Autor Wątek: reguły pola i algorytmy walki  (Przeczytany 1938 razy)

Offline EarlFire

  • Użytkownik

# Październik 02, 2011, 17:10:58
need i say more? ;-)

mam teraz troche czasu by pobawic sie w ai,

powiedzmy ze mam plansze 1000x1000 pikseli i dwa male
czolgi (czy space shipy) -boty, kazdy rozmiaru ok 10 pikseli

(tak jak w tym moim programiku:

http://dl.dropbox.com/u/42887985/bociaki3.zip

(win32)

chodzi o proste i naoczne srodowisko)

jednostka czasu jest ramka, kazdy bot ma taki sam przyrost
energii na ramke, (np +1.0e), rozmaite akcje danego bota
pochlaniaja rozne rodzaje energii np

- ruch na 100% szybkosci (np +5pix/f) 1.0e
- ruch na 50% szybkosci 0.5e,
- obrot na 100% szybkosci (np 15st/f) 1.0e itd
- obczajanie terenu na 100% widzialnosci (np promien 150 pix) 1.0 e itd

(niewykorzystana energia kumuluje sie, choc nie wiem czy w calosci,
np +0.8e/f, by nie zachecac do tolalnego bezruchu, np wydalek 0.2
mozna wydac bo i tak sie nie oszczedzi)

I. nalezy wymyslec 'reguly walki' jak wyzej (mozliwe akcje
i wydatki energetyczne)

II. nalezy wymylec tej walki algorytmy, mozna by zabawic sie
w ten sposob ze ktos z grupowiczow moglby starac sie wymyslec
lepszy algorytm bitewny przy ustalonych regulach walki

moge to zaprogramowac poeksperymentowac sam, okreslic
reguly, napisac wlasny algorytm i pozniej jak ktos by podeslal
swoj to wklepac go i wrzucic exeka z walką - ciekawe czy cos
z tego by wyszlo

(jakby co jak ktos ma teraz jakies dobre pomysly co do regul
walki (regul pola) albo jej algorytmow to moze pisac)


Fir i Wrózki

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Shusty

  • Użytkownik

# Grudzień 20, 2013, 17:38:15
Ciekawe, ale ogólnie lipa z takim układaniem strategii pewnie opartym na if'ach. Normalnie wrzuca się SI w takiego bota np. robiąc system uczący się. I samemu się kieruje drugim czołgiem stosując różne strategie i podejścia. Jak twój bot zbierze już niezłą bazę wiedzy wypuszczasz go przeciwko innym i patrzysz jak miażdży. Co do tych czołgów to kiedyś brałem udział w czymś takim właśnie. Przesyłało się kod odpowiedzialny za czołg i walka była toczona na arenie. Później dopiero się dowiedziałem jak ci najlepsi używali SI, a nie jak ja na ifach jechali :D