Autor Wątek: [test] Etharnion - 2D RPG  (Przeczytany 7217 razy)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 27, 2011, 16:28:19
@maciek97p: dzięki, jednak system poruszania był od początku zaprojektowany tak, żeby poruszać się klawiszami, więc nie będę tego zmieniał.

@qad: nie znałem tej gry, ale z krótkiego opisu na Wikipedii wnioskuję, że była ona bardziej strategią niż RPG, a ja jednak idę w tym drugim kierunku ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline qad

  • Użytkownik

# Wrzesień 27, 2011, 16:30:18
@qad: nie znałem tej gry, ale z krótkiego opisu na Wikipedii wnioskuję, że była ona bardziej strategią niż RPG, a ja jednak idę w tym drugim kierunku ;)

to polecam video poogladać :) ciekawe proste elementy mechaniki RPGa aż dziwi mnie że nie stosowane później. Gierka miała mały rozgłos i miała MNÓSTWO bugów.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 30, 2011, 23:57:07
W związku z terminem WSoC, dzisiaj pojawiła się nowa wersja 0.3. Z ważniejszych zmian: potworki i system zdarzeń, dzięki czemu w grze pojawiły się bardziej dynamiczne akcje niż tylko klikanie na postać, aby z nią porozmawiać. Co za tym idzie, kilka nowych dialogów i quest :)

Można oczywiście pobrać na stronie projektu na Warsztacie: http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=2196

W następnej wersji prawdopodobnie będzie już całkiem nowa, wciągająca fabuła, z nowymi postaciami, dialogami i zadaniami, czyli tym, co w RPG najlepsze :D

Pozdrawiam :)


Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Październik 08, 2011, 22:59:00
Lista bugów:
Ciężki topór jednoręczny wymaga broni dwuręcznej.
Przyzwyczajono nas, że miecz długi jest jednoręczny, a tu zonk :)
Łuk imba :D
Teleport zcrashował grę, potem nie dało się wczytać - po kliknięciu kontynuuj było "czekaj" w nieskończoność.
Zdarzyło mi się sprzedać wszystko za 0 złota, dlaczego komputerowi się nie zdarza? :)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 13, 2011, 23:43:22
Sorry za brak odpowiedzi, ale jakimś cudem wcześniej nie zauważyłem nowej wiadomości w tym temacie :D

Bronie faktycznie mogą mieć kilka bugów, a balans postaram się poprawić, chociaż nie jest to łatwe, żeby wszystko do siebie pasowało. Co do crasha - to bardzo dziwne, żeby teleportacja go spowodowała. Jeśli masz nadal plik z zapisem, to mógłbyś mi go przesłać, wtedy spróbowałbym namierzyć buga ;)
Podczas handlu faktycznie trzeba uważać - chociaż jest przycisk Wyrównaj, i wartości towarów są podane, to jeśli jednak nadal sprawia to problemy, mogę dodać blokadę na przypadkowe oddanie przedmiotów za darmo - tak jak jest to w drugą stronę.

Dzięki za test :)

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Październik 14, 2011, 00:12:57
Nie mogę Ci pomóc, bo każda próba wczytania sejwa crashuję grę (win 7).

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 14, 2011, 10:14:45
Dlatego chciałbym, żebyś mi przesłał plik zapisu, znajduje się on w katalogu Save. Mógłbym w debuggerze sprawdzić, co się dzieje podczas wczytywania i dlaczego gra się crashuje, i spróbować to na przyszłość naprawić.

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Październik 14, 2011, 11:34:28
Dzieje się tak z każdym save'm, więc nie sądzę, żeby to byłą wina pliku :)

http://www.speedyshare.com/files/30739027/Etharnion.sav

Udało mi się wczytać grę może raz i wtedy zauważyłem tego buga.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 14, 2011, 13:54:31
Rzeczywiście, na Windows 7 gra crashuje się przy wczytywaniu, z kolei na XP wszystko działa poprawnie. Niestety nie wiem, czemu tak się dzieje, szczególnie, że w debuggerze gra często zachowuje się inaczej, niż odpalana z exeka. Przed ostateczną wersją postaram się znaleźć przyczynę i na pewno dokładnie przetestuję grę na obu systemach, żeby uniknąć takich sytuacji ;)

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Październik 14, 2011, 14:03:22
możliwy zły alignment danych, przez co przekraczasz pamięć

Offline Liosan

  • Redaktor

# Październik 14, 2011, 14:05:39
eee... nie wierzę, windowsy są dość kompatybilne między sobą pod tym względem :)

Liosan

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Październik 14, 2011, 14:18:12
tia.. nie mówię, że jestem w 100% pewny tego powodu, ale sprawdzić można.
sprawdź sizeof struktur, które zapisujesz/odczytujesz na obu systemach, może to dać do myślenia. miałem tak kiedyś.

Offline Liosan

  • Redaktor

# Październik 14, 2011, 14:24:40
To, że sizeof struktur przy kompilacji na Windows XP i 7 się różni, to jestem skłonny uwierzyć. Ale chyba nie o takim przypadku mówimy, prawda? To jest ta sama binarka uruchomiona w dwóch środowiskach.

Liosan

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 14, 2011, 14:34:41
A nie próbujesz np. bazgrać gdzieś w folderze instalacji, jak np. Program Files? Win 7 raczej nie pozwala na takie akcje (ustawienia generalnie się wedle filozofii zapisuje w folderze użytkownika). Win XP nie robi takich problemów. Może to przez to? (ot rzucam hasło)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 14, 2011, 14:53:55
Niee, wczytuję tylko pliki z katalogu gry, problem jest ewidentnie właśnie z ładowaniem danych z tych plików. Teraz zauważyłem nawet sytuację, w której po zapisaniu, wczytaniu i kolejnym zapisaniu gra się wysypuje, więc być może problem leży jeszcze gdzieś indziej - np. w źle zainicjowanych wskaźnikach albo przekraczaniu wielkości tablic. Będę szukał dalej ;)