Autor Wątek: Dab -- język programowania na potrzeby gier  (Przeczytany 24658 razy)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Wrzesień 06, 2011, 21:00:27
Dzięki Bonsai. Też bym się z tego cieszył :) (z sensownej gry, nie zaparcia)

hashedone: spróbuj dorzucić MSVCR71.DLL do katalogu. Paczka była robiona w dość dużym pośpiechu przed WGK, więc coś tam może się wysypywać.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline squizzz

  • Użytkownik

# Wrzesień 06, 2011, 21:01:04
Czy masz jakieś (choćby dalekie) plany uczynić ten projekt dostępnym pod innymi platformami (Linux/MacOS X) ?

Tak na marginesie, to mi wygląda na świetny język pod wszelakie compoty! :)

Pozdrawiam,
Janek

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Wrzesień 06, 2011, 21:07:31
Jak najbardziej celuję w wieloplatformowość. Tuż przed WGK wolałem nie cudować i część rzeczy jedzie po prostu na WinAPI. A co do compotów to mam nadzieję, że będzie to jego pierwsze zastosowanie (sam mam zamiar zacząć brać udział w takowych ;)).

Offline hashedone

  • Użytkownik

# Wrzesień 06, 2011, 21:41:07
A ja ciągle nie mogę się bawić... Wrzucenie MSVCR71.DLL nie pomogło:( Wyświetla mi się okienko DABLANG JIT status i nic się nie dzieje (poza wysypką samej aplikacji).

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Wrzesień 06, 2011, 21:49:50
OK, takie rzeczy to już załatwmy na PW.

Offline FoToN

  • Użytkownik

# Wrzesień 06, 2011, 21:54:03
Ogólnie działa fajnie, aczkolwiek odpalone demko gry po chwili daje ACCESS VIOLATION :/ Ogólnie fajnie, ale czy jest tu jakiś sensowny debugger?

[Edit]: Pokombinuje trochę przy tym i zobaczę czy uda mi się DX zmusić tutaj do działania :D
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2011, 21:58:53 wysłana przez FoToN »

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Wrzesień 06, 2011, 22:30:22
Demko zupełnie bez sensu używa OGL 3.2 z rozszerzeniami, więc może się wysypywać na starszych driverach. Do tego nie ostrzega o błędach ;)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Wrzesień 06, 2011, 22:33:39
Brak kontroli typów i żonglowanie obiektami na wszystkie strony przestaje być fajne po 5000 linijce kodu ;)
Duuhhhhh... Przeczytaj jeszcze raz mój post :D Aż Ci go przekleję:

Cytuj
A kodowałeś gry w JS? Tworzenie funkcji w locie, żonglowanie nimi i trzymanie ich w obiektach pozwala kodować w bardzo prosty i przyjemny sposób, imho świetnie dopasowany do gamedevu.

Też wolę statyczne typowanie od dynamicznego, ale pisałem totalnie o czym innym.

Offline arturooo3

  • Użytkownik

# Wrzesień 06, 2011, 22:43:37
U mnie także "program dab.exe przestał działać", win 7 64bit. IDE padło a konsolka została ;p.
Zbuduj paczkę z dll-ami albo exek z tymi wbudowanymi.

Offline Moriquendi

  • Użytkownik

# Wrzesień 06, 2011, 23:25:14
Ten to dopiero jest mistrzem marketingu. Nazwa języka odziedziczona po jego nicku. Tak się tworzy markę...

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Wrzesień 06, 2011, 23:30:31
patrz: Esenthel :)

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Wrzesień 06, 2011, 23:54:31
Nieźle! Takie projekty mają u mnie dużego plusa. IDE też mi się podoba (warningi/errory wprost przy linijkach :) )
Poczekam na wersję dla Linuksa i się pobawię :)

Też kiedyś na zajęcia zrobiłem kompilator i maszynę wirtualną (lecz bez JITa...) C-podobnego języka w starym C, a w tym zbindowany OpenGL i prosta gierka, fajne zajęcie, ale bardzo wciągające...

Offline arturooo3

  • Użytkownik

# Wrzesień 07, 2011, 00:03:48
Esenthel o ile mnie pamięć nie myli był początkowo nazwą RPG-a (esenthel rpg) i od tego chyba nick raczej, a później skupienie się na silniku nastąpiło a nick został ;p..

Offline DamianDev

  • Użytkownik

# Wrzesień 07, 2011, 09:50:32
Esenthel ma taki nick. Bo promuje silnik ofc.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Wrzesień 07, 2011, 12:54:58
Zrobiłem paczkę z binarką Dab, DLLką i wszystkimi plikami z gry JIT Shooter: http://dabroz.scythe.pl/upload/2011/09/dablang-and-jitshooter-gd1.rar

Jeżeli komuś się nie odpali (a driver wspiera GL 3.2) to prosiłbym o podrzucenie testlog.txt.