Autor Wątek: Pierwszy projekt?  (Przeczytany 8527 razy)

Offline Thyrid

  • Użytkownik

# Październik 05, 2011, 00:19:25
Witam,

interesuję się storywritingiem, game designem oraz project managmentem. Chciałbym rozpocząć swój pierwszy, amatorski projekt. Jednak mam wrażenie, że pisząc ogłoszenie o rekrutacji(miałem podobną sytuacje), zostanę wyśmiany, przez to, że chcę aby "zrobiono mi grę". Moje pytanie jest następujace:
- Jak tego uniknąć?
W przyszłości chce się starać prowadzić własne projekty(tak, mam wystarczające fundusze i myślę o założeniu studio), ale chcę miec jakieś doświadczenie, zasmakować tego. Nie chodzi mi tu o projekt RPG, wystarczy zwykły FPS, czy platformówka. Chodzi mi o to jak zacząć.
Zastanawiałem się, nad wykonaniem najpierw 50% GDD i rozpoczać wtedy rekrutacje, ale chciałbym też poznać Wasze opinie na ten temat

Pozdrawiam,
Thyrid

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline EarlFire

  • Użytkownik

# Październik 05, 2011, 00:54:04
jak masz fundusze na wydanie, to mozesz podzielic projekt
na tysiac mikrozlecen i np oferowac te zlecenia do wykonania
ludziom na warsztacie (taki pomysl)
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2011, 00:57:48 wysłana przez Dab »

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 05, 2011, 01:01:22
Piszesz, że interesujesz się designem, writingiem i managementem. Powiedz: co dotychczas wynikło z Twoich zainteresowań? Jeśli nie wynikło dotąd nic (nie masz gier do pokazania) to nie można traktować Cię poważnie jako designera, writera i managera.

Ściągnij Unity3d albo UDK i weź się do pracy. Dzisiaj są takie narzędzia, że jeśli ktoś mi mówi, że "chce robić gry" a jeszcze ich nie robi, to wcale nie chce tylko sobie gada.

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Październik 05, 2011, 01:26:41
Popieram przedmówcę. W dzisiejszych czasach nie musisz być programistą żeby pisać gry w oparciu o najnowsze gamingowe technologie. Są narzędzia jak UDK czy Unity3D, pozwalają na stworzenie gry bez potrzeby zbierania ludzi, wystarczysz ty i twoje pomysły. Ludzie chcący wiązać swoją karierę z branżą muszą poznawać takie technologie, nawet jeżeli mają zamiar tylko podawać developerom kawę, w przeciwnym razie nie ma dla nich przyszłości. Słowo klucz na dzisiaj to "ciągły rozwój", siedząc tylko w tworzeniu GDD i writingu daleko człowiek nie zajdzie.

Kolejna rzecz to podstawy dotyczące produkcji, poczytaj jakieś książki i artykuły. Nie zaczyna się gry od GDD, a ty chcesz na etapie preprodukcji mieć już 50% tego dokumentu i się dziwisz że możesz zostać wyśmiany. Moja rada jest taka: weź napisz kilka prostych projektów, ale takich na prawdę prostych i pomysłowych, aby przy niewielkim nakładzie pracy uzyskać ciekawy gameplay. Na przykład gra wzorowana na Space Invaders, ale z odwróconymi rolami, gdzie to gracz jest armią atakujących? Świetnie, do tego wystarczy jedna osoba, a praca nad grą nie zajmie kilkunastu miesięcy. Na początek rozglądaj się właśnie za takimi prostymi pomysłami.

Offline EarlFire

  • Użytkownik

# Październik 05, 2011, 01:36:10
a ja zaskakujaco nie zgodzilbym sie z moimi przedpiscami,
pamietam jak bylem maly i lubilem marzyc/myslec jakie to bybylo
wspaniale grac w jakies wyczesane kolorowe gry, gdzie np maly
animowany zólty bruce-lee biegalby po platformach i że by byly różne
monety, nunczaki i rośliny - teraz po dwudziestu latach gdy zaczynam
dochodzic do fazy w ktorej zaczynam moc robic te rzeczy  ktorych
dwadziescia lat temu tylko moglem chciec widze jak wazne bylo
samo myslenie o grach i zaluje  ze nie myslalem o nich wiecej wtedy
(choc nie az tak bardzo bo ciagle moge pomyslec), chodzi mi
o to ze myslenie o grach nie jest na pewno strata czasu
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2011, 01:38:23 wysłana przez EarlFire »

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 05, 2011, 02:22:36
Fajna historia, ale głupia porada. Co Ty sugerujesz, żeby raczej skupił się na wyobrażaniu sobie gry niż rozwoju praktycznych umiejętności? Trzeba działać działać działać, a nie stać w miejscu.

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

# Październik 05, 2011, 11:28:16
@Thyrid

Tak jak pisał zxc zainteresuj się Unity/UDK lub, jeśli umiesz ładnie rysować/modelować to możesz dać ogłoszenie, że wymyśliisz fabułę i zrobisz grafikę. Jeżeli fabuła nie będzie zbyt wymagająca (np. 200 lokacji itp) to gwarantuję Ci, że ktoś się do Cb zgłosi. Najlepiej zacznij od prostej fabuły, ale z długimi (twoimi) dialogami. Bo jeżeli dasz ogłoszenie, że zbierasz team do zrobienia nowego CoD i Ty będziesz chciał tylko pisać fabułę to Cię wyśmieją ;].

Offline Thyrid

  • Użytkownik

# Październik 05, 2011, 17:04:20
Mogę spróbować z tym Unity/UDK, aczkolwiek nigdy takimi narzędziami się nie bawiłem/nie operowałem :) Które lepiej na początek?

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Październik 05, 2011, 18:21:41
Oba są dobre na początek. Pytanie o to, który jest lepszy, to pytanie typu "co lepsze, ogórki czy pomidory".

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 05, 2011, 18:36:43
Jak dla mnie to UDK jest zbyt skomplikowany i nastawiony na FPSy, wolę Unity bo jest bardziej ogólny, ale to też kwestia gustu. Jeśli np. gra dzieje się w indoorach, to UDK zmiecie Unity...

poza tym darmowe Unity ma parę braków, np. cienie

Offline Thyrid

  • Użytkownik

# Październik 10, 2011, 19:04:10
A tak z ciekawości. Zaczałem zabawe z Unity, wiem, że jest za wcześnie by o tym myśleć, ale czy można publikować gry stworzone z Unity do sprzedazy?

Offline Joker

  • Użytkownik

# Październik 10, 2011, 19:09:10
Jak najbardziej, jedynie trzeba kupić wtedy odpowiednia licencje na silnik i do dzieła.

Offline Ciunkos

  • Użytkownik
    • Black Sheep

# Październik 10, 2011, 19:49:30
Nic płacić nie musisz jeśli wersja darmowa ci wystarcza. Jeśli nie to możesz zakupić pro. Więcej info w FAQ Unity.
Cytuj
Can we sell games and make money with the free version of Unity?
Yes! You certainly can-- and without royalties nor paying any revenue share! If your game is a commercial success, we hope you'll upgrade to Unity Pro! :)

Offline Thyrid

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2011, 22:10:24
Huh, próbowałem zrobić krótki sceniariusz w Unity... skonczyło się na tym, że za cholere nie miałem pojęcia, jak zrobić budynek i jego wnętrze.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2011, 22:18:59
budynek sobie zamodelujesz w jakimś blenderze, zaimportujesz i ustawisz, żeby fizyka działała odpowiednio