Autor Wątek: Rozmazywanie sie ALLEGRO  (Przeczytany 3382 razy)

Offline SeaMonster131

  • Użytkownik

# Październik 22, 2011, 23:01:35
Najpierw przeczytaj http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/1, następnie książka, ale niekoniecznie, i jak opanujesz w dobrym stopniu C++, DOBRYM, to weź sie za Allegro5 (a nie 4): http://warsztat.gd/tutorials.php?x=category&id=36

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 23, 2011, 11:38:57
jak opanujesz w dobrym stopniu C++, DOBRYM
Szkoda życia.

Offline CoolerKox

  • Użytkownik

# Październik 24, 2011, 22:12:19
A słuchajcie takie rysowanie mapy jakie miałem w swoim programie jest dobre? Czy jakoś inaczej trzeba to zrobić??

Offline Rydwan

  • Użytkownik

# Październik 27, 2011, 19:47:05
To jest tak. Zawsze moze byc lepiej.
Ja nie ruszam czegos, jesli dziala poprawnie i mi wystarcza.

Jesli Tobie to dziala i na razie to ograniasz, znaczy sie, ze wszystko jest OK. Jesli nie bedzie to wystarczajace, to sam bedziesz wiedzial dlaczego to nie wystarcza i sam wpadniesz lub z pomoca forumowiczow, na to jak temu zaradzic.

Offline CoolerKox

  • Użytkownik

# Październik 27, 2011, 21:11:36
Dzieki za wszystkie odpowiedzi :) Pozdrawiam

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Październik 27, 2011, 21:17:47
A moim zdaniem nie jest dobre, tylko cholernie wygodnickie. Wszystko powinno być opakowane w klasy, poukładane w metody, a mapka ładowana winna być z pliku.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 27, 2011, 23:02:07
A moim zdaniem nie jest dobre, tylko cholernie wygodnickie.
Yup! Wygodnictwo (szeroko rozumiane i przemyślane) powinno być myślą przewodnią programowania, żeby jak najmniej pisać kod, a jak najwięcej tworzyć grę.

Relevant reading: http://www.codinghorror.com/blog/2004/10/were-building-the-space-shuttle.html

Offline CoolerKox

  • Użytkownik

# Październik 27, 2011, 23:04:06
Spokojnie już zrobiłem klasę gracza i mapki ale me pytanie czy idzie się uporać ze spadaniem no wiecie do ziemi czymś takim? while( speed > 0)
{
if(gracz.y > 100)
{
do
{
gracz.y--;
}while(gracz.y < 200);
}
}
I jak wykryć kolizję to znaczy widziałem kod easy kodera i ok tylko jak za x w jego przykładzie przyjąć wartość mojego klocka ziemi? A obliczanie FPS to już masakra poczytałem trochę o tym oglądnałem kilka kodów ale nie wiem czy nie działa czy źle wyświetlam napis bo mam fps: i tu powinna być liczba a jest 0 lub nic
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2011, 23:08:11 wysłana przez CoolerKox »

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Październik 27, 2011, 23:14:53
      do
      {
         gracz.y--;
      }while(gracz.y < 200);
To jest jakaś masakra - jeśli y będzie mniejsze od 200, to zostanie zmniejszone, czyli to będzie się wykonywać, aż zmienna się nie przewinie.
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2011, 23:16:44 wysłana przez ShadowDancer »

Offline CoolerKox

  • Użytkownik

# Październik 28, 2011, 23:03:50
No wim ;/ ale kompletnie 0 pomyslu

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Październik 28, 2011, 23:26:31
przerzuć się na SDL i skorzystaj z tego: http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php. Po kolei sie nauczysz co i jak, od wyświetlania sprita przez ustawianie fps i kolizje.

Offline CoolerKox

  • Użytkownik

# Październik 28, 2011, 23:28:01
a słuchajcie panowie mam znów duży problem i naprawdę piszę tu w ostateczności bo dużo tu pytam ,ale staram się znaleźć odpowiedź gdzie indziej. if(( key[KEY_RIGHT])&& (mapa_x < 10) && gracz.x > 500) {mapa_x++; rest(10);} // tu przewijanie mapy
if( key[KEY_LEFT]) { gracz.kierunek = 4; gracz.x-=1; } // tu normalne chodzenie
if(( key[KEY_LEFT])&& (mapa_x > 0) && gracz.x < 15) {mapa_x--;rest(10);} // znow przewijanie...
if ( key[KEY_RIGHT]) { gracz.kierunek = 2; gracz.x+=1; }// normal :D
No a więc mapa strasznie mi się przesuwa gdy stoję przy krawędzi okna, nagle przechodzi strasznie daleko. Jak zrobić by to się dodało tylko np o 1 kratkę przesunęło gdy gracz też się przesunie ?? Cokolwiek
@up za bardzo zaawansowany English :D Umiem b. dobrze, ale nie zrozumiem tego wszystkiego. I już próbowałem SDL i z niego przerzuciłem się tu bo SDL po polsku nie ma nic
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2011, 23:29:33 wysłana przez CoolerKox »

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Październik 28, 2011, 23:36:35
Cytuj
Umiem b. dobrze, ale nie zrozumiem tego wszystkiego.
no ja umiem średnio a zrozumiałem :P. Serio, weź słownik i to ogarnij, tym bardziej że masz kod, więc sporo możesz się domyślić. Bo za 5 minut Ci ktoś pomoże, pójdziesz krok dalej i znowu będziesz pytał. To bez sensu.

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Październik 29, 2011, 10:56:18
Kod Lazy Foo jest bardzo dobrym kodem w mojej opinii. Zazwyczaj nie czytam tego co on tam sobie pisze nad wyrywkami kodu, tylko przepisuję. Wszystko można zrozumieć.