Autor Wątek: Monetyzacja giery flashowych  (Przeczytany 990 razy)

Offline Radarek

  • Użytkownik

# Październik 02, 2011, 13:39:36
Cześć.

Od pewnego czasu tworzę grę we flashu. Za niedługo będę mógł się nią pochwalić w szerszym gronie, ale nie chcę jeszcze tego robić (nie lubię pokazywać półproduktów). Wydając grę na świat chciałbym spróbować ją zmonetyzować (tudzień zdobyć doświadczenie na tym polu). Próbowałem zorientować się w temacie, ale okazuje się, że to nie takie proste jak myślałem :). Przeczytałem wpisy na blogu http://www.emanueleferonato.com/2007...-a-flash-game/ (które swoją drogą są dosyć zachęcające), ale i tak pozostaje mnóstwo pytań bez odpowiedzi.

Największą zagadką dla mnie jest następująca kwestia. Chciałbym do tej gry utworzyć dedykowaną stronę. Gra ma potencjał do bycia czymś więcej niż grą na jeden wieczór/dzień/tydzień. W związku z tym na tej dedykowanej stronie chciałbym stworzyć pewnego rodzaju community, dawać dodatkowe poziomy (użytkownicy sami by je tworzyli), stworzyć ranking, forum itp.

Sęk w tym, że z większości opisów monetyzacji wynika, że ludzie wrzucają daną grę na masę stron agregujących gry flashowe, gdzie dostają mnóstwo odsłon (a w samej grze wyświetlają reklamy np. z mochiads). Mi z kolei zależałoby na tym, by faktycznie dotrzeć do dużego grona ludzi, ale docelowo ściągać ich na główną stronę gry.

Czy ktoś z Was mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami w kwestii monetyzacji? Nie zamierzam oczywiście nastawiać się na jakikolwiek zysk, ale wiem, że potencjał jest, tylko trzeba go odpowiednio wykorzystać :).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Liki

  • Użytkownik

# Październik 02, 2011, 20:04:37
Bez wrzucenia gry na portale flashowe będzie bardzo ciężko zyskać jakąś większą uwagę. Jednak zauważ, że wiele gier na tych portalach ma w pewien sposób okrojoną funkcjonalność i informuje gracza, że może odblokować pełną grę wchodząc na podaną stronę.

Innym sposobem na zwiększenie zysku jest przygotowanie wersji mobilnej na Androida i iOS. Co także pomoże zyskać graczy. Przykładowo darmowa i przyzwoita gra na iOS to min. kilkanaście tysięcy pobrań, co daje już jakąś bazę użytkowników.

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Październik 05, 2011, 20:42:10
"Klasyczny" model zarobku na Flashu jest taki: robisz grę, szukasz sponsora, i jak znajdziesz to on ci zapłaci z góry dużo kasy a ty masz umieścić w grze intro sponsora. Dokładniejsze info na ten temat, a także (a raczej głównie) swego rodzaju targowisko gier flashowych znajdziesz na stronie flashgamelicense.com.