Autor Wątek: RAGE  (Przeczytany 4824 razy)

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Październik 08, 2011, 16:55:21
Gry na żywo nie widziałem, ale patrząc po filmikach widać, że jak ktoś się odwraca dookoła i macha kamerą w różne strony to doczytywanie tekstur jest bardzo widoczne i rażące. Ale w momencie kiedy skończy się prezentacja 'jaki to fail' i przejdzie sie do gry, problemy widać bardzo rzadko. Wygląda na to że gra bardzo dobrze przewiduje co będzie niedługo widoczne i dlatego nie rozumiem narzekań - co z tego że występują takie problemy przy takim 'testowaniu' skoro w normalnej grze jest ok?

Inna sprawa że w Rage nie grałem więc może faktycznie to jest rażące także w czasie normalnej gry.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 08, 2011, 20:40:03
A co do Rage: http://www.youtube.com/watch?v=I1k_Dv46bBw :(
Powiedz mi, że to jest kiepskie streamowanie z internetu, nie z dysku... ;D

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Październik 08, 2011, 21:11:28
Dla rownowagi: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-rage-face-off
Te stale 60 fps to lekki kosmos, zazwyczaj sam postprocess zabiera ze 20% z tych 16ms...

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 08, 2011, 21:19:09
Coś za coś, na tym filmie nieźle widać jak aliasing kłuje po oczach.
IMO ciekawiej wygląda to porównanie: http://www.eurogamer.net/videos/rage-ps3-vs-pc?size=hd
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2011, 21:21:12 wysłana przez Dab »

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Październik 08, 2011, 21:25:53
No nie do konca cos za cos, bo AA nie ma masa gier konsolowych i jakos w 60fps nie smigaja (Bad Company 2, zeby daleko nie szukac).

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 08, 2011, 21:34:07
Jasne, ja mówię o samym Rage (60 FPS bez AA kontra hipotetyczne 30 z AA). Zresztą sam Carmack podkreślał, że od samych FPSów ważniejszy jest input lag i się w 100% z tym zgadzam. Sporo gier (choćby BC2) w 30 FPS działa całkiem płynnie (responsywnie), a z kolei taki Dead Space mimo >100 FPSów sprawia wrażenie że steruję łazikiem księżycowym.
Widać to też nieźle przy SLI, gdzie mimo wyższych FPSów nierzadko gry tracą na wizualnej płynności.

Żeby nie było: 60 FPS i megatexturing na konsolach to jest rewelacyjne osiągnięcie techniczne. Pytanie tylko czy faktycznie przekłada się na wrażenia z gry (patrząc po recenzjach -- niezbyt; sam jeszcze nie miałem okazji zagrać).
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2011, 21:37:53 wysłana przez Dab »

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Październik 08, 2011, 21:40:34
No z input lagiem w Rage jest tak sobie, bo masa rzeczy jest opozniona co najmniej o klatke, wiec zyski sie znosza. Z tego co pisze Eurogamer, lag to 83ms (nie wiem czy to jest z uwzglednieniem opoznienia wyswietlacza czy nie, zakladam, ze bez). W Darkness 2 uzyskalem 100ms przy 30fps, wiec roznica mniejsza niz wskazywalby FPS.

Offline KriS

  • Użytkownik
    • KriS

# Październik 10, 2011, 01:03:58
Jak gralem w RAGE na GamesComie w tym roku to streamowanie tekstur bylo najszybsze na PC i PS3, na XBOX 360 to byla porazka. Widac ze mogli to dopracowac ale wbrew pozorom algorytmy predykcji ktore tile ladowac w przod to bardzo skomplikowana sprawa.

Aktualnie to właśnie na x360 i PC najlepiej działa steamowanie. Na ps3, szczególnie na ostatnich levelach słabo z tym jest. A algorytmu predykcji żadnego tu nie ma - to co jest widoczne to i wczytuje :).

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Październik 10, 2011, 12:01:43
Skąd wiesz że nie ma? To że Virtual Texturing można zaimplementować na pałę nie oznacza że mechanizm wybierania tile'ów w przód nie istnieje i nie opiera się na predykcji :].

Co do zaś AA na konsolach to hmm, na PC jest do 16x :). Wiem że to znów podchodzi pod temat konsole vs PC ale nie uważacie że za dużo byście wymagali naraz od konsol (mam na myśli VT + 60fps to już jest dobrze jak na taki sprzęt)?

No i przyznam że jestem zawiedziony negatywnymi recenzjami, biorąc pod uwagę jak bardzo rozbudowany jest świat gry, ile detali (nie tylko graficznych) zostało w nim zawartych, + bardzo fajna fabuła, to gra na prawdę zasługuje na wysokie noty. (nawet się trochę obawiam że możemy nie zobaczyć RAGE 2 przez zepsutą w ten sposób sprzedaż, chociaż tu jeszcze cieżko cokolwiek powiedzieć).
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2011, 12:08:46 wysłana przez MrKaktus »

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Październik 10, 2011, 14:49:47
Wot? OpenGL to w obecnych OSX natywna warstwa grafiki, bez podziału na driver i API (bo jest tylko jedno) jak w przypadku Windowsowych sterowników. Wszystkie podsystemy (Core Graphics, Cocoa, Quartz itp) są osadzone na OpenGL.

A co do Rage: http://www.youtube.com/watch?v=I1k_Dv46bBw :(

A to pardon... To ze cale GUI smiga hardware'owo to tez spora rzecz ( i to bodaj ladnych pare lat przed Vista i Aero... ), pod Windowsem do tej pory przeciez kontrolki sa rysowane przez GDI softwarowo. Pytanie tylko jak to wplywa na wydajnosc gier/pelnoekranowych aplikacji OpenGL ? Bo to ze OS X ma gorsze wyniki w grafice to przeciez fakt.

Co do Rage, to mam mieszane uczucia. Gra nie powala. W srodku moze ma jakies wypasione rozwiazania, ale klienci widza tylko rozmazane tekstury i bugi... I tak oceniaja gre.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 10, 2011, 14:53:10
Cytuj
Pytanie tylko jak to wplywa na wydajnosc gier/pelnoekranowych aplikacji OpenGL ? Bo to ze OS X ma gorsze wyniki w grafice to przeciez fakt.

Bo duża część drivera (w tym cały front-end) to dzieło Apple. Siłą rzeczy Apple ma w tym mniejsze doświadczenie niż NV/ATI. Stąd zwykle strata 10-30% względem Win/Linux na tym samym sprzęcie. Niemniej jednak nie ma na OSX warstwy która byłaby jeszcze bliżej sprzętu.

Offline .c41x

  • Użytkownik
    • homepage

# Październik 10, 2011, 17:25:01
Podobnie jak @MrKaktus dziwię się negatywnymi recenzjami. Wg. mnie, ze strony "artystycznej" ta gra reprezentuje bardzo wysoki poziom - dla mnie uniwersum rage to jeden z najpiękniej zaprojektowanych światów w grach.

Offline alexsoft

  • Użytkownik

# Październik 10, 2011, 17:31:28
W update dodali więcej opcji graficznych. Można sobie ustawić texture cache i kompletnie nie widać tego streamowania tekstur jak na filmiku kilka postów wcześniej.

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Październik 10, 2011, 17:38:32
Ooo to jak wróce do domu musze sprawdzić :). Rozumiem że samo się zasysa ze Steama?

PS: A propo tych najazdów na streaming to dałem dziewczynie do pogrania ( tak ją wessało że nie miałem pół soboty co robić :P ) i ona wogóle nie skarżyła się że coś jej miga czy popuje. Jest to więc issue typu: jeżeli wiesz że to występuje to to zobaczysz, inaczej prawdopodobnie nie zwrócisz na to uwagi bo gra Cię wciągnie.

Offline alexsoft

  • Użytkownik

# Październik 10, 2011, 17:51:34
Nie mogę już edytować, więc wklejam:
http://store.steampowered.com/news/6464/