Autor Wątek: [PHP + JS] Graficzna gra przeglądarkowa  (Przeczytany 3496 razy)

Offline Arthes

  • Użytkownik
    • Gromaniak

# Wrzesień 26, 2011, 16:13:15
Witam,
właśnie zastanawiam się nad stworzeniem graficznej gry przeglądarkowej. Gra ta składałaby się z mapy (coś ala Margonem). Chciałbym to zrobić w JS + PHP - do komunikacji użyłbym JSON. I tu pytanie - czy to dobry pomysł? Warto tworzyć taką grę, czy to rzucanie się na wiatr? Opłaca się używać JSON'a?
Mam nadzieję, że dostanę wiele odpowiedzi :)
Pozdrawiam.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Rydwan

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2011, 16:33:38
Kiedys rozwazalem projekt tego typu i doszedlem to jednego wniosku.

Moim skromnym zdaniem gry typu Margonem nie maja przyszlosci. Nie ma sensu sie za to zabierac.

Dodatkowo nie jest to latwym zadaniem, a Gameplay jest slaby przez ograniczenia jakie narzuca uzywana technologia.

Jedyne gry przegladarkowe jakie przetrwaja i ewentualnie dadza zarobek, to gry typu:
- ogame
- gry dla malych dzieci dzieci

Radze sie zabrac za klient pod Windows.

A co do samego pomyslu.


Jesli rzeczywiscie za wersje pod przegladarke. To w flash client.
Przykladem takim jest flashowa wersja Tibi.

Lecz i tu pojawia sie totalny debilizm tworcow, bo i tak by zagrac, trzeba sciagnac klienta(zajmuje wiecej niz zwykly klient), wiec wychodzi na to samo, co zwykly klient. A same wymagania sprzetowe sa kosmiczne.

___
Prosze wybaczyc brak polskich znakow

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Wrzesień 27, 2011, 12:51:30
A w jaki sposób chcesz ten JSON słać? Bo JSON jako taki to tylko postać zapisu danych, nie ich przesyłania.

Offline maro

  • Użytkownik

# Wrzesień 27, 2011, 13:13:57
Cytuj
A w jaki sposób chcesz ten JSON słać? Bo JSON jako taki to tylko postać zapisu danych, nie ich przesyłania.
Pewnie HTTPRequestem.:)
Cytuj
Opłaca się używać JSON'a?
Jasne, że się opłaca. Bardzo wygodny i elastyczny format, wspierany w PHP i w JS.

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Wrzesień 27, 2011, 14:14:57
samych tchnik przesylania jsona przy uzyciu XHR jest kilkanaście.

Offline killa[h]

  • Użytkownik

  • +1
# Listopad 12, 2011, 21:14:14
Wiem że forum mnie informuje o tym że wątek jest stary ale nie chcę zakładać nowego bo autor liczył na wiele odpowiedzi - więc może moja wypowiedź rozpocznie jakąś dyskusję.

Ogólnie to czy warto tworzyć taką gre określają Twoje umiejętności i to czy chcesz na tym zarobić. Pewnie zostanę za to skrytykowany przez "pasjonatów PHP", ale polecam Ci porzucić ten archaiczny język i zacząć pisać w czymś lepszym niż interpretowany i symulujący obiektowość język skryptowy. Wiem że nie znajdziesz darmowego ani taniego hostingu na którym postawisz np. aplikację w Javie EE, ale:
  • dobrej gry na darmówce nie postawisz, chyba że celujesz w < 10 graczy
  • w końcu nawet z PHP przeniesiesz się na VPS/dedyka bo hostingi przestaną Ci wystarczać (duża baza danych, spory ruch etc.)
Za chwilę pewnie odezwą się wyznawcy stereotypu "powolnej Javy", ale można ich zignorować.

Wracając do tematu tego czy chcesz zarobić - jeśli nie celujesz w dzieci grające w kafejkach / pracowniach internetowych na IE6 to możesz spokojnie zainteresować się nowymi technologiami, jak np. WebSocket, dzięki którym Twoja gra będzie działać dużo szybciej, bo nie będzie wysyłać zbędnych nagłówków HTTP, no i nie musi odpytywać serwera co kilka milisekund aby zapewnić ciągłość połączenia - po prostu czeka na pakiet z serwera.

W każdym razie, niezależnie jaką technologię i sposób wykonania nie wzorowałbym się na Margonemie. Nie urażając twórcy, który tak na prawdę sporo ryzykował wchodząc na ten rynek w czasie w którym to robił - lepiej wymyślać coś innowacyjnego. Bo kto będzie grał w kolejnego klona Tibii/Ogame/Plemion z innym silnikiem, grafiką, fabułą i tymi samymi możliwościami i funkcjami co wszędzie. Jak wymyślisz coś czego nie ma nikt inny i dobrze to rozreklamujesz (chociażby na YT i jakichś forach) to możesz trafić na żyłę złota, nawet jeśli nie wszystko zrobisz idealnie. Najważniejszy jest właśnie ten innowacyjny pomysł.

Spory tekst mi wyszedł, więc jeśli ktoś już przez niego przebrnie to liczę na jakieś odpowiedzi, krytykę, nawet bezmyślny flame ożywi temat :)

EDIT:
Jeszcze jedno mi się przypomniało jak spojrzałem na to że chcesz używać JSON. Lepiej go jakoś szyfruj (koniecznie asymetrycznie bo lepiej nie podawać w JS klucza szyfrującego dane z serwera), albo pomyśl nad raw byte'ami bo teraz tyle botów jest że już przy tworzeniu gry musisz myśleć o zabezpieczeniu jej przed botterami. I co jakiś czas zmieniać i udoskonalać zabezpieczenia żeby twórcom botów życie "umilić".
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2011, 21:18:39 wysłana przez killa[h] »