Autor Wątek: Postać do gry platformowej 2d  (Przeczytany 2717 razy)

Offline virtfanxyr5

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2011, 14:39:32
Witam, planuję stworzenie gry platformowej coś podobnego do mario (planowana nazwa ,,Secret Area'' ), zastanawia mnie który sposób stworzenia grafiki postaci ludzika, był by lepszy:
  • animacja na zasadzie filmiku, trzeba by wykonać wiele podobnych rysunków (dość czasochłonne i do tego trzeba by wygodny edytor rysunków), gdzie ich zmiana powodowała by złudzenie, np. że postać idzie itp.
  • aby były generowane vertex-y, dla postaci, których współrzędne zmieniały by się dynamicznie

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Ivian

  • Użytkownik
    • Ivian's Cave

# Sierpień 28, 2011, 14:43:33
Ja tam użyłem w obecnym projekcie animacji szkieletowej.

Zalety:
- mało grafik
- można zrobić animacje o jakich się nie śniło ludziom w psychiatryku

Wady:
- potrzebny edytor, bądź niezbędna staje się opisywanie ruchu równaniami matematycznymi
- Przesłanie animacji do innych graczy(robię multiplayera) jest "ciężkie" pakiet zawiera int + 10x float danych. (bez nagłówka)

Offline virtfanxyr5

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2011, 15:03:11
no właśnie to że mało grafik, to duży plus, bo nie trzeba się tyle męczyć z rysowaniem i dopieszczaniem rysunków, a animacja przy pomocy wierzchołków (vertex-ów) daje więcej możliwości animacji, do tego za pewne będzie bardziej płynna, co do edytor-a to nie wiem po co, ja planowałem zrobić generowanie pozycji wierzchołków (vertex-ów) algorytmem, nie wiem tylko jak będzie z nakładaniem tekstur na takie niewymiarowe formy, określone przez zmieniające pozycję wierzchołki (vertex-y), co do muliplayer-a nie-wiem skąd wynika ten problem i po co przesyłać tyle danych odnośnie animacji postaci
(edit: poprawiono błędy pisowni w treści)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2016, 23:20:31 wysłana przez virtfanxyr5 »

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2011, 15:03:29
Może spróbuj coś z plasteliną, albo zrób jakiegoś koralgola.

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2011, 23:16:11
Ale pieprzycie... mało grafik? Robi się jedna grafikę postaci na warstwach, exportuje do flasha czy innego programu do animacji i tam się ją wykonuje, mozna także na kosciach. Jak Ivian wolisz pisac własny edytor do tego to ok, ale najprosciej jest zrobic tak jak mówie czyli przygotowac jedna pocietą juz grafikę i zanimowac w odpowiednim programie. Pózniej juz tylko eksport jako sekwencja obrazów, którą wczytujemy w silniku.

Offline kabum

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2011, 23:43:13
Pózniej juz tylko eksport jako sekwencja obrazów, którą wczytujemy w silniku.
Albo tj w soldacie trzymać animacje w postaci ujęć kluczowych poszczególnych graficznych elementów postaci (ręka, noga, głowa) wtedy można też ragdolle robić :) Może i rysowanie każdej klatki osobno daje ładniejsze efekty (metal slug) ale znajdź grafika który Ci to zrobi..