Autor Wątek: Mnożenie macieży rzutowania perspektywistycznego  (Przeczytany 981 razy)

Offline MJay

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2011, 17:08:29
W książce "OpenGL Programowanie gier" jest takie działanie (do czerwonej obramówki):

niżej zamieściłem pisemne mnożenie macieży i nie mam zielonego pojecia po jakich przekształceniach wyszedł w książce wynik taki jak w czerwonej obramówce. Może mi ktoś pojaśnić czy w książce jest błąd czy ja go gdzieś robię?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 27, 2011, 17:13:58
Cytuj
Może mi ktoś pojaśnić czy w książce jest błąd czy ja go gdzieś robię?
W książce jest błąd. Zarówno w macierzy (to nie jest macierz projekcji), jak i w wyniku (to nie jest ani wynik tej macierzy, ani to, co powinno wyjść z projekcji).

Polecam odłożyć książkę, wziąć z opengl.org specyfikację OpenGL 1.5 i poczytać, jak działa glFrustum (link: http://www.opengl.org/sdk/docs/man/xhtml/glFrustum.xml).

Offline MJay

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2011, 17:34:18
Ok dzięki wielkie ;-) już się bałem, że moja matematyka leży, a najgorszy nigdy nie byłem z tego działu ;]