Autor Wątek: [test] Etharnion - 2D RPG  (Przeczytany 6674 razy)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Wrzesień 05, 2011, 12:59:26
Ale dlaczego uważasz, że zostało mi to, co najgorsze? Pewnie będę tworzył tą grę jeszcze trochę czasu, ale to jest świetna zabawa, szczególnie jeśli mam motywację w postaci osób chcących w gierkę zagrać :)
Wszystko zależy od tego jak projekt będzie się przeciągał, dla mnie pierwszy rok to też była świetna zabawa jednak potem już tak fajnie nie jest, jeżeli znajdziesz kogoś do pomocy może tego nie uświadczysz, w sumie zależy to też od tego ile nowych rzeczy chcesz do tego dodać :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline KnE

  • Użytkownik

# Wrzesień 05, 2011, 14:43:20
Bardzo interesujący projekt, na pewno będę obserwować jego rozwój. Widać, że gra wzorowana jest na Gothic'u - jednak jak na "amatorską" grę, wcale to nie przeszkadza. Póki co, najbardziej uciążliwym jest:

- Brak opcji "wyrównania" złota przy handlu. Przykładowo, chcemy coś kupić za 400 zł i po przyciśnięciu przycisku "wyrównaj", owa wartość sama by nam się ustawiała. Obecne klikanie aby wyszła dokładna suma troszkę denerwuje.

- Brak "biegania" u postaci. Tempo chodzenia jest w sam raz, ale czasami przydało by się szybciej poruszać. Przydałby się do tego jakiś pasek "kondycji" aby postać nie mogla biegać bez przerwy.

Póki co czekam na kolejną wersję gry. Mam nadzieje, że już z systemem zapisu/wczytania stanu gry oraz znacznie spowolnionym awansowaniem na kolejne poziomy postaci.


Pozdrawiam.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 05, 2011, 16:53:10
@KnE:

Tak, to prawda, gra była po części wzorowana na Gothicu, a także na Risenie, jako że są to moje ulubione RPGi :)

Co do handlu, postaram się gdzieś zmieścić przyciski "Akceptuj" (zamiast spacji) i "Wyrównaj". I może jakieś zabezpieczenie, żeby przez przypadek nie sprzedać przedmiotów za darmo, co się może przez nieuwagę zdarzyć ;)

Biegania nie przewiduję - wiem, że taki system był w Gothicu 3, ale w mojej gierce są mikstury szybkości, a gdy się chce naprawdę szybko gdzieś dostać, służą do tego kamienie teleportacyjne.

Dzięki za test, następna wersja już niedługo mam nadzieję ;)

@alexsoft:

W sumie masz rację, podmienię tą nazwę.

Pozdro ;)

Offline karol57

  • Użytkownik

# Wrzesień 05, 2011, 20:28:32
Grałem krótko, bo nie miałem za bardzo czasu, więc przeleciałem gierkę na szybko:
- Ogólnie gierka spoko co do fabuły i monotonności nie będę się wypowiadał z trzech powodów:
1. Przechodziłem na szybko
2. To jest beta i mówisz, że mapa będzie nowa
3. Ostatnio każda gra mnie się nudzi... nie wiem czego...

- Brakuje mi truchtu i biegu.
- Zaatakowane NPC mają to praktycznie gdzieś, ale myślę, że kiedyś tam to zmienisz.

Mam buga:
- W drugim mieście koleś, chciał żebyśmy poszli z nim zabić bandytów:
-- Z racji, że grałem na szybko to nie byłem przygotowany i mnie zabili.
-- Po wciśnięciu R ciągle ginąłem, aż zostało 2 bandytów
-- Po ich zabiciu koleś co miałem z nim iść się zbugował i nie mogłem z nim pogadać. Po prostu stał w miejscu i nic nie robił.

Co do chodzenia w boki. Możesz zrobić tak, że postać dalej chodzi do przodu. Po prostu lewo by dawało -90° względem kursora, a prawo +90°, z wciśniętym 'W' po 45°.

Bawiłem się trochę w plikach i... usunięcie drzew zostawia je - zabiera tylko kolizje ^^ Masz osobne kolizje do postaci i czarów, nie wiem czy to zamierzone, ale teraz to chyba schodzi na dalszy plan.

Kursor Windowsa trochę denerwuje.

Przydała by się mapka.

Przydałoby się pływanie ew. jakieś łódki (lub to i to).
Koniki też by się przydały.

Możesz dodać kopalnie i zrobić je mniej więcej tak jak w Harvest Moon'ie, ew. coś ala minecraft, bo te rudy na powierzchni wyglądają dziwnie.

Widzę, że kopiujesz DLLki z Visual Studio. Możesz dać PPM na projekt -> Właściwości -> C/C++ -> Code Generation -> Runtime Library ustaw na /MT /MTd w zależności od konfiguracji. Wtedy program nie będzie ich wymagał.

Większość z tych rzeczy to sugestie, bo jutro pogram trochę dokładniej to napiszę coś więcej i zorientuje się trochę bardziej. Mam nadzieję, że rozwijanie tego za szybko ci się nie znudzi.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2011, 20:30:34 wysłana przez karol57 »

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 05, 2011, 21:12:08
Pisałem w poprzednim poście, biegu raczej nie będzie, bo są miksturki szybkości. NPC po zaatakowaniu zbytnio nie reagują, bo tak naprawdę są nieśmiertelni i gdyby się na serio wkurzyli, szybko byś tego pożałował ;) Buga spróbuję odtworzyć, było ich wcześniej dość dużo i widocznie jakiś szczegół przy ich poprawianiu mi umknął. Z chodzeniem na boki popróbuję, jeśli animacja chodzenia w przód będzie do niego w miarę pasowała, to chyba tak zrobię.

Tak, mam osobne kolizje dla postaci i dla pocisków, bo dla postaci to matematyka, a dla pocisków per-pixel. Zostaje pytanie w jaki sposób (w którym miejscu) usunąłeś drzewka?

Kursory będą zmienione, kiedy już uporam się z pozostałymi rzeczami do zrobienia i poprawianiem bugów. Mapka też będzie jak świat będzie większy i będzie sens ją robić. Ale pływania i zasiadania zwierząt nie planuję, bo w 2D to raczej nie wyjdzie, a już na pewno nie z moją grafiką :D Myślę też, że złoża na powierzchni zostaną, bo to nie jest gra górnicza, żeby były kopalnie. Chyba że zdecyduję się kiedyś na zwykłe jaskinie, to wtedy złoża prawdopodobnie tam się przeniosą. ;)

Co do dll'ek - jasne, że można tak zrobić, ale jakoś wolę mieć mniejszego exeka i dodać te dwa dodatkowe pliki. To i tak nie robi większej różnicy ;)

Dzięki i pozdrawiam :)

Offline Pavolvo

  • Użytkownik

# Wrzesień 05, 2011, 22:07:03
Wiesz co by było fajne, by po kliknięciu na NPC nasza postac sama kierowałaby się do rozmowy z nimi. To by ułatwiło co nieco...

Offline agencki_tajniak

  • Użytkownik

# Wrzesień 05, 2011, 23:49:22
Przydałaby się możliwość "przepychania npc", jak staną obok siebie dwa ziomki to nie idzie przejść, odczuwa się jakby skała, a nie inny człowiek blokowała nam drogę.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2011, 22:11:45
Pojawiła się nowa wersja - 0.2 :)

Download oczywiście na Warsztacie:
http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=2196

Z ważniejszych poprawek:
- dodałem zapisywanie gry - mam nadzieję, że teraz zagrają osoby, które to wcześniej zniechęciło ;)
- nowe efekty graficzne: oświetlenie, cienie, dzień/noc, dodane dachy dla budynków
- poprawione AI

Oraz kilka drobniejszych, m.in.:
- przyciski w oknie handlu
- pojawiające się informacje przeniesione na środek, żeby niczego nie przegapić

Zachęcam do przetestowania gry i czekam na wszelkie uwagi :)

Pozdrawiam,
Adam27

Offline Pavolvo

  • Użytkownik

# Wrzesień 16, 2011, 22:53:55
Błąd wyskakuje z aplikacją Etharion.exe gdy włączam "Nowa gra", napraw problem:)

Jakby co to mam: Procesor 3,2gHz, 1GB RAM, 256mb karta graficzna, windows XP SP3... Pzdr.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 17, 2011, 12:38:19
Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to problem z niektórymi plikami lub brak dostępu do nich. Raczej mało prawdopodobne, żeby to była wina sprzętu. Pojawia się pasek postępu? Jeśli tak, do którego momentu dochodzi?

Offline KnE

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2011, 14:49:35
Mi się włącza normalnie, nie mam żadnych błędów.

Co do wersji 0.2 - faktycznie nastąpiło wiele postępów, gra się o wiele przyjemniej. Czekam na kolejne wersje, z bardziej rozbudowanym światem, fabułą, nowymi przeciwnikami (i ich respawnem) a także ciekawszymi zadaniami, bo te póki co są oklepane do granic możliwości.

Zapowiada się naprawdę ciekawa gra, tylko wnieś do niej więcej "siebie" a mniej z naśladowania innych gier.

Pozdrawiam.

Offline Pavolvo

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2011, 16:57:50
I w grze nie bedzie nic nowego jeśli chodzi o misje, uwierz mi...;P

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2011, 17:54:30
Co do tego błędu - już chyba rozumiem, o co chodzi. Z powodu dodania różnych efektów, m.in. cieni, gra wymaga teraz więcej pamięci na karcie graficznej niż w poprzedniej wersji (ok. 300 MB), dlatego u Ciebie, Pavolvo, w pewnym momencie po wykorzystaniu całej pamięci pojawia się błąd. W kolejnej wersji postaram się coś z tym zrobić ;)

@KnE: fajnie że Ci się podoba :) Trwają już prace nad całkiem nową fabułą, która powinna zapewnić o wiele więcej zabawy. System questów będzie usprawniony, m.in. dodam aktualizację aktywnych zadań i dokładniejsze opisy poszczególnych etapów, aby można było się lepiej rozeznać, co jeszcze należy zrobić; pozwoli to również projektować bardziej rozbudowane misje. Oprócz tego będą potworki, które, mam nadzieję, trochę umilą rozgrywkę.
Jednak wiele rzeczy wymaga nowych grafik, z czym na razie jest największy kłopot. Wprawdzie jedna osoba aktualnie pomaga mi pod tym względem, ale nie idzie to tak sprawnie, jak mogłoby, gdybym miał jeszcze kogoś chętnego do współpracy ;)

Pozdrawiam.

Offline maciek97p

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2011, 21:16:18
Dodaj takie coś że jak kliknie się w jakimś miejscu to postać tam idzie. Ogólnie bardzo fajny RPG.

Offline qad

  • Użytkownik

# Wrzesień 27, 2011, 15:53:44
a ja polecam sięgnięcie pamięcią do starego polskiego hitu na amige pt Legion (Gobi 1996)
można z niego trochę czerpać inspiracji odnośnie części fabularnej i rozwiązań mechaniki odnośnie fabuły