Autor Wątek: [test] Etharnion - 2D RPG  (Przeczytany 7638 razy)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 03, 2011, 14:05:43
Witam wszystkich :)

Chciałbym Wam przedstawić projekt, nad którym pracowałem przez ostatnie miesiące - gra pt. Etharnion. Jest to RPG w 2D z widokiem top-down. Polega na wypełnianiu zadań przyjmowanych od NPC, uczeniu się umiejętności, zbieraniu przedmiotów (którymi można handlować), zwiedzaniu świata i walce z wrogami za pomocą różnych rodzai broni - od tych zwykłych do walki wręcz, po magię.

Zapraszam na stronę projektu na Warsztacie:

http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=2196

Znajduje się tam dokładniejszy opis gry, są też screeny oraz link do pobrania.

Chciałbym z tą grą wziąć udział w WSoC, ale bez teamu będzie ciężko. Dlatego, jeśli ktoś jest chętny do współpracy jako grafik, dźwiękowiec albo storywriter, proszę o kontakt - przez e-mail, GG, albo tu na forum.

Zachęcam do testów i proszę o opinie :)

Pozdrawiam,
Adam27


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Wolfer1ne

  • Użytkownik

# Wrzesień 03, 2011, 16:19:43
Opinia z 10 minut gry:

- Wszystko działało sprawnie ( 0 błędów , stały FPS )
- Chyba troszkę za szybkie levelowanie ( Wykonałem raptem 4 questy i już 8 lvl ! )
- Brak chodzenie na boki ( Obecnie tylko Góra-Dół ) i sejwów
- Popraw trochę AI tzn. wystarczy się dobrze ustawić a jeden bandyta zabije drugiego pakując mu w plecy z łuku :/

Ogólnie życzę powodzenia w dalszych pracach

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 03, 2011, 17:07:03
Dzięki ;)

Ogólnie z doświadczeniem za questy jest tak, że im dalej w grę, tym więcej się go dostaje, bo więcej jest potrzebne do osiągnięcia następnego poziomu. Dlatego, jeśli poszedłeś na początku gry w inne miejsce, mogłeś tak szybko wbić kilka leveli.

Do chodzenia na boki ciężko zrobić animacje, a animacja zwykłego chodzenia nie za bardzo by chyba pasowała, więc z tego zrezygnowałem.
Co do zapisów - nie starczyło mi już na to siły, ale zaraz się za to zabiorę, bo zdaję sobie sprawę, że to jest potrzebne.

Wiem, że strzelanie do kolegów to słaba strona AI, ale miałem nadzieję, że odpowiednie ustawienie postaci na mapie rozwiąże sprawę ;) Jednak postaram się zrobić coś, żeby temu zapobiec.

Offline black devil 4

  • Użytkownik

# Wrzesień 03, 2011, 20:36:40
Grałem kilka minut i gra nawet fajna ale według mnie musisz po poprawić jeszcze kilka rzeczy min.:
-zdaje mi się ze jak się idzie to obraz się rozmazuje przez co na początku bolą oczy
-domy powinny mieć dachy chyba że tam deszcz nie pada:)
-powiększ miasto bo jest prawie takie same jak wioska
-żeby nauczyć się umiejętności bron jednoręczna trzeba pójść z gościem na bandytów a nie można nawet jeszcze pałki używać bo trzeba mieć umiejętność bron jednoręczna to jest jednak trochę dziwne...   

Offline Pavolvo

  • Użytkownik

# Wrzesień 03, 2011, 23:00:06
V0.1 krótka recka albo raczej co bym zmienił/dodał:D Ostrzegam, długa jest...

-grafika nie ma "pazura", wszystko jest piekne i gładkie na co nie lubię patrzec.
-zbyt duża jaskrawośc kolorów, przyciemń je kapinkę;)
-brak cienii.
-ładne przejścia tekstur podłoża, a zarazem w niektórych miejscach dziwnie są one rozłożone(nienatrualnie i brzydko).
-za duże postacie, lub za małe budynki/rośliny
-beczki wyglądają dziwnie(te leżące) oraz skrzynie. Te stojące wyglądają o niebo lepiej.
-nie wiadomo co to za przedmiot(mówię tutaj przede wszystkim o rzeczach w domkach). Może dałoby się po kliknieciu na nie, by postac mówiła np. "Szafa" lub wyskakuje gdzieś napis "Szafa" itp.?
-FPS jak już pisał Wolfer1ne jest na stałym poziomie, nieco wzrasta podczas dialogów czy handlu.
-Co do handlu, to brak przycisku "akceptuj" lub czegoś podobnego bardzo mnie boli. Nie wiadomo, czy kupiliśmy, czy też nie. To samo tyczy się kufrów, ale tutaj sprawa jest już prostsza
-Misje pojawiają się w dolnym lewym rogu. Wolałbym, by był na środku(jak w innych RPGach) bo ja fuksem zobaczyłem, że przyjąłem jakąś misje czy zdobyłem doświadczenie. Mocno brakuje mi charakterystycznego dźwięku dla "slepych graczy"(misja przyjęta, zepsuta, zaliczona, anulowana) oraz kolorków i wyrazistej, pasującej do klimatu gry czcionki. Co do kolorów, to czywiście bym z miłą checią widział zielony kolor-misja zaliczona, czerwony-misja zepsuta, żółty-przyjęta.
-Uciążliwy wymóg gadki-szmatki stania przy postaci, cal w bok i nie mozna sobie pogadac. Co do tego, to bym proponowął zmiany tego lub by postac sama pochodziła do postaci przy kliknięciu myszki na nią. Miło byłoby, gdyby można było "szturchnąc" ją w plecy, a ona odwraca sie i rozpoczynamy dialog.
-HUD mi się średnio podoba, zmniejsz go i może jakoś bardziej dopasuj do klimatu gry.
-Brak dachów i drzwi. Ściany sa dosyc "cienkie" i nie wyglądają wogóle na nie:) Może dlatego, że jest jednolita, tekstury wyglądające jak połączone ze sobą deski wyglądałaby o wiele lepiej. Lub zyrdki do których połączone są cieniutkie, oddzielanie od siebie deseczki to byłby majstersztyk:)
-wszystkie krzaki(oólnie cały las) jednocześnie rusza się by zaraz stanąc. Obraz przez to się rozmazuje, w szczególności gdy się idzie.
-Co do krzaków, to ładne są:)
-Szkoda, że pod krzaka nie można wejśc:/ Dalej byłoby widac nasza postac przez szparki między liścmi i gałązakmi wiec może warto dodac, równie byłby to idelany teren do ataków "z zaskoczenia".
-PN i doświadczenie bym zmienił na coś innego. Na co? Np. na "rutynę", czyli za każdego zabitego potworka czy wykonaną misję(bądź jej etap) dostajemy okresloną ilośc rutyny. Za nią trenujemy u nauczycieli(oraz kasę)...
-Brakuje mi jakiegoś "drzewka umiejetności"...
-System dialogów wygląda średnio(przed wszystkim jego rozmiejscowienie).
-Fajna magia i teleport;P
-Jak gostek nas zaprowadza do tej drugiej wioski to nawet nie raczył na nas poczekac, oglądnąc sie ani nic tylko szedł bez nas. Według mnie przechodzenie między wioskami/miastami powinno nie byc takie łatwe, najpierw misje w wiosce, a gdy jesteśmy silniejsi to w drodze do innego miasta napotykamy jakieś bestyjki czy bandytów. Fajnie by było, gdybyśmy trafiali np. na jakieś malutkie obozy:)
-Co do miast i wiosek, strasznie małe są, a mury są za cienkie. Dodatkowo sa one słabo zaludnione a brak odniesień do tego w fabule...
-Znalazłem BUG:D Gdy będziemy iśc do przodu i będziemy rozbijac się o drzewa czy budynki i puścimy 'W' to postac przez chwilkę bedzie sama szła do przodu. W jednym miejscu mnie jakby "przycieło"...
-Po co te pelerynki?
-Brak save'ów.
-Logo "Etharnion" jakieś takie "nudne";P
-Menu nie szaleje, ale w miarę pasuje klimatem.
-Muzyczka niby fajna, ale w czasie gry przynudza...
-Świat jest troszke pusty(drzewa, parę ludków, wioski i nic pozatym).
-Ustawienia poza grą, brak opcji(ale mam nadzieję, że to sie znajdzie w przyszłych wersjach)
-Brak chodzenia na boki. Bardzo przydatne niestety:P
-Głupie AI.

To chyba tyle, coś miało jeszcze byc ale wypadlo mi z głowy. Pzeczytaj, pomyśl, zmień-moje motto:D Pzdr.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2011, 00:17:40
@black devil 4:

Hmm, ja nie zaobserwowałem żadnego efektu rozmazywania, być może to wina karty graficznej.

Dachy będą, jak wymyślę co zrobić z wejściami do domków ;)

Miasto mogłoby być większe, ale wtedy wymagałoby pewnie więcej mieszkańców, więcej questów itp., a na to niestety na razie nie mam pomysłów. Ale w ostatecznej wersji prawdopodobnie będzie inna mapka, w tym większe miasto bardziej tętniące życiem :)

A umiejętności walki możesz się także nauczyć w pierwszej wiosce u Emetha po wykonaniu jego zadań, o ile najpierw porozmawiasz z Dermisem. Chyba za szybko powędrowałeś do miasta ;)

@Pavolvo:

Uff, trochę było czytania, ale dzięki za konstruktywną krytykę :)

Dużo Twoich punktów dotyczy grafiki, dźwięków czy muzyki - niestety, nie jestem specem od żadnego z nich. Grafika, którą widać, wyszła mi jak wyszła, sam jej na pewno nie zdołam poprawić - dotyczy to zarówno menu, HUDa, postaci czy wszelkich obiektów w grze. Z niektórymi dźwiękami mogę pokombinować, bo zgadzam się, że do akcji związanych z questami się przydadzą, więc jeśli mi się uda, to na pewno nie zabraknie ich w następnej wersji :)

Co do pozostałych kwestii:
- mogę trochę przyciemnić obraz, chociaż gra w założeniu nie miała być mroczna
- prawdopodobnie dodam lekkie cienie pod postaciami
- nie wiem, gdzie zauważyłeś "nienaturalne" przejścia podłoża, za wszystkie odpowiada ten sam shader, więc wina może być najwyżej w niepasującej kolorystyce tekstur :)
- obiekty interaktywne (kufry itp.) są podpisywane, ale dla szaf nie widzę takiej potrzeby, bo to tylko wyposażenie służące do zajmowania miejsca ;)
- do handlu służy spacja, przycisk niestety się nie zmieścił :/
- informacje pojawiające się na środku ekranu to żaden problem, kolory także, ale niektóre mogą się dość mocno zlewać z otoczeniem, dlatego zostawiłem biały; postaram się jednak dobrać coś odpowiedniego
- żeby porozmawiać z NPC, trzeba do niego podejść - to chyba logiczne; postaci przecież odwracają się, gdy na nie klikniemy, oczywiście pod warunkiem, że jesteśmy wystarczająco blisko, mogę ewentualnie zwiększyć tą minimalną odległość
- drzewka lekko poruszają się i kręcą cały czas, wprawdzie czasem zwalniają, ale taki już urok sinusów i cosinusów :) nie wiem o co chodzi z rozmazywaniem; co do wchodzenia w las, już kilka osób mi to proponowało, i chociaż z założenia drzewa miały być naturalną przeszkodą, chyba dodam taką możliwość
- systemu umiejętności już raczej nie będę zmieniał, ten wydaje mi się prosty i intuicyjny; drzewko nie jest potrzebne, gdyż żadna zdolność nie wpływa na możliwość nauczenia się jakiejkolwiek innej
- cała fabuła jest tak naprawdę do wymiany, bo wersja 0.1 to dopiero demko; wtedy oczywiście będzie można dodać różne "przeszkody" na drogach do innych miejsc, będą też potworki, miasta będą bardziej rozwinięte itp., ale do takich rzeczy przydałaby mi się pomoc ;)
- ten bug z zacinaniem się poruszania wygląda tak, jakby program zbyt późno otrzymał informacje o puszczeniu klawisza - występuje to na moim lapku (fps ok. 80), ale na stacjonarce (500 fps) już nie, więc to chyba zależy od szybkości działania gry; postaram się to poprawić
- pelerynki są dla urozmaicenia wyglądu postaci, aż tak bardzo Ci przeszkadzają?
- jak już pisałem w poprzednim poście, zapisy będą niedługo dodane; o poruszaniu się na boki też pisałem ;)
- ustawienia być może będą, jeśli będzie co ustawiać...
- co masz na myśli pisząc "głupie" AI? jeśli to, że gościu strzela w plecy do innych ze swojej drużyny, to poprawię to, ale jeśli coś innego, to sprecyzuj ;)

Pozdrawiam.

Offline Pavolvo

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2011, 13:41:11
Głupie AI czyli właśnie te strzelanie:P można pod ten punkt podpiąc jeszcze tą misje z zaprowadzeniem(nie czeka na nas, a powinien moim zdaniem) czy to, że jak chcę pogadac z jakąś postacią to ona przedemną ucieka.

Pelerynki mi przeszkadzają, bo to nie jest żadna kreskówka czy gra z super bohaterami, tylko średniowieczny eRPeG:)

Ten BUG mi występuje w każdym miejscu, FPS 46-48.

Ale jest zbyt jasna i razi po oczach, w szczeólności jak idzie sie przez las i wszystkie krzaki sie ruszają. Dlatego porponuję przyciemnic kolorystykę, lekko. Będzie od razu lepiej wyglądało. A z ciekawości, noc i inne zjawiska pogodowe będą?

Co do rozmowy, to podchodziłem ze wszsytkich stron do gostków i nie mogłem z nimi gadac(druga wioska). Naklikałem się jak głupi, byłem bardzo blisko nich a jak tylko klikałem to albo lipa albo odchodzili odemnie:/

No to takim razem jakoś je pokazac, by wyglądało na szafę:)

Sorka za niekolejnośc spisu, ale pisałem na co luknąłem obecnie w twoim poście:) Pzdr.

Offline black devil 4

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2011, 14:18:39
albo mojej wady wzroku i za jasnej grafiki lasu bo w mieście tego nie odczułem.I nie zobaczyłem w grze żadnych postaci bez roli np.rolnik,strażnik,wieśniak itp.Brakuje też mi potworów.Co to dachów to napisałem już moja propozycje pod screen'em "Dialog z NPC w mieście."A do miasta poszedłem bo taka była pierwsza misja.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Wrzesień 04, 2011, 17:20:21
muzyka z menu jest najlepsza z całej gry :D
ale i tak zaczątki pozwalają myśleć, że kiedyś będzie z tego fajna, profesjonalna gierka :)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2011, 18:48:19
@Pavolvo:

AI w takim razie będzie poprawione. Ale jeśli postać Ci ucieka przy próbie podjęcia dialogu, to po prostu pech i musisz poczekać, aż dojdzie tam gdzie ma dojść, bo żadną siłą jej nie powstrzymasz (no chyba że ją zaatakujesz, ale wtedy się na chwilę obrazi :D ). Niestety nie wiem, czemu nie mogłeś porozmawiać z NPC - normalnie powinni się odwrócić i rozpocząć dialog, może to z powodu niskiego FPS i komunikaty gdzieś się gubią.

Pelerynki nie są dla superbohaterów, to po prostu zwykłe nakrycie na plecy służące w grze wzbogaceniu różnorodności wyglądu postaci. Zamiast 7 (bo tyle jest wyrenderowanych kolorów ubrań) z pelerynkami jest w sumie 56 kombinacji (7 kolorów oraz 8 możliwość - brak peleryny).

Postaram się coś zrobić z tym zacinaniem się poruszania postaci.

Całkiem prawdopodobne, że dzień i noc zrobię, ale nie wiem, czy będzie to miało jakiś wpływ na zachowanie NPC. Deszcz, burze itp. też, jeśli fajnie wyjdą. Nawet oświetlenie od ogniska mam w planach :)

@black devil 4:

Jasne, postaci neutralne mogłyby trochę zapełnić miasto czy wioski. Potwory także będą, jeśli będę miał animacje do nich. Jeśli chodzi o dachy to muszę pomyśleć, ale najbardziej prawdopodobne, że będą wyświetlane tylko na zewnątrz budynku, a drzwi nie będzie. Co do misji z pójściem do miasta to faktycznie, po rozmowie z Dermisem takową dostajesz, ale wcześniej mówi Ci, kto Cię może nauczyć walki, i wymienia Emetha w tej samej wiosce. Dlatego trzeba czytać dialogi ;)

@ΨΧΞ:

No cóż, w założeniu to cała gra miała sprawiać największą frajdę, a nie tylko muzyczka, ale będę pracował nad tym, żebyś wkrótce mógł zmienić zdanie :D

Offline Wolfer1ne

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2011, 21:11:09
I jeszcze to:

- w kilku miejscach nie da się podnieść roślinki ( jedna chyba jest taka za drugim miastem po prawej )
- "złodziejstwo" :/
- jaki level trzeba mieć by wydobyć coś z 3-4 ostatnich rud koło bena ( wcześniejsze coś dały, te końcowy nic z 1 lvl )

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2011, 21:37:21
To dziwne, bo ja podnoszę wszystkie roślinki i nie ma z tym problemu. Poklikaj trochę, powinno się udać ;) Do wydobywania surowców potrzebujesz tylko zdolności Górnictwo, tu nie ma znaczenia level postaci. Co do "złodziejstwa" - masz pomysł na lepszą nazwę? ;)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Wrzesień 04, 2011, 21:40:14
Miałem czas by pograć tylko chwilkę i widzę że będzie z tego świetna gierka ;) Mam nadzieję że ją ukończysz w całości, zacznę w nią grać na poważnie gdy zrobisz możliwość zapisu gry :) Ogólnie do zrobienia zostało ci to co najgorsze dlatego mam nadzieję że nie zabraknie ci chęci na jej ukończenie :) Powodzenia! :D

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2011, 21:57:52
Zapisy są na górze mojej listy ToDo, zaraz za kilkoma efektami graficznymi, i na pewno pojawią się w najbliższej wersji. ;) Ale dlaczego uważasz, że zostało mi to, co najgorsze? Pewnie będę tworzył tą grę jeszcze trochę czasu, ale to jest świetna zabawa, szczególnie jeśli mam motywację w postaci osób chcących w gierkę zagrać :)

Offline alexsoft

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2011, 22:55:43
Moim zdaniem - lepiej niż "złodziejstwo" brzmi "kradzież".