Autor Wątek: Roto-hunter  (Przeczytany 1386 razy)

Offline eshelon

  • Użytkownik

# Październik 19, 2011, 14:07:48
Na początek oglądnijcie te filmiki:
1. *NEW* Modern Warfare 3 Gameplay HELICOPTER!
2. Ace Combat: Assault Horizon 'Gamescom' 2011 Trailer
3. Enemy Engaged 2 FULL trailer

Jednym z łączących je elementów jest walka pomiędzy śmigłowcami wojskowymi na obszarze miejskim (z wysokimi budynkami). To niestandardowe połączenie jest bardzo ciekawym i interesującym rozwiązaniem, ponieważ taki teren zmagań urozmaica walkę na bliski dystans. W gąszczu wysokich budynków można zgubić siedzącego na ogonie wroga oraz utrudnia on zestrzelenie.

Dlaczego więc nie można by skupić się na tym komponencie rozgrywki i stworzyć zręcznościowej gry przeglądarkowej (na FB?)? Tym bardziej, że potrzebne do tego narzędzia są (Unity) lub pojawiły się na horyzoncie (UE3+Flash 11) oraz, że można było by wspomóc się dotacjami unijnymi, tak jak to było w przypadku MMO Hell Racing.

W R-h gracz wcielałby się w pilota wojskowego śmigłowca i miałby on na takim obszarze miejskim polować (wykrywać i niszczyć) na wrogie śmigłowce oraz instalacje naziemne. TPP, żadnej symulacji.

Pomysł na pierwszy rzut oka wydaje się ubogi i nieciekawy, ale taki się tylko wydaje. Posiada on duży potencjał (rozwojowy) i można go tak wzbogacić, żeby stał wzbudzał zainteresowanie potencjalnych graczy i był dla nich atrakcyjny. Oto niektóre propozycje wzbogacenia rozgrywki:

I. Miejsce akcji.
Największe i najbardziej miasta świata (w każdym z nich wybrany byłby jeden, najciekawszy fragment). Na każdej z map byłyby budynki podobne do tych prawdziwych, charakterystycznych znajdujących się w tych miastach, na których były one oparte.
Przykładowo jedna z map byłaby wzorowana na skrajnym, południowym fragmencie Manhattanu. Można wejść na Google Earth, spojrzeć na to miejsce i zobaczyć jak rozmieszczone są tam wieżowce oraz wyobrazić sobie jak 2 śmigłowce polują na siebie latając pomiędzy nimi.

* Oczywiście nie wszystkie od razu, przynajmniej 2 mapy na początek, a później, wraz z rozwojem kolejne.

II. Kilka "klas" śmigłowców:
a) Lekka (przykładowo AH-6, Bo 105)
b) Średnia "-" (przykładowo AH-1 Cobra, HAL)
c) Średnia (przykładowo Lynx, OH-58 Kiowa)
d) Ciężka (przykładowo AH-64, Tiger, Ka-28)
e) Ciężka "+" (MH-60L, Mi-24)
f) Niezrealizowane (RAH-66 Comanche, ...)
g) Filmowe (Airwolf, Blue Thunder)

* Jak poprzednio, na początek wystarczyłoby ze 2 klasy.
** Śmigłowce filmowe, jak i dodatkowe klas a-d (modele) gracze mogliby tylko wykupić (jedno z potencjalnych źródeł wpływu środków).

III. Uzbrojenie dla śmigłowców. 3 rodzaje.
a) działka (kilku kalibrów);
b) pociski rakietowe powietrze-ziemia (min. 2 typy);
c) pociski rakietowe powietrze-powietrze (min. 2 typy)

* Amunicja limitowana, ale z możliwością jej uzupełnienia podczas misji.
** Amunicja nie jest darmowa.

IV. Systemy dla śmigłowców.
W końcu muszą się też jakoś bronić i jakoś wykrywać cele. Kilka rodzajów, w tym obserwacji i obronne.

V. Systemy "lądowe".
a) stacjonarne - tworzą oni "bazę wypadową" gracza, umożliwiają ponowne uzbrojenie oraz naprawę uszkodzeń, zniszczalne;
b) mobilne - przemieszczające się po ulicach danej mapy
Takie wsparcie lub zagłada dla walczących stron.

Dzięki takiemu urozmaiceniu gracz otrzymałby możliwość przyjęcia różnych taktyk walki (skryte działanie, bezpośrednie działanie albo w różnych proporcjach ich miks), a ona sama nie byłaby monotonna i nudna. Zniszczyć wroga można by nie tylko działkiem lub rakietami ależ na inne, mniej konwencjonalne sposoby.


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline eshelon

  • Użytkownik

# Październik 25, 2011, 21:14:47
Dla niedowiarków, którzy wątpią, że dałoby się zrobić taką grę:
1. Śmigłowce bojowe w grze przeglądarkowej na silniku Unity (Red Crucible);
2. Miasto z wieżowcami w grze przeglądarkowej na silniku Unity (Red Crucible);
3. Sprzęt w stylu proponowanego przeze mnie jednego z "lądowych, stacjonarnych systemów" (wchodzącego w skład "bazy" gracza umieszczonej na dachu wybranego wieżowca) w grze przeglądarkowej na silniku Unity (Red Crucible)
Da się? Da się.

Arena "Sand Storm" w RC to 4x4 km. Dla R-h, w przypadku Manhattanu mierzyłem i wystarczyłoby 1x1 km.
Red Crucible = 40 000 aktywnych użytkowników miesięcznie.
R-t potencjał MA, potencjalnych graczy jest bardzo DUŻO, więc jeśli ktoś chce oskubać (nie tylko) Amerykanów, którzy lubią wydawać $ na wszelkie ulepszenia, byle by tylko mieć czym pochwalić się przed pozostałymi graczami.


Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 27, 2011, 03:25:21
Nikt nie wątpi, że da się taką grę zrobić. Jedyna wątpliwość to ta, czy Ty to zrobisz. :)