Autor Wątek: Kamikaze Cats  (Przeczytany 697 razy)

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Sierpień 24, 2011, 20:16:41

Grupka pięciu niezrównoważonych kotów z absurdalnym poczuciem obowiązku rusza by ratować księżniczkę z rąk kosmitów, a przy okazji siejąc zniszczenie na skalę przemysłową.

Jest to gra, w której do dyspozycji mamy skład pięciu kotów. Zabawa rozgrywa się na platformowych mapach 2D z widokiem z boku. Naszym celem jest wyeliminowanie wszystkich kosmitów znajdujących się na mapie. Przeciwników pokonujemy dosłownie wysadzając ich w powietrze, gdyż nasi bohaterowie to wybuchowe koty. Na szczęście każdy kot posiada dziewięć żyć, więc wybuch oznacza śmierć raczej tylko dla wrogów. Dzięki temu KC oddaje graczom w ręce naprawdę wybuchową i lekką zabawę na krótsze lub dłuższe sesje z niecodziennymi bohaterami.

1. Concept

Pomysł Kamikaze Cats nie bazuje na ilości assetów, ale na ich wykorzystaniu, gdyż z mniejszych elementów można tworzyć większe struktury. Całość jest kontrolowana jakąś prostą fizyką (np. Box2D), co pozwala układać budynki z mniejszych elementów, a w przypadku eksplozji zostają zniszczone albo rozrzucone. Dzięki temu gracz może wysadzić dolne elementy budynku i patrzeć jak zawala się na łeb kosmitów.

2. Target

Gra przeznaczona dla wszystkich, ale z dużym naciskiem na graczy casualowych, którzy chętniej zadowolą się krótkimi sesjami po 1-2 mapy. Pomysł dość łatwy do sportowania na platformy mobilne, więc sporą grupę mogą stanowić posiadacze iPhonów czy Androidów. Nie powinno być ograniczeń co do grupy wiekowej, bohaterowie nie giną podczas wybuchu bo mają 9 żyć, potem nie można ich używać, więc gra jest dość poprawna politycznie.

3. Rules

Do dyspozycji mamy pięć kotów. Przeciwnicy nie wykonują żadnych ruchów ani nie atakują nas, ale mogą być rozłożone kosmiczne pułapki na nasze koty mające na celu utrudnić dotarcie do celu. Gracz aby wygrać musi w ograniczonym czasie lub dysponując ograniczonymi środkami wysadzić wszystkich kosmitów na mapie. Przykładowo od momentu wybrania kota gracz ma 30 sekund na ruch, potem kot wraca na początek i wybrać możemy kolejnego, taki cykl stanowi jeden ruch. Analogicznie jest z przegraną, kiedy nie wyrobi się w ograniczonej ilości ruchów, straci wszystkie koty, itp. to runda jest przegrana. Jednak z racji dość casualowej natury ilość kontynuacji jest nieograniczona, więc można wielokrotnie podchodzić do trudnych map.

4. Character Development

Rozwijamy naszą drużynę stopniowo. Nie od razu mamy do dyspozycji wszystkie koty, kolejne dołączają wraz z postępami w grze. Dodatkowo każdy kot posiada specyficzne umiejętności. Przykładowo jeden porusza się bardzo szybko po linii prostej, drugi wysoko skacze, trzeci ma potężny wybuch, itd.

5. Gameplay

Na każdej mapie znajdziemy zastępy siedzących nieruchomo kosmitów, niby cel łatwy, ale dotarcie do nich będzie prawdziwym wyzwaniem czasami. Możemy natrafić na różne pułapki kosmitów, czas na wykonanie ruchu wybranym kotem też jet poważnym przeciwnikiem. Dlatego należy dobierać odpowiednie koty w zależności od potrzeb, musimy też pamiętać o limicie żyć, każdy kot może wysadzić się tylko dziewięć razy. Często zdarzać się będzie, że po drodze trzeba będzie najpierw wysadzić przeszkody i inne rzeczy, aby dojść do celu.

Jednak kiedy już jesteśmy blisko, to najlepiej wbić w największe skupisko kosmitów, aby wybuch zniszczył ich jak najwięcej. Na mapach mogą być też rozstawione prócz przeszkód także elementy które możemy użyć na własną korzyść. Na przykład beczki z benzyną ustawione blisko siebie wybuchają po kolei niczym reakcja łańcuchowa siejąc destrukcję na całej linii, wystarczy wysadzić pierwszą z beczek.
Można także wysadzać otoczenie, gdyż spadające elementy, czy fruwające po wybuchu odłamki potrafią skutecznie eliminować przeciwników, w niektórych miejscach będzie to jedynym wyjściem. Jak widać gra zawiera pewne elementy logiczne, gdyż należy dobierać odpowiedniego kota w zależności od potrzeb, odpowiednio wykorzystane elementy otoczenia także dają sporą przewagę.

Całość przesycona jest sporą dawką humoru, gdyż nasi bohaterowie to najbardziej porąbany oddział jakim dysponuje koci król. Tak na dobrą sprawę to nie są zbyt lubiani, ale nie ma się czemu dziwić, tej grupie bardzo daleko do normalności, podczas gdy pozostałe koty dzielnie walczą nasi przerobią ładną polane na krajobraz księżycowy. Na nieszczęście (albo szczęście) okazuje się, że Kamikaze Cats są jedynymi, którzy podejmują się prawie samobójczej misji odzyskania księżniczki.

6. Kamikaze Cats

jak już wcześniej wspominałem kotów jest pięć, a każdy dysponuje specyficznymi właściwościami. Poniżej przedstawiam opis poszczególnych bohaterów.

Hiro (japońskie imię, fonetycznie brzmi jak hero z angielskiego oznaczające bohatera)- dowódca oddziału. Wzorowany na wyglądzie Snake z MGS. Jego umiejętnością jest wytrzymałość na pułapki. Metoda wysadzania się: zapala kubańskie cygaro które cały czas trzyma w ustach, spala się ono jak lont, kiedy dojdzie do końca następuje eksplozja.

Baka (z jap. głupiec, mniej lub bardziej obraźliwe w zależności od kontekstu)- typ wariata (reszta oddziału jest ostro porąbana, ale on wybitnie). Wygląda jakby uciekł z wariatkowa, potargana sierść, jedynie dba o grzywkę, która jest dość dobrze ulizana. Dla niego czas płynie trochę wolniej, więc mamy dodatkowe sekundy na dotarcie do celu.  Metoda wysadzania się: sięga przez gardło do żołądka, gdzie ma granat, wyjmuje zawleczkę i boom.

Tama (po japońsku oznacza kulę)- bardzo gruby kot, który z racji swojej tuszy porusza się wolniej od innych. Jego właściwością jest większy wybuch powodujący dodatkowe straty po stronie wrogów. Metoda wysadzania się: wysila się jak gdyby próbował zrobić kupę, po chwili pierdzi. Pierd działa jak bomba paliwowo-powietrzna.

Kuro (z jap. oznacza kolor czarny)- jest to ninja, odziany w czarny kostium. Jego umiejętnością specjalną jest bunshin, czyli technika stworzenia swojego klona, dzięki czemu wybuch następuje w dwóch miejscach. Metoda wysadzania się: używa kawarimi, podmieniając swoje ciało na bambusową bombę.

Chibi (po japońsku oznacza karła albo bardzo małą osobę)- najmniejszy kot ze wszystkich, jego uszy są nawet większe od kończyn, wygląda dość zabawnie. Umiejętność specjalna to bardzo szybkie poruszanie się. Metoda wysadzania się: Chibi ma całkiem długi ogon, pociąga za niego, co powoduje detonację niczym w polowej haubicy.


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych