Autor Wątek: Skala plików .mesh w Ogre  (Przeczytany 2113 razy)

Offline Jechbeat

  • Użytkownik
    • Profil Facebook

# Październik 15, 2011, 12:57:12
Witam

Mam problem z Ogre, a dokładnie z plikami .mesh, tworze prostą mapkę w blenderze, exportuje a w ogre jest cała mapa nie wiele większa od ludka, i nie ma znaczenia jak ją powiększe w Blenderze :). Tak się zastanawiam czy może poprostu przeskalować w programie, ale chodzi o to że mapka przykładowa (Na podstawie kursu pana Mateusza Osowskiego) działa bez problemu i jest duża i nic nie trzeba grzebać w programie, a moje mapki sa małe, a pozatym proporcje niezawsze sie zgadzają w tej mapce.

Pytam ponieważ w ogre jestem nowy, wczesniej używałem Irlicha, ale się przerzuciłem.

Pozdrawiam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline voytech

  • Użytkownik

# Październik 15, 2011, 13:33:19
Może w Blenderze skalujesz siatkę w trybie ObjectMode? Eksporter tego nie uwzględnia, więc musisz wcisnąć [Tab] i wtedy w trybie edycji trzeba zaznaczyć wszystkie wierzchołki a następnie je przeskalować w górę lub w dół.

Offline Jechbeat

  • Użytkownik
    • Profil Facebook

# Październik 15, 2011, 13:59:02
Wielkie dzięki działa już:). Niewiedziałem że w blenderze tak jest.

Offline voytech

  • Użytkownik

# Październik 15, 2011, 14:15:16
To bardziej chodzi o eksporter[1]. Skalowanie obiektów poczynione w trybie ObjectMode są zapisywane, ale nie do pliku *.mesh tylko do *.scene.

[1] eksporter do wersji 2.58: http://code.google.com/p/blender2ogre/

Offline Jechbeat

  • Użytkownik
    • Profil Facebook

# Październik 15, 2011, 17:59:57
No wlasnie ja uzywam 2.49. mam tez 2.59 ale tam cos jest chyba nie tak z tym exporterem, chyba lepiej zainstaluje 2.58 zamiast 2.59 . A najlepiej to by było gdyby ten plik .scene dzialal bo mi wygodniej jest na 2.49. Ale nie tworzy mi tam plików .scene. Sproboje z tym nowszym, jak bede miał jakieś problemy to napisze.

A i jeszcze jedno , na filmikach w internecie widzialem ze ludzie mają w blenderze 2.58, tak zainstalowany exporter ze moze kliknac podglad i mu otwiere plik z blendera w OgreMeshy. Mam go, ale niezrecznie jest za każdym razem exportowanie i sprawdzanie w nim poprzez opcje Load mesh..

Dzieki za odpowiedzi.

Offline voytech

  • Użytkownik

# Październik 16, 2011, 08:32:03
eksporter dla wersji Blendera 2.49 nigdy nie tworzył plików *.scene bo od tego był inny skrypt:
http://www.ogre3d.org/tikiwiki/Blender+dotScene+Exporter

Z tego co widzę to blender2ogre-0.5.4 ma w nagłówku wersję blendera 2.59, więc lepiej nie zmieniać na starszy. Co do OgreMeshy, OgreXMLConverter i inne toolsy, to muszą zostać przekazane do skryptu ich ścieżki. U siebie zmodyfikowałem odpowiedni plik konfiguracyjny, żeby eksporter mógł xml-a przerobić na *.mesh:

C:\Users\Wojtek\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.59\config\scripts\blender2ogre.cfg

Otwórz ten plik i od razu znajdziesz miejsce gdzie trzeba wprowadzić odpowiednie modyfikacje.

Offline Jechbeat

  • Użytkownik
    • Profil Facebook

# Październik 16, 2011, 12:36:44
O dzieki. teraz moge exportować .scene w 2.49. :). A co do wersji blendera 2.59. To ustawiłem jak mówiłeś i dobrze exportuje tylko, że nie mam tej ikonki w prawym górnym rogu blendera do otwierania Ogre Meshy, niewiem czemu.

Pozdrawiam