Autor Wątek: Allegro czy od razu OpenGL  (Przeczytany 3495 razy)

Offline diego997

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 21:43:53
Po wielu nieudanych próbach dzięki pomocy kilku z was w końcu udało mi się uruchomić allegro. Pełen entuzjazmu, że najgorszy etap mam już za sobą wpisuję w google hasło ,allegro tutorials, po chwili oczom mym ukazuję się multum odsyłaczy do różnych stron z kursami, uradowany staram się znaleźć najbardziej odpowiedni. Niestety entuzjazm opada kiedy okazuje się, że do wersji 5.0 jest tylko jeden tutorial o ile w ogóle to można nazwać tutorialem oraz dokumentacja. Zacząłem się zastanawiać czy jest sens uczyć się allegro, jeżeli i tak w przyszłości mam zamiar wziąć się za OpenGL. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?


P.S jednej osobie należy się piwo w ramach przeprosin

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 21:47:42
Bierz się za dokumentacje. Wbrew pozorom nie jest trudne zrozumieć bibliotekę z dobrej dokumentacji.
Na początek napisz kilka gier w allegro. Dopiero gdy uznasz że Ci nie wystarcza przenieś się na opengl.

Offline Snejk47

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 21:50:42

Offline diego997

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 21:51:41
właśnie o te dwie strony mi chodziło ;p

P.S Wiesz kiedyś uczyłem się biblioteki SFML i można powiedzieć że była bardzo intuicyjna i przyjemnie mi się z nią pracowało. Jak spojrzałem na kod allegro to w ogóle nie wiedziałem co się z czym je ;p Może tak jak mówisz to kwestia czasu.

Offline Snejk47

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 21:52:44
To dlaczego nie będziesz pisał w SFML?

Offline diego997

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 21:54:01
Ludzie jakoś bardziej allegro chwalą ;p



Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 21:55:21
W szczególności że SFML 2.0 nie jest ostatnio takie złe(zbugowane), a przy okazji daje Ci duża furtke pod OpenGL. Choc sam SFML też nie jest zły ;)

Nie idz za glosem ludzi. Nie zawsze mają racje ;)

Offline diego997

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 21:56:11
@Frondeus czyli jak pozostać przy SFML ?

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 21:57:26
Wybór zależy od Ciebie. Mi w SFML pracowało się przyjemnie. Radze popróbować obie biblioteki i samemu zdecydować. Zawsze będziesz przez to znał dwa na wypadek dołączenia do teamu itp.

Offline diego997

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 21:59:31
wiesz jak zacząłem się uczyć SFML to po 2 dniach napisałem snake a tutaj czarno to widzę ;p No dobra na siłę spróbuje to allegro za tydzień się określę :)

Offline Rydwan

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 22:04:44
Ja zaczelem od SDL i zaraz potem SDL + OpengGL.

Glownie wtedy to wybralem, ze wzgledu na bezproblemowa prznosnosc i od groma kursow, tutoriali, przykladowych gier itp.

I to rozwiazanie polecam.


Offline diego997

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 22:06:18
A co powiesz na SFML + OpenGL, bez tracenia czasu na allegro ?

Offline ace4ur

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 22:17:46
Każde rozwiązanie dobre. Jak nauczysz się allegro to będziesz miał satysfakcje że coś tam z tego umiesz oraz może kiedyś będziesz musiał coś w tym napisać? Warto znak kilka ale za główne wybierz sobie jedno;p
Zamiast sfml może sdl?

Albo zainteresuj się c# i XNA.
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2011, 22:22:43 wysłana przez ace4ur »

Offline Rydwan

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 22:19:38
Nie wiem czemu tak sie uparles tego OpenGL. Jest to API, przystosowane do grafiki 3D. W prostych grach w polaczeniu z dana biblioteka graficzna, moze co jedynie zwiekszyc wydajnosc.

Na poczatkowym stadium, nie jest to warte zawracania glowy, dopoki perfekt nie opanujesz oblugiwania sie prostymi bibliotekami jak SDL/SFML/Allegro/itp.

Tutaj nie powinienes kierowac sie 'traceniem czasu'. Umiejetnosc nauki/poznawania bibliotek to podstawowa umiejetnosc programisty.

Poznaj wszystkie biblioteki. :)

Offline diego997

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 22:24:07
Znajomy mi powiedział żebym uczył się OpenGL(nie jest kucharzem  ;p) W sumie zostały mi 4 lata nie wiem czy ogarnę to wszystko. Dobra to podsumowując bo lubię jak jest wszystko klarowne ;)

Uczyć się SDL/SFML/Allegro tak czy siak? A potem zabrać się za OpenGL ?