Autor Wątek: "TrzyD" Edytor grafik pixel art 3D / voxel edytor  (Przeczytany 9799 razy)

Offline qad

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2011, 22:35:01
to zobacz na warsztacie nowe UI i siadamy do roboty, zrobie obsługe exportu do formatu obj (ale potrzebuje jakis namiar jak przykladowy plik powinien wygladac bo format ma wiele mozliwosci)

http://warsztat.gd/screens/42d011f470af68da89a55e8c00b360d0.png

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline kijanek6

  • Użytkownik
    • Websplash

# Wrzesień 01, 2011, 01:26:59
Hm, myślę, że .obj to przerost formy nad treścią w tym przypadku. IMO wystarczy np. binarnie zapisać indeksy kolejnych kolorów voxeli (skoro mamy 256 kolorów w palecie, to bajt na voxel starczy. Odpada jeden kolor jako kolor klucz [dla 'pustych' voxeli]). Zaczynając np. od najniższej warstwy i od lewego górnego rogu. A, i fajnie, gdybyś dodał import/eksport palet w formacie .ACT (i jako bajer edycję ich podczas działania programu). A nowe UI jest przyzwoite. A najlepiej, to odezwij się do mnie na gadu (5487004).

Offline qad

  • Użytkownik

# Wrzesień 01, 2011, 09:58:40
idea formatu jest:

package = zestaw setów (wspolna paleta kolorow 256)
set = zestaw icon (wspolny rozmiar wszystkich ikon)
icona

aplikacja zapisuje binarnie wszystkie dane w pliku package, podczas gdy export jest do plikow png (na razie) gdzie 1 plik png = 1 set z pakietem icon obroconych co 90 stopni (bedzie co 45 stopni)

export do jakiegos formatu binarnego opisanego jak powyżej to banał z tym że czy powinno to być bardziej jak png (oddzielne pliki dla setów) czy jedna binarka ze wszystkim.

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2011, 10:01:26 wysłana przez qad »

Offline kijanek6

  • Użytkownik
    • Websplash

# Wrzesień 01, 2011, 11:45:37
Można zrobić eksport do pojedynczych plików binarnych (jeden obiekt, czy tam icona) a także do takich zestawów. Nic chyba nie stoi na przeszkodzie, żeby były dwie możliwości?

Offline qad

  • Użytkownik

# Wrzesień 02, 2011, 00:03:16
dobra rozumiem dodam takie coś, export jednak bedzie to txt
pixel, pixel,...
icon;icon;
set/set/

Offline Pavolvo

  • Użytkownik

# Wrzesień 02, 2011, 20:25:50
Mala prośba, powiększ możliwośc tworzenia "kwadratów" do tworzenia grafik. Teraz jest troszkę moim zdaniem za mało ich. Albo wiesz co, lepiej zmniejsz te kwadraty, tak by więcej(np. 2x) mozna by ich stworzyc:)

Offline qad

  • Użytkownik

# Wrzesień 03, 2011, 18:04:37
w wersji 2.0 jest mozliwosc zmiany pola edycj tzn ilosc pixeli w obrazku wyjsciowym

Offline Pavolvo

  • Użytkownik

# Wrzesień 03, 2011, 22:10:00
A jak ajest obecnie wersja? 1.1?

Offline qad

  • Użytkownik

# Wrzesień 03, 2011, 22:33:57
stabilna 1.0 w download
beta 2.0 ktorej widac screen

moze jutro dam 2.0

Offline Pavolvo

  • Użytkownik

# Wrzesień 03, 2011, 23:02:56
I daj jakiegoś tutka do niego(napisz) lub zrób 10min. videoporadnik v2.0:) Wtedy sypnę punktami:P

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2011, 00:12:08
Czy TrzyD jest multiplatformowy? Czy jest możliwość skompilowania go pod linuxem?

Offline qad

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2011, 00:22:39
.net wiec nie skompilujesz ale to .net 2.0 wiec mono zadziala

Offline albireo

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2011, 11:01:44
Niestety, ale nie działa, wywala się przy próbie wczytania pliku pal.tgb ze względu na użycie windowsowego separatora katalogu.

Offline Pavolvo

  • Użytkownik

# Wrzesień 05, 2011, 22:07:48
Kiedy będzie v2.0?

Offline qad

  • Użytkownik

# Wrzesień 06, 2011, 14:11:32
niedługo ;)