespace gui;
using namespace IrrPhysx;
#ifdef _IRR_WINDOWS_
#pragma comment(lib, "Irrlicht.lib")
#pragma comment(linker, "/subsystem:windows /ENTRY:mainCRTStartup")
#endif

Koledzy coś pomogą? Ewentualnie może istnieje jakaś w miarę prosta alternatywa dla fizyki w tym silniku??? Robię projekt gry na zaliczenie, dlatego zależy mi żeby jakoś to usprawnić.

Pozdrawiam,
Marek

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline radsun

  • Użytkownik
    • CaRpg

# Listopad 02, 2011, 12:08:44
Dodałeś bibliotekę lib w ustawieniach projektu albo przez #pragma comment(lib, "x.lib")? Nie używałem IrrPhysx więc nie wiem jak się nazywa, poszukaj folderu lib i tam będzie IrrPhysx.lib lub podobna.

Offline sangtraceur

  • Użytkownik

# Listopad 02, 2011, 13:42:19
No właśnie dodałem, pojawia się kilkadziesiąt innych błędów przy czym ten nadal pozostaje, może jest jakaś alternatywa do tego? próbowałem ogarnąć newtona, ale ogólnie raczkuje z tymi sprawami więc stwierdziłem że zbyt ciężko to wygląda, nawet nie znam mechanizmu tego silnika, wiec tłumacząc na egzaminie każdą linijkę kodu, miałbym nie lada problem.

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Listopad 02, 2011, 14:03:42
Jesli na pewno masz poprawnie dolaczone liby i headery to upewnij sie czy te liby sa  w wersji do Visuala 2010 a nie np. do VS 2008. I czy te liby ktore masz sa na pewno do takiej konfiguracji projektu jaki Ty masz ( linkowanie statyczne/dynamicznie z dll). A przede wszystkim upewnij sie w dokumentacji czy wersje ktora uzywasz na pewno wspolpracuja ze soba.

A co do innego silnika - PhysX jest bardzo podobny np. do Bullet lub na odwrot ;) Generalnie wiekszosc silnikow fizycznych jest podobna do siebie, jak znasz jeden to nie masz problemu z innymi.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 14:05:50 wysłana przez Kuba D. »