Autor Wątek: Własny silnik czy gotowy  (Przeczytany 4987 razy)

Offline Rydwan

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2011, 13:52:53
dynax mial pewnie ma na mysli to:
1. SFML dostarcza rowniez niskopoziomowosc.
Poza tym sam jestem ciekaw, co dokladnie jest wolne? metody, algorytmy, czy pisanie kodu?

2. Allegro to freamwork.

___
Prosze wybaczyc brak polskich znakow
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2011, 13:55:22 wysłana przez rydwan »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline DamianDev

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2011, 14:05:10
No z tym Allegro to mi chodzilo zeby se zrobic samemu klasy Sprite, TileMap, Sound i takie tam zeby wszsytko latwiej sie pisalo.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Wrzesień 26, 2011, 14:30:17
w sfml wolny jest rendering - jak robiłem swego czasu do warsztat game, to musiałem przekodować rendering, bo tamten korzystał z glVertex* itp - no kaman :0

Offline dynax

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2011, 16:29:11
dynax mial pewnie ma na mysli to:
1. SFML dostarcza rowniez niskopoziomowosc.
Poza tym sam jestem ciekaw, co dokladnie jest wolne? metody, algorytmy, czy pisanie kodu?

2. Allegro to freamwork.

___
Prosze wybaczyc brak polskich znakow

Ja tu jednak widzę sprzeczność. Najpierw pisze, że SFML mu się nie podoba bo jest za wolne, a w zamian za to poleca tworzyć gry oparte na SDL/Allegro, które notabene, w przeciwieństwie do SFML korzystają z CPU.

Offline Oti

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2011, 17:42:43
...
No moim zdaniem SFML nie jest szybkie ;/ dziala wolno. Moze dla innych jest dobre dla mnie nie :)
A moim zdaniem grawitacja ciągnie nas w górę, a nie w dół. Może dla innych działa w dół, dla mnie nie.

Offline kulesz

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2011, 17:56:07
No z tym Allegro to mi chodzilo zeby se zrobic samemu klasy Sprite, TileMap, Sound i takie tam zeby wszsytko latwiej sie pisalo.
A po co robić coś, co jest w prawie każdym SILNIKU (jak wspomniane już HGE). Zwykle zrobi się to gorzej, mniej wydajnie i w dodatku często staje się na etapie wyświetlania zwykłej bitmapy. A tak zaoszczędzony czas można przeznaczyć na robienie właściwej gry, co wychodzi z tylko na dobre.
BTW, w innym temacie szukałeś silnika w Javie na Androida... Idąc tym tokiem rozumowania, nie prościej napisać Ci samemu interfejs do OpenGL ES? :-)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2011, 17:58:04 wysłana przez kulesz »

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Wrzesień 26, 2011, 18:05:17
@kulesz
Niektórych pisanie silników po prostu kręci. I nie zgodzę się z tym, że pisanie samemu jest gorsze i mniej wydajne.

Offline kulesz

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2011, 18:08:41
@up
Jak najbardziej się z Tobą zgodzę. Chodzi mi tylko o to, że gdyby każdy, chcący zrobić prostą gierkę, robiłby wcześniej własny silnik, 90% projektów nigdy nie doszłoby do wersji alfa :-) Owszem, można się przy tym sporo nauczyć, ale dla mnie, jeśli ktoś potrafi programować i pyta się o polecenie silnika 2D, to porady w stylu "napisz sobie większość sam" są trochę nietrafione.

PS. I raz jeszcze polecam HGE :P

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Wrzesień 26, 2011, 18:12:19
Chodzi mi tylko o to, że gdyby każdy, chcący zrobić prostą gierkę, robiłby wcześniej własny silnik, 90% projektów nigdy nie doszłoby do wersji alfa :-)
Wait... Czy tak nie jest teraz?

Offline kulesz

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2011, 18:14:50
No to 99% :-)

Offline Kocurek999

  • Użytkownik

# Wrzesień 27, 2011, 10:50:38
W oparciu o artykuły napisałem coś, co można nazwać silnikiem. Oparłem go o DX9. Mam w nim zrobione: wyświetlanie spritów, podstawowe odtwarzanie dźwięków (DirectSound), wczytywanie tektur z pliku tekstowego. Tylko jak pomyślę ile jeszcze trzeba w tym pogrzebać to coraz bardziej dochodzę do wniosku, że gry nigdy nie zrobię :) Poza tym nie mam pewności, że to co napisałem sprawdzi się w konkretnym programie, bo wiadomo co innego działający czysty silnik, a co innego działająca gra.
Znalazłem też taki "silnik" CRM32Pro co o tym myśleć?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2011, 10:52:47 wysłana przez Kocurek999 »

Offline DamianDev

  • Użytkownik

# Wrzesień 27, 2011, 22:25:27
@up ten silnik co dales jest dosyc start. :P