Autor Wątek: "TrzyD" Edytor grafik pixel art 3D / voxel edytor  (Przeczytany 9813 razy)

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Październik 07, 2011, 11:16:54
Cytuj
Wspomnij tylko gdzieś w aplikacji że wykorzystujesz dodatkowo inny format wejściowy z TreeD i git.
Pewnie, że wspomnę :) + dam linka do Twojego edytorka

Cytuj
5) Jeśli już to wydaje mi się dobrym pomysłem zrobienie wspólnego projektu a nie robienie dwóch oddzielnych. Niech to będzie warsztatowy projekt edytora. Tylko  że ja korzystam z C# / .NET.
No byłby to dobry pomysł, ale ja robię edytor stricte pod engine voxelowy 3D (dałem link do yt do projektu na którym się wzorowałem), słuchaj a co powiesz na to (bo ja też robię w C#/.NET/XNA) żeby nasze prace dodać do wspólnego SDK do tworzenia gier. Zrobiłoby się szablony projektów pod VC# 2010, dll-ki silników (jeden do tilesetów jak w X-COM - bardziej zastosowanie do twojego narzędzia i jeden 3d voxelowy). Może w przyszłości jakiś Asset Store z voxelowymi obiektami :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline qad

  • Użytkownik

# Październik 07, 2011, 11:21:37
Ciągle obawiam się że się nie rozumiemy..... więc przepraszam że się powtarzam ale jeszcze raz żeby było jasne.

TreeD tworzy obiekt na bazie siatki 48x48x48 punktów który exportujesz do czegoś co wygląda tak jak andromiś
http://warsztat.gd/screens.php?x=view&id=10075

Taki obiekt po exporcie zajmuje powiedzmy 40x60 pixeli i jest to statyczna grafika w 8 widokach lub ewnetualnie jakaś prosta animacja w 8 widokach.

Dopiero wtedy odpalam map editor i buduje złożenie
http://warsztat.gd/screens.php?x=view&id=10061

Nic dynamicznie nie zmienia się w tej scenerii, nie zarządzam pojedyńczymi pixelami jak w voxeltronie.
Moge jednak dodawać dynamicznie światła.


Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Październik 07, 2011, 11:28:45
Ale ja to rozumiem :)

Offline qad

  • Użytkownik

# Październik 07, 2011, 11:45:25
Wydaje mi się że cięzko połączyć jeden model z drugim, nie chodzi mi o implementacje chodzi mi o segment userów (zarówno input jak i output)

U mnie map editorem zajmują się niegraficy tylko tacy level designerzy powiedzmy czyli w sumie każdy, a same pojedyńcze klocki moga budować graficy bo tutaj potrzeba już umiejętności (ja ich nie mam, jestem producentem nie developerem / grafikiem).

U ciebie jest jeden level z tego co zrozumiałem a to jest poprostu inny segment użytkowników.

Dodatkowo ja robie bardziej showcase niż jakieś modyfikowalne środowisko w którym mozna pixelki niszczyc. To ma raczej ładnie spójnie wyglądać niż być realne do rozwałki. To też inny odbiorca końcowy...

To chyba jedyna przeszkoda jaką widzę, czyli dla kogo robiony jest ten produkt. Reszte możemy robić razem.

Popraw mnie proszę jeśli się mylę.
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2011, 11:50:04 wysłana przez qad »

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Październik 07, 2011, 12:35:54
Ja widze to tak:
1. Ktoś woli edytować voxele w pełnym trójwymiarze a nie w przekroju, korzysta więc z mojego i zapisuje, a w twoim renderuje i ma tilesy
2. Ktoś chciałby zrobić modele do mojego enginu ale woli edytować przekrojami, ma więc Twój edytor i zapisuje a u mnie używa.
3. Każdy robi w odpowiednim dla niego edytorku i używa końcowy efekt według przeznaczenia.

Także jak kto lubi - do wyboru do koloru :)

Offline qad

  • Użytkownik

# Październik 07, 2011, 12:53:37
ok poprostu zrób mozliwość zapisu do pliku txt w taki sposob jak pokazałem, ja to będe mógł otworzyć od Ciebie i ty bedziesz mógł otworzyć mój.

zwróc uwagę że potrzebna jest jeszzcze paleta kolorów która w samym pliku nie jest zapisana, zapisałem tylko lokację palety kolorów a to juz standardowy plik .pal

Dlaczego tak ? jeśli po kompresji na serwerze 1 obiekt zajmie 1kb to można zapisać gigantyczne mapy z bardzo dużą różnorodnością elementów. I nie są potrzebne żadne textury...

format pliku ma nazwę .tgb mimo że to zwykły plik textowy.

PS: ktoś i każdy to piękne segmenty ;)

Offline qad

  • Użytkownik

# Październik 08, 2011, 23:14:01
może jutro będzie wersja 2.3 z wieloma nowymi opcjami:
http://www.youtube.com/watch?v=exM5q1ym-hk

- customizable UI
- 4 additional sides of view (4 normal + 4 isometric)
- side toolbar panel with all options similar to Office ribbon panel
- many new tools for drawing (like spray or rectangle)
- pixel selection engine (WIP)
- simple layer engine (WIP)
- simple animation engine (WIP)
- some new markers for viewing single, multi layers
- new export options (single file, choose which view to export)
- new processing options (like contrast, black and white)
- improved palette editor
- improved resizer
- improved properties tab

download BĘDZIE na stronie


Offline qad

  • Użytkownik

# Październik 10, 2011, 22:31:55
Witam,

Czy znajdą się na forum osoby zainteresowane udostępnieniem projektu jako open source w google project ?  C# / .NET / MS VS + docelowo jakieś SDL do szybszych primitives. Chcę się trzymac  pierwotnego założenie odnośnie generatora izometrycznych pixel art więc w pełne 3D voxel editor nie chce wchodzić, zresztą taki produkt już jest...

Pozdrawiam
Tomasz

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Styczeń 05, 2012, 15:13:05
skąd to można ściągnąć? forum zdaje się nie żyć

Offline Poczatkujacy

  • Użytkownik

# Styczeń 06, 2012, 20:46:45
Dolaczam sie do pytania.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Styczeń 08, 2012, 04:36:19
a tak przy okazji to czy jest coś podobnego tylko w 3d? tzn taki klockowy edytor żeby się nie bawić z robieniem minecraftowych modeli  'ręcznie'

Offline Nolan

  • Użytkownik

# Styczeń 11, 2012, 20:32:02
Ja mam wersję 2.3 beta, nie wiem tylko czy to jest najnowsza.

Offline qad

  • Użytkownik

# Luty 09, 2012, 15:13:05
witam,

zamknąłem stronke ponieważ osoba która była zainteresowana projektem open source zaraz po otrzymaniu żródeł zwiała i słuch o niej zaginął .... co delikatnie mnie troche wkurzyło i przestałem się tematem zajmować.

2.3 jest najnowsza. Dalej są osoby zainteresowane tutaj ?

najnowsza wersja jest 2.3B która jest mocno zmodyfikowana.

Pozdrawiam
Tomek
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2012, 15:16:58 wysłana przez qad »

Offline Radomiej

  • Użytkownik
    • Blog

# Luty 09, 2012, 18:20:54
Witam, patrzyłem kiedyś na ten projekt i wydawał się być ciekawy tylko nie mogłem znaleźć linku do najnowszej wersji by go przetestować więc jakbyś mógł umieścić byłbym wdzięczny:)

Offline magik6000

  • Użytkownik

# Luty 09, 2012, 18:29:12
@Radomiej patrz 3 posty wyżej
Cytuj
TreeD v 2.3 beta2.rar (67.5 kB - pobrany x razy.)