Autor Wątek: Particle  (Przeczytany 661 razy)

Offline MofC

  • Użytkownik

# Październik 12, 2011, 13:49:44
Chcę napisac sobie system cząsteczkowy w SDL i  chce sie dowiedzieć czy jest jakis prosty sposób na mieszanie kolorów sprite'ów przy użyciu tej biblioteki?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych


Offline MofC

  • Użytkownik

# Październik 12, 2011, 16:02:08
Chodzi mi o blending takie coś jak jest np. w OpenGL czy DirectX jest też w SFML (sf::bledn::mode(Alpha,Add,Multiply,None))
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2011, 16:08:04 wysłana przez MofC »

Offline Oti

  • Użytkownik

# Październik 12, 2011, 18:59:37
Przecież w SDL masz bezpośredni dostęp do pixeli na obu bitmapach, więc nie widzę przeszkód żebyś ręcznie sobie pomieszał co tam chcesz. Chociaż, z racji tego, że SDL nie używa karty graficznej, może to działać dość wolno.

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Październik 12, 2011, 20:01:22
...może to działać dość wolno.

Bardzo ostrożnie powiedziane. :) To będzie jakieś max. 5% możliwości maszyny. :) Ja nawet do rysowania w 2D pod SDL używam OpenGL. Takiego prostego "nieshaderowego" OpenGL 1.x ale przyrost prędkości w porównaniu do typowych SDLowych operacji na grafice 2D jest przeogromny (chyba z 5000%).