Autor Wątek: Sposób obsługiwania zdarzeń typu trzymanie klawisza itp.  (Przeczytany 803 razy)

Offline krowal

  • Użytkownik
    • MargoExtend.net

# Sierpień 13, 2011, 15:31:27
Ciężko mi zacząć więc może podam przykład do którego się później odniosę ;)

Niech będzie to gra sieciowa, w której możemy chodzić sobie jakimś tam bohaterem/obiektem/czymkolwiek - w skrócie HE (od hero ;)) Gdy naciskamy kursor, chcemy żeby HE szedł w określonym kierunku. W tym celu wysyłamy do serwera info że klawisz jest wciśnięty i analogicznie wysyłamy info kończące ruch gdy puścimy klawisz. I teraz pytanie, czy serwer sam ma ciągle liczyć ruch i cały czas słać nowe współrzędne HE do klientów ?(dużo obliczeń na serwerze) czy może ma wysłać tylko informację że HE zaczyna iść w danym kierunku a potem info że skończył iść (gdy puścimy klawisz) a fizyką ruchu ma zająć się klient (chyba mało bezpieczne rozwiązanie) Jak wygląda sprawa synchronizacji postaci na serwerze z tymi w klientach, czy może co jakiś czas, kontrolnie słać do klientów pozycje innych graczy i uaktualniać je w kliencie jeśli się nie zgadzają ? Interesuje mnie to z teoretycznego punktu widzenia, jak to najlepiej rozwiązać :)

pozdrawiam.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Sierpień 13, 2011, 15:40:52