Autor Wątek: Edytor Misji/Scenariuszy.  (Przeczytany 3268 razy)

Offline Matte

  • Użytkownik

# Sierpień 14, 2011, 00:19:53
Cześć.

W moim projekcie nastał moment kiedy to trzeba utworzyć takie cudo. Jednak cały czas zastanawiam się nad jego położeniem. Osobiście preferuję edytory in-game (Taki jaki był od OFP do ArmA 2 - absolutne mistrzostwo). Jednakże ograniczeniem jest tutaj mniej wygodne tworzenie UI niż w takim C# z WPF.
Jakie są wasze preferencje jeśli chodzi o edytory?

PS. Dodam jeszcze, że teren oraz zabudowanie jego tworzyć będzie się w przeciwieństwie do ArmA 2 samemu.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Sierpień 14, 2011, 00:23:27
Porażająco skuteczny okazuje się notatnik.

Offline Matte

  • Użytkownik

# Sierpień 14, 2011, 00:24:04
Porażająco skuteczny okazuje się notatnik.
Rozwiń?

Offline Oti

  • Użytkownik

# Sierpień 14, 2011, 00:27:55
Rozwiń?
Format tekstowy zamiast binarnego i zrobiony w ten sposób, żeby można było edytować mapy z palca. :) W prostych przypadkach, oraz na początkowych etapach tworzenia gry, kiedy jeszcze nie trzeba tworzyć skomplikowanych map, się sprawdza.

Offline WiecznyWem

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 14, 2011, 00:28:30
Uważam, że najlepiej by było się dopasować w zależności od wielkości, założeń gry. Wiadomo, że przy prostych grach(+ indie),to najlepiej wypadają te wbudowane w grę. Przy bardziej rozbudowanych, to już po prostu trzeba osobno. Nie wyobrażam sobie tego, w jaki sposób można by kreować gry typu np. Warcraft 3, Neverwinter, Wiedźmin, itd.

Jeżeli chodzi o to co wolę, zdecydowanie bardziej wole te osobne. Wbudowane jakoś mi do gustu nie przypadają.

Offline Matte

  • Użytkownik

# Sierpień 14, 2011, 00:34:37
Format tekstowy zamiast binarnego i zrobiony w ten sposób, żeby można było edytować mapy z palca. :) W prostych przypadkach, oraz na początkowych etapach tworzenia gry, kiedy jeszcze nie trzeba tworzyć skomplikowanych map, się sprawdza.

A widzisz, tutaj widać, że zapomniałem dodać pewnego faktu: Gra jest "CzyDe" oraz Edytor powinien być przystępny dla osób, które na takich pierdołach jak grafika, formaty plików itp. się nie znają ;]

@WiecznyWem, a widzisz. My ze znajomym projektujemy grę około stzelankową z elementami logicznymi i skradankowymi.

Offline WiecznyWem

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 14, 2011, 00:44:24
@Matte, a widzisz, więc przeznaczone będzie to dla Was, a nie dla kogoś z zielonych graczy. Poza tym, skompilowanie elementy logiczne, zagadki itp, raczej ciężko będzie kreować bezpośrednio w grze, nieprawdaż?

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Sierpień 14, 2011, 00:51:11
A widzisz, tutaj widać, że zapomniałem dodać pewnego faktu: Gra jest "CzyDe" oraz Edytor powinien być przystępny dla osób, które na takich pierdołach jak grafika, formaty plików itp. się nie znają ;]
No i może będziesz pisał cały edytor tylko by można było pokręcić kilkoma obiektami i dodaniem koślawo stworzonego edytora logiki?

Juz rozwijam, imho lepiej wrzucić wszystko do blendera, poustawiać obiekty, dodac niewidoczne collidery, dodać puste obiekty z property "string" z nazwami dźwięków ect. Następnie wyeksportować do pliku, logike dopisać w notatniku.

Dużo gier ma logikę naprawdę prymitywną. Taki HL2/Portal1&2 ma dosłownie logikę tak prymitywną że az strach się bać, i naprawdę mogę Ci takich gier wymieniać bez liku.

Wymień mi jakieś twoje skomplikowane zagadki logiczne, czekam.

Offline Matte

  • Użytkownik

# Sierpień 14, 2011, 01:01:57
@WiecznyWem Czy ja wiem? Widziałeś kiedyś w akcji edytor z ArmA 2? W połączeniu z językiem skryptowym daje całkiem potężne możliwości.

PS. Nieźle zakręciłem: Edytor ma być także dla gracza.

@Świrus.

Nie użyłem słowa skomplikowane ;)

Większość z tego opiera się na zasadzie znajdź, przynieś, zanieś, zniszcz, rozwal, schowaj, podłóż niepostrzeżenie. Czyli rzeczy nie do końca skomplikowane. Jednak założenie jest takie, że chcemy zrobić coś żeby gracz mógł sobie samemu majstrować swoje poziomy, a wymuszanie blendka czy innego edytora nie pasuje lekko do takiej konwencji.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Sierpień 14, 2011, 01:05:56
Cytuj
Większość z tego opiera się na zasadzie znajdź, przynieś, zanieś, zniszcz, rozwal, schowaj, podłóż niepostrzeżenie.
Do zapisania jako banalne reguły.
Cytuj
a wymuszanie blendka czy innego edytora nie pasuje lekko do takiej konwencji.
Jak ktoś chce modować to go dupa nie za boli, rozumiem gdyby trzeba było użyć kosztownej kobyły.
No ale 21 mega?

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 15, 2011, 20:13:50
Huh, fajna opcja-  zrobić tutorial, jak napisać do Eclipsa plugin z edytorem własnego formatu misji/scenariuszy. Część pierwsza - edytor tekstowy z podpowiadaniem składni na bazie JFace Text , część druga - edytor graficzny w GEF. :D Aż się boję, jak to pociągnąć dalej, bo framework do generowania kodu C/C++ też jest :)