Autor Wątek: Diablo 3  (Przeczytany 23845 razy)

Offline Karol

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2012, 01:30:35
@inside - Twój główny argument "przeciw" D3 to kiepska grafika, a jako kontr przykład podajesz GW2, ale (jak sam pisałeś) działa to gówniano nawet na przyzwoitym sprzęcie. Osobiście cenię sobie bardziej komfort gry niż wrażenia wizualne, bo zachwyty nad grafiką mijają (pominę rozważania, która grafika jest ładniejsza, bo to wyłącznie kwestia gustu), a zostają odczucia z gameplayu, które to w głównej mierze przyciągają później do gry. Mi się akurat w D3 grało przyjemnie (betę mam już prawie 2gi miesiąc), a jak do drużyny wskoczyli w ten weekend znajomi to było jeszcze weselej. Co więcej, żeby nie owa "słaba grafika" to nie mógł bym zagrać z moim dobrym znajomym (ma sprzęt sprzed 4-5 lat i bez tekstów typu "lol, to niech sobie kupi nowy", owszem może, ale ludzie mają różne priorytety w życiu i kupno gry za 150zł, a kupno gry za 200zł + komputera tylko dla tej gry to jest różnica), czy ze swoją żonką (a nie będę kupował drugiego komputera do domu za 3k, żeby pograć w grę trochę, a tak to stary lapek z GF8600 spokojnie uciągnął D3). To jest ogromny plus, a nie minus, bo do gry można wciągnąć prawie każdego znajomego bez obawy czy mu ta gra pójdzie, a więcej znajomych = more fun! Pomimo działaniu na archaicznych sprzętach grafika jest co najmniej przyzwoita (jak dla mnie jest super, ale to już owa kwestia gustu).

Patrząc od strony finansowej to Blizz stara się stworzyć grę dla jak największej ilości graczy, a każdy poly mniej oznacza (do pewnego stopnia rzecz jasna) dla nich więcej możliwych graczy niż malkontentów kiepskiej grafiki (którzy w większości i tak będą grać).

haha, pozdrawiam fanów diablo 3, nie ma to jak lagi i disconnecty w grze singleplayer.
Dzięki, również pozdrawiam :D. Pomijając pierwszy tydzień gdy dostałem betę (wtedy latency oscylowało w okolicach 300-500ms, bo fixowali coś tam, a mimo to efekt laga pojawiał się raz na kilka minut) to u mnie żadnych lagów czy dc nie było (chyba, że Neostrada miała reset IP :D).

Podczas tych otwartych testów mieli 300 tyś jednocześnie zalogowanych użytkowników i zero lagów (ani u mnie czy znajomych, którzy grali teraz). Jak na serwery z jednego regionu, do tego za oceanem to chyba źle nie jest?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2012, 01:41:26 wysłana przez Karol »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline WielkiPan

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2012, 07:14:07
http://www.youtube.com/watch?v=Bz5l6bv-Zok&hd=1
O, tak to jest przykład. Teraz sobie też King's Bounty przypomniałem :) Pod wrażeniem D3 jakoś zapomniałem o tym (mi się bardzo podoba stylistyka nowego Diablo).


Offline iniside

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2012, 09:26:46
@inside - Twój główny argument "przeciw" D3 to kiepska grafika, a jako kontr przykład podajesz GW2, ale (jak sam pisałeś) działa to gówniano nawet na przyzwoitym sprzęcie. Osobiście cenię sobie bardziej komfort gry niż wrażenia wizualne(wall of text)
Ale wiesz, ze na PC mozna sobie obniżyć detale ?

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Kwiecień 23, 2012, 12:52:57
http://www.youtube.com/watch?v=Bz5l6bv-Zok&hd=1
Zawalające pół ekranu paski HP, jaskrawe niczym lampki choinkowe, połączone z unoszącymi się nad głowami postaci cyferkami i napisami, to wg mnie doskonały sposób na zadbanie, by gra przypadkiem nie zaczęła mieć klimatu :).

(No, chyba że chodzi nam o klimat typu Peggle... albo po prostu próbujemy odwrócić uwagę gracza od tego, co się faktycznie dzieje na ekranie?)


Jako dobry przykład UI można chyba podać Eve Online? To jest chyba obecny state-of-the-art... Nie grałem w Eve, ale to co widziałem na filmach imponuje mi.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Kwiecień 23, 2012, 13:51:34
Ale wiesz, ze na PC mozna sobie obniżyć detale ?
OK. To zrób taki test.
Zainstaluj Crysisa 2 na netbooku. Obniż detale = wywal wszystkie rzeczy, które sprawiają, że Crysis jest Crysisem. Sprawdź, czy pomimo tego bardzo okrojonego doświadczenia z gry masz chociażby 30 FPS (shooter, minimum przyzwoitości).

Obniżenie detali to ostateczność, jeśli okaże się, że twój sprzęt jest za słaby. Nie zmienia to jednak działania renderera ani nie zmienia automagicznie stylu graficznego tak, by taka gra nadal świetnie się prezentowała.

Blizzard od zawsze mierzy w przystępność gry (bez tego nie mieliby tak wysokiej sprzedaży), przejrzystość na polu walki (stąd lokacja jest tłem i dopełnieniem, nie jednym z pierwszoplanowych aktorów). I biorąc to pod uwagę ich Level Art odwala niesamowitą robotę :)

Offline iniside

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2012, 14:09:05
OK. To zrób taki test.
Zainstaluj Crysisa 2 na netbooku. Obniż detale = wywal wszystkie rzeczy, które sprawiają, że Crysis jest Crysisem. Sprawdź, czy pomimo tego bardzo okrojonego doświadczenia z gry masz chociażby 30 FPS (shooter, minimum przyzwoitości).

Obniżenie detali to ostateczność, jeśli okaże się, że twój sprzęt jest za słaby. Nie zmienia to jednak działania renderera ani nie zmienia automagicznie stylu graficznego tak, by taka gra nadal świetnie się prezentowała.

Blizzard od zawsze mierzy w przystępność gry (bez tego nie mieliby tak wysokiej sprzedaży), przejrzystość na polu walki (stąd lokacja jest tłem i dopełnieniem, nie jednym z pierwszoplanowych aktorów). I biorąc to pod uwagę ich Level Art odwala niesamowitą robotę :)

Ale co ci przeszkadza, ze ja sobie ustawie hi-res tekstury i hi-res modele a ty low res ? (low res w domysle to co mamy teraz).
Pytam poważnie.
edit:
Na dluzsza mete mi naprawde wisi styl graficzny. Poprostu jak widze, ze moja postac sklada sie z <1k polygonow, to odechciewa mi sie grac, zwlaszcza, ze z wszystkim na full mam >80fps...(w oknie). Spokojnie poswiece polowe tego zebym mial ladna zaokraglana postac z porzadnymi detalami.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2012, 14:17:26 wysłana przez iniside »

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2012, 15:45:15
Przeszkadza to świadomości graczy, że nie graja na full detalu. W tym przypadku kazdy dostaje to samo i nie ma spekulacji, że u mnie wyglada lepiej niz u ciebie. Co firma to inna polityka, porownaj sobie dochody Blizzarda z innymi firmami produkujacymi podobne gry, pozatym Diablo 2 był 2d wiec mozna było detalowac ile fabryka dała.

Offline iniside

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2012, 18:50:43
Hm ciekawe założenie biorąc pod uwage rozbudowane opcje graficzne np. w WoW albo SC2. (i fakt, ze w Diablo 3 jednak da sie ustawić detale na low, chociaż osobiscie nie probowalem).

Offline Zielony

  • Użytkownik
    • Ghurund Engine

# Kwiecień 23, 2012, 19:27:08
Zawalające pół ekranu paski HP, jaskrawe niczym lampki choinkowe, połączone z unoszącymi się nad głowami postaci cyferkami i napisami, to wg mnie doskonały sposób na zadbanie, by gra przypadkiem nie zaczęła mieć klimatu :).
Miałem dać przykład gry z ładnymi przyciskami, to dałem. A klimat serii Disciples zawsze dawał odmienny gameplay i ręcznie rysowane wszystko.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Kwiecień 23, 2012, 19:54:12
@MadBonsai: aż zrobiłem teścik. Potwierdzam, mam 30 fps gdy ustawię wszystko na minimum. 10 fps różnicy ale grafika spoooro gorsza. Swoją drogą to 2M tris na scenę to standard czy przegięcie?

Offline iniside

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2012, 21:26:50
@MadBonsai: aż zrobiłem teścik. Potwierdzam, mam 30 fps gdy ustawię wszystko na minimum. 10 fps różnicy ale grafika spoooro gorsza. Swoją drogą to 2M tris na scenę to standard czy przegięcie?
Ja tam nie wiem, ale w CryEngine to raczej standard(w Crysis sceny wachały sie od 1.5 do 3mln tris). O innym middleware nie bede sie wypowiadal bo nie znam.

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Kwiecień 23, 2012, 21:50:04
iniside: W SC2 praktycznie wszyscy z prosceny grają na minimalnych ustawieniach, bo wtedy lepiej (podobno) widać jednostki niewidzialne. Może po prostu blizzard dostosował się do klienta? :D

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Kwiecień 23, 2012, 21:57:23
iniside: W SC2 praktycznie wszyscy z prosceny grają na minimalnych ustawieniach, bo wtedy lepiej (podobno) widać jednostki niewidzialne. Może po prostu blizzard dostosował się do klienta? :D
Meanwhile w kręgach Quake 3 / Quake Live: http://imgur.com/m3G95 (tekstury są dla leszczy!)

Offline Paweł

  • Użytkownik

# Kwiecień 24, 2012, 01:08:13
@Kos: spróbuj  r_singleShader 1

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Kwiecień 24, 2012, 10:05:23
@MadBonsai: aż zrobiłem teścik. Potwierdzam, mam 30 fps gdy ustawię wszystko na minimum. 10 fps różnicy ale grafika spoooro gorsza. Swoją drogą to 2M tris na scenę to standard czy przegięcie?
Sporo. Jeśli dobrze pamiętam, to X360 wyciąga milion trójkątów na klatkę, by dać 60 fps. Czyli z shooterem na konsoli nie zmieściłbyś się z tym.