Autor Wątek: RAGE  (Przeczytany 4990 razy)

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Październik 07, 2011, 19:28:21
Premiera w USA była 4tego, dziś premiera Polska :). Przyznam że kibicuje tej grze od kilku lat, jak każdej ze studia IdSoftware zresztą. Co roku mogłem obejrzeć, pograć chwile na GamesComach i wreszcie nadszedł ten dzień gdy mogę ją rozfoliować :)))). Jak się nagram przekaże moje wrażenia.

PS: W grze są 3 ukryte poziomy z Wolfensteina, Doom'a i Quake'a. Każdy kolejny coraz ciężej znaleźć :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline dario

  • Użytkownik

# Październik 07, 2011, 20:01:28
Ja również wyczekiwałem na premierę. Wczoraj będąc w saturnie zakupiłem grę przed premierą. Niestety nie udało mi się jej zainstalować z wiadomych powodów :)

Dzisiaj grałem. Gra się świetnie, ale czuję jakiś niedosyt. Czegoś mi brakuje, ale ciężko powiedzieć czego. Grafika nie zamiata, widać braki. Mam nieco leciwy sprzęt i u mnie tak jak i u wielu osób jest problem z doczytującymi się teksturami. Strasznie razi to w oczy, ale nie podczas walki. Świat i klimat jest bardzo ciekawy. Dźwięk na poziomie.

Rewolucji nie ma. Gra czerpie z wielu popularnych produkcji. Jak dla mnie jest to kawał dobrej gry. Z jednej strony, nowoczesny shooter a z drugiej jednak czuć trochę oldschool. No i są sejwy w dowolnym momencie gry ;)

Zdziwiłem się trochę jak zobaczyłem cenę. 99zł za pudełko w dniu premiery jest rzadko spotykane. Ale może się mylę, bo nie kupuję gier często.

Offline s0d

  • Użytkownik

# Październik 07, 2011, 20:14:30
Ja już chwilę grałem w rage i.. trochę się zawiodłem, nie kręcą mnie postapokaliptyczne klimaty ale z tytułu że to IdTech 5 Carmacka któy w 2007 roku zapowiadał rewolucje graficzne itp. to zaisntalowałem sprawdzić jak to się prezentuje. No i mam mieszane uczucia, otóż większość detali jest naprawdę ładna i dopracowana ale nie trudno napotkać miejsca z teksturami bardzo niskiej jakości co tworzy kontrast który rzuca się w oczy. Kolejna sprawa to denerwująca technika Carmack'a stream'owania tekstur, działa na moim radku 5870 lipnie, jak gdzieś się odwracam to widzę jak się doczytują lepsze tekstury.

Dziwnie prezentuje się skybox(skydome?) łądna dopracowana tekstura i nic poza tym, niebo jest w 100% statyczne, ogólnie jakoś brakuje ruchu tej przyrodzie, wiatrów, krzaków itp.
Interakcja że światem...brak ;p praktycznie niczego nie można przesunąć, rozwalić strzelając. I są miejsca na których nie pojawiają się ślady po kulach.

Cieszę się że nie wydałem na tą grę 150zł bo bym żałował. Kwestię tego że gra wywala się czasem przy wczytach nie poruszam ponieważ nie mam oryginalnej gry i może crack coś mąci.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Październik 07, 2011, 23:03:19
Cracki rzadko kiedy cos maca - gra jest po prostu cholernie zabugowana w wersji na PC. Streamowania tekstur tez nie powinno byc widac. To wszystko bugi w wersji pecetowej... Ogolnie jednak grafika jest bardzo, hmm, zroznicowana, byc moze stad te 20GB assetow. Do tego dziala bardzo plynnie na moim GF9600 GSO ( heh, najlepsza sprzetowa inwestycja jaka zrobilem ;p kupilem ta grafe za 300zl... 3 lata temu i do tej pory daje pograc w prawie wszystkie tytulu na maks detalach... Dzis za 300zl nie kupie grafy znacznie lepszej od niej. )

Pomijajac kwestie techniczne, gra nie zachwyca - idzie w aktualnym nurcie AAA co oznacza nude i liniowosc. Po 6 latach raczej spodziewalem sie czegos lepszego niz kolejnego banalnego fps'a. Zawod.

Offline KriS

  • Użytkownik
    • KriS

# Październik 08, 2011, 00:09:11
Po odpowiedniej konfiguracji gry i odpowiednich sterownikach to na PC w ogóle nie widać streamowania. Gram na konsoli od kilku dni i jak dla mnie ta grafika miażdży. Genialny art direction, niesamowite unikalne tekstury, bardzo dużo geometrii i wszystko działa w bezkompromisowych 60 fps'ach.

Offline Flaw

  • Użytkownik

# Październik 08, 2011, 01:47:07
Fajna gierka, gram na radku hd 5770 i grafika jest super jakoś nie przeszkadza mi to doczytywanie, dynamiczne skalowanie tekstur(ciekawa rzecz)  na początku było to trochę wkurzające.. Widać w tej gierce kawal solidnej roboty gra się ekstra i chociaż mam mało czasu żeby cpykać polecam każdemu.

Offline s0d

  • Użytkownik

# Październik 08, 2011, 03:32:33
interesujący komentarz ;)
http://pclab.pl/kom61494.html=508811
btw. niby można ręcznie edytować ustawienia rage'a ale w moim wypadku tylko zepsuło wygląd a i też nie mam ochoty w marnowanie czasu na eksperymentowanie jakie ustawienia będą u mnie najlepsze. Mogli chociaż w menu gry dodać zmienianie ustawień graficznych z jakimś info jak ustawiać ;)

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Październik 08, 2011, 10:21:09
Jak gralem w RAGE na GamesComie w tym roku to streamowanie tekstur bylo najszybsze na PC i PS3, na XBOX 360 to byla porazka. Widac ze mogli to dopracowac ale wbrew pozorom algorytmy predykcji ktore tile ladowac w przod to bardzo skomplikowana sprawa. Mimo to, "doladowywanie" widoczne jest tylko wtedy kiedy robimy jakies dziwne nienaturalnie szybkie obroty, jezeli np. walczymy fpsowo lub scigamy sie samochodem wszystko jest plynne (i bardzo reaktywne przy 60fps co bardzo mnie cieszy). Jestem tez pod wrazeniem jak szczegolowy jest ten swiat, tonyy assetow po prostu :))). Ogolnie jak dla mnie kawal dobrej roboty +

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Październik 08, 2011, 11:01:36
Co do jakosci grafiki, to w sumie sie zaskoczylem. Moj kumpel i ja bylismy ciekawi jak wyglada to ponoc "automatyczne" dopasowywanie ustawien to mocy sprzetu by utrzymywac 60fps, on na Radeonie 6870, a ja na moim poczciwym GF9600GSO ;) Te same ustawienia, AAx8, 1650x1050 + to co ustawia gra ( jego rozdzialka, moja natywna to 1920 ), podobne screeny. Oczywiscie moja grafika byla wolniejsza, ale i tak dawala rady ( srednio jakies 40fps w tych ustawieniach ) Co ciekawe przy 1920x1080 za to AAx2, u mnie gra juz oscylowala w okolicach 55fps. 

Ah, moj sprzet to: Inte E5200 2.5ghz, 4GB RAM i ow GF9600GSO. Czyli sprzet co najwyzej przecietny na obecna chwile.

Tak wyglada gra u mnie:
http://dl.dropbox.com/u/17218470/rage-screens/rage1-1680x1050xAA8.png

Jego gdzies mi sie zapodzial ( ew. wrzuce pozniej ), ale mozecie porownac ze swoim sprzetem. Nawet jezeli sa jakies roznice pod wzgledem jakosci grafiki miedzy moja a jego karta, to jakos niespecjalnie bylo je widac na tym screenie.

Dlatego pod wzgledem optymalizacji dzialania - jestem pod wrazeniem, ale tego akurat po Carmacku mozna bylo sie spodziewac ;) Ale karny kutas za bugi... Choc jestem pewien ze poprawia je z czasem. ( czesc juz poprawili )

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Październik 08, 2011, 12:24:03
Automatyczne dopasowanie jakosci polega na dynamicznym skalowaniu viewportu perklatka no i oczywiscie na samym virtualtexturingu, jezeli masz slabszy sprzet po prostu nizszej jakosci mipmapy beda streamowane a te wyzszej nie. dlatego w opcjach gry prawie nic sie nie ustawia :-)

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Październik 08, 2011, 13:04:52
A gdzie Wersja na Mac'a :( Nie bede specialnie PC kupowac do 1 gry xD (Albo kupowac windowsa)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Październik 08, 2011, 13:52:04
Automatyczne dopasowanie jakosci polega na dynamicznym skalowaniu viewportu perklatka no i oczywiscie na samym virtualtexturingu, jezeli masz slabszy sprzet po prostu nizszej jakosci mipmapy beda streamowane a te wyzszej nie. dlatego w opcjach gry prawie nic sie nie ustawia :-)


Ma to sens, ale bardziej zaawansowani uzytkownicy chcieliby raczej ustawic tez cos innego ;) Chociazby cienie... Albo ustawic lepsze ustawienia na gorszej karcie. Z roznych przyczyn przeciez...

@noxy: a daj spokoj. Mac OS X ma dosc slaba wydajnosc graficzna, z wielu wzgledow wynikajaca - sterowniki nie sa tak dopracowane, OpenGL pod OS X nie jest tak blisko sprzetu jak DX pod Windowsem. Architektura jadra systemu. Porty gier przewaznie sa robione totalnie na odwal, czesto nawet korzystaja np. z Wine odpalajac Windowsowe .exeki, a prawdziwe porty czesto nie sa specjalnie optymalizowane pod katem OpenGL jako renderera. Do tego wszystkiego przewaznie do Macow wrzucane sa dosc slabe karty i to jeszcze w wersjach mobilnych ( bo i po co lepsze skoro nie ma gier ;) => tak kolo sie zamyka ) Ale rozne porty gier jednak wychodza, przez co na laikach Mac OS X sprawia wrazenie "wolnego, bo gry dzialaja wolno", nie do konca z wlasnej winy. Za to do mniejszych gier indie i casuali, Mac OS X nadaje sie bardzo ladnie...

Jak ktos ma tylko Maca i lubi pograc to lepiej zainwestowac dodatkowo w konsole ;)

Offline RaFał

  • Użytkownik
    • Wyniki lotto

# Październik 08, 2011, 14:59:09
RAGE texture fix poprawia jakość obrazu w grze (Radeon i GeForce):
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/RAGE_texture_fix_poprawia_jakosc_obrazu_w_grze_Radeon_i_GeForce-37074.html

Może się komuś to przyda?

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 08, 2011, 16:45:53
Cytuj
OpenGL pod OS X nie jest tak blisko sprzetu jak DX pod Windowsem

Wot? OpenGL to w obecnych OSX natywna warstwa grafiki, bez podziału na driver i API (bo jest tylko jedno) jak w przypadku Windowsowych sterowników. Wszystkie podsystemy (Core Graphics, Cocoa, Quartz itp) są osadzone na OpenGL.

A co do Rage: http://www.youtube.com/watch?v=I1k_Dv46bBw :(

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Październik 08, 2011, 16:51:51
A co do Rage: http://www.youtube.com/watch?v=I1k_Dv46bBw :(

Jasiu po prostu po raz kolejny wyprzedzil swoja epoke ;) Za 10 lat nie bedzie takich problemow.