Autor Wątek: "TrzyD" Edytor grafik pixel art 3D / voxel edytor  (Przeczytany 9479 razy)

Offline qad

  • Użytkownik

# Sierpień 25, 2011, 13:51:45
Witam,

Na warsztacie jest mój projekt - edytor voxelowy / 3D pixel art.
http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=2005

Produkt jest w pełni funkcjonalny w wersji 1.0 pomijając pewne braki w obsłudze i UI.
Szukam osób chetnych do rozwoju tego produktu (C# .NET) lub do pracy na nim (grafik). Zrobiłem już liste rzeczy które można byc dodać (na stronie) jako kolejne kroki. Mogę udostępnić źródła i zrobić z tego open sourcowy projekt.

Bez dodatkowych osób nie widzę sensu abym dalej nad nim pracował bo nikt z niego nie korzysta a ja grafikiem nie jestem i sam z niego nie korzystam.

download binarki:
https://sites.google.com/site/weefanatics/files/soft.zip

Pozdrawiam,
Tomasz

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

pastor44

  • Gość
# Sierpień 30, 2011, 13:32:52
Ciekawe, zawsze fascynowały mnie voxele jako możliwości dla gameplayu.
  Trzymam kciuki, że złożysz z tego grę, chociaż coś prostego z destrukcją otoczenia.
Pozdrawiam,

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 30, 2011, 20:33:25
Projekt jest fajny... dlaczego niby nikt nie korzysta ? Wieksza reklama w necie, na forach dla indie developerow i ktos sie pewnie skusi.

Wieksza ilosc osob pracujacych nad projektem nie spowoduje automatycznie wiekszej ilosci uzytkownikow...

Projekt jest open source ?

Offline kijanek6

  • Użytkownik
    • Websplash

# Sierpień 30, 2011, 20:50:06
Ja bym chętnie zrobił grę wykorzystującą zasoby stworzone w tym edytorze, ale jestem zajęty innymi projektami. Chciałem się nim trochę pobawić, ale skutecznie odrzucił mnie interfejs. Może popracuj nad nim?

Offline DamianDev

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2011, 20:58:40
Pobrałem. I powiem ze programik super ;)

szkoda ze opcji zapisu do .png/.bmp/.tga nie ma ;(

PS. Sory jest taka opcja :P
« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2011, 21:00:43 wysłana przez DamianDev »

Offline qad

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2011, 22:47:23
Dzięki :) Troche motywacji nie zaszkodzi.

... tak wiem UI jest paskudne bo chodziło mi głównie o zbadanie czy taki "udawany voxel" ma zapotrzebowanie. Widzisz zastosowanie takiej grafiki do jakiegoś produktu ?

Na warsztacie wpisałem liste rzeczy TO DO, jest tam UI.

Pozdr

Offline kijanek6

  • Użytkownik
    • Websplash

# Sierpień 31, 2011, 11:58:14
Co najważniejsze, grafikę stworzoną w twoim edytorze można obracać i szybko edytować - co jest niemożliwe przy klasycznym pixelarcie. A do tego grafiki w nim stworzone mają spójny styl, dlatego możliwe byłoby tworzenie gry z rzutem izometrycznym z bogatym zasobem grafik przy sensownej (i realistycznej) ilości grafików. Jak już napisał pastor44, destrukcja otoczenia byłaby super (np. wybuchy pozostawiające leje w ziemi, dynamicznie generowane). Może nawet sklecę takie demko :P

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 31, 2011, 13:16:31
@up Masz na mysli COS TAKIEGO ;)


Offline kijanek6

  • Użytkownik
    • Websplash

# Sierpień 31, 2011, 13:58:42
Woah, właśnie coś w tym stylu. Ciekawy jestem wydajności takiego rozwiązania (chociaż przy ograniczonym widoku i dobrej optymalizacji dało by radę). Tak czy inaczej, gdybym nie był zajęty swoimi zabawkami to już bym coś kombinował z wykorzystaniem tego edytora. ;)

Offline qad

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2011, 15:03:05
to chyba mówimy o dwóch różnych rzeczach... po pierwsze edytor co prawda ma macierz 3D i mogłbym ją exportować np do formatu ac3D lub wavefront (o tym jak to zrobic to inny temat bo nie znam formatow 3D). a po drugie jak te dane sa wykorzystane w silniku 3D. Ja nic dynamicznego nie robie (a mogłbym).

punkt 1 to 20% pracy punkt dwa to 80% pracy zeby uzyskac taki wynik jak Voxatron

czyli mozemy conajwyzej sie skupic na tworzeniu bazy obiektow 3D to wszystko do zastosowania do izometrycznego statycznego srodowiska (czyli 1 element de facto nierozpada sie na elementy) bo kazdy kompoment jest poprosty wyexportowanym plikiem png
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2011, 15:15:40 wysłana przez qad »

Offline kijanek6

  • Użytkownik
    • Websplash

# Sierpień 31, 2011, 15:31:34
Ale grafiki można eksportować nie tylko do png, ale np. do jakiegoś formatu tekstowego. Silnik gry ładuje to i renderuje z tego sobie sprite'y, przy niszczeniu wywala konkretne voxele i renderuje klocka od nowa. Ja nie mówię nic o 3D. :P

Offline qad

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2011, 16:43:21
a mamy taki silnik ? bo zrobic export do formatu textowego to pikus, poprawic funkcjonalnosc edytora to pikus,, dodanie animacji i innych bajerow pikuś.

Offline DamianDev

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2011, 18:22:47
Mam pytanie. Czy grafiki stworzone w tym programowanie moga byc wykorzystane do projektow komercyjnych?

Offline qad

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2011, 20:46:03
nie ustalilem licencji ale taka była pierwotna idea, jest konkretny tool, jest grafik ktory na nim pracuje (i uwagi odnosnie pracy wnosi) a efekty moga byc wykorzystane komercyjnie takze przezemnie, ale samo narzedzie jest wrecz open source

Offline kijanek6

  • Użytkownik
    • Websplash

# Sierpień 31, 2011, 22:23:56
a mamy taki silnik ? bo zrobic export do formatu textowego to pikus, poprawic funkcjonalnosc edytora to pikus,, dodanie animacji i innych bajerow pikuś.
Samo ładowanie klocków z jakiegoś formatu i ich renderowanie to pikuś. A niszczenie terenu też nie jest wielkim wyczynem.