Autor Wątek: Edytor map do gier 3D.  (Przeczytany 3447 razy)

Offline Arthes

  • Użytkownik
    • Gromaniak

# Wrzesień 05, 2011, 21:22:37
Witam,
chciałbym się czegoś dowiedzieć - czy istnieje jakiś edytor (najlepiej darmowy) map do gier 3D, w którym mapy exportowałoby się do formatu np. obj? Potrzebowałbym czegoś takiego do Unity3D, gdyż nie ma ono wbudowanego edytora pomieszczeń, a mam zamiar zrobić grę, w której akcja działa by się przede wszystkim w budynkach. Nie interesuje mnie Blender, ani inny program do tworzenia grafiki 3D - ja po prostu chcę edytora map.

Jeśli istnieje coś takiego, to bardzo proszę o podanie nazwy, ewentualnie linku ;]
Z góry dziękuję za odpowiedzi, i pozdrawiam.
Arthes

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Buyuk

  • Użytkownik
    • Mój blog ;]

# Wrzesień 05, 2011, 22:02:56
A można wiedzieć, co jest nie tak z Blenderem albo innym edytorem grafiki ?
Tak czy tak modele musisz posiadać, a w kwestii ustawiania ich na scenie, to blender
nie różni się jakoś specjalnie od innych edytorów.

Poza tym, przecież Unity ma wbudowany edytor scen z tego co wyczytałem.
http://unity3d.com/unity/editor/scenes.html


Offline Arthes

  • Użytkownik
    • Gromaniak

# Wrzesień 06, 2011, 18:02:03
Blendera, ani innego programu do grafiki 3D nie chcę, ponieważ zależy mi na prostocie, wygodzie i szybkości wykonywania map. Natomiast w Unity niewygodnie tworzy się mapy typu wnętrza domu, podziemia, itd.

Offline Buyuk

  • Użytkownik
    • Mój blog ;]

# Wrzesień 06, 2011, 22:15:16
A co rozumiesz przez wygodę tworzenia wnętrz i podziemi ? Bo chyba nie bardzo potrafię sobie wyobrazić jakiś inny sposób niż po prostu ustawianie modeli w przestrzeni 3D.

Offline Kitsune

  • Użytkownik

# Wrzesień 07, 2011, 12:49:23
@Buyuk Jemu chyba chodzi o edytor do "układania klocków" (jak w Far Cry 2) - ustawiasz po prostu, na pustej mapie gotowe elementy jak klocki.
@Arthes Takie edytory tworzą twórcy gier, po to by gracze (nawet ci bez doświadczenia w tworzeniu map) mogli sobie posklejać własną mapkę z gotowych elementów. Tobie do tworzenia własnej gry się coś takiego nie przyda (przeważnie każdy taki edytor ma WŁASNY FORMAT map, które można odtworzyć tylko w tej konkretnej grze). Chcesz stworzyć własną mapkę do Unity3D - Blender / 3DS MAX cię nie ominie.
Cytat: Arthes
Nie interesuje mnie Blender, ani inny program do tworzenia grafiki 3D
A niby jak stworzysz asset'y?
Do samego ustawiania obiektów na scenie masz przecież Unity. Unity zapisuje mapkę w swoim formacie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 07, 2011, 12:54:47 wysłana przez Kitsune »