Autor Wątek: silnik do "house escape"  (Przeczytany 1036 razy)

Offline Valdios

  • Użytkownik

# Lipiec 22, 2011, 17:41:46
Witajcie. Otóż mam ciekawy pomysł na grę w stylu "house escape" ale potrzebuję jakiegoś prostego silnika do tego.. :) Chodzi raczej o silnik, który nastawiony będzie na robienie gier w pomieszczeniach, budynkach a nie jakieś przestrzeni otwartej.

Potrzebuję aby oferował proste funkcje, nic skomplikowanego ani super-hiper-uber-nextgenowego :)
I aby był w miarę prosty do ogarnięcia... mam jakieś typy ale jestem ciekaw co wy zaproponujecie.

(myślałem np. nad esenthelem ale z tego co widzę zaprojektowany jest on z myślą o otwartych przestrzeniach...)


Pozdrawiam,
Valdios

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline pi1er

  • antyspam
  • Użytkownik
    • Mój devblog!

# Lipiec 22, 2011, 17:52:34
Za mało informacji, doprecyzuj. Chcesz coś pokroju UDK/Unity3D czy raczej bardziej w stronę programowania?
Gra ma być 3D czy 2D?

Jeżeli 3D (opcja mniej kodzenia) to polecam właśnie Unity3D/UDK; (opcja więcej kodzenia) przejrzyj silniki warsztatowe + te najpopularniejsze (XNA, Irrlicht, Ogre3D [renderer]);
Jeżeli 2D to przejrzyj spis warsztatowych silników również + Allegro/SDL/SFML oraz Flasha.

Edit1.
Co do EE to wydaje mi się, że wnętrza też całkiem nieźle uciągnie.

Offline Valdios

  • Użytkownik

# Lipiec 22, 2011, 18:38:35
Chodzi o coś w czym będzie mniej kodzenia a mógłbym się skupić na oprawie graficznej, fabule bo to będzie coś czym gra ma przyciągać. Stawiam na klimat i nad tym chciałbym najwięcej przysiedzieć zamiast męczyć się nad tym jak wklepać kolejną funkcje.. Gra oczywiście 3d, chciałbym po prostu jak najlepiej odwzorować chodzenie po pomieszczeniu.. Coś na wzór penumbry.


Czy UDK i Unity 3d są darmowe do zastosowań niekomercyjnych? bo o to też mi chodzi :)


Pozdrawiam,
Valdios
« Ostatnia zmiana: Lipiec 22, 2011, 18:42:07 wysłana przez Valdios »

Offline pi1er

  • antyspam
  • Użytkownik
    • Mój devblog!

# Lipiec 22, 2011, 20:51:59
Do niekomercyjnych owszem, polecam przeczytanie licencji. UDK oraz Unity3D. Mają wszystko co Ci potrzebne ;)

Offline gotji

  • Użytkownik

# Lipiec 23, 2011, 12:19:58
Jeżeli 3D (opcja mniej kodzenia) to polecam właśnie Unity3D/UDK; (opcja więcej kodzenia) przejrzyj silniki warsztatowe + te najpopularniejsze (XNA, Irrlicht, Ogre3D [renderer]);

Chciałbym zauważyć, że XNA nie jest silnikiem.