Autor Wątek: FOnline Desert Europe  (Przeczytany 1940 razy)

Offline Xenom

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2011, 23:56:01
Witam.
Chciałbym przedstawić niekomercyjny projekt MMO Desert Europe bazujący na kultowej grze Fallout 2.
Projekt jest realizowany od 3 miesięcy i wstępnie planowana data wydania to początek przyszłego roku.
Aktualnie DevTeam liczy ponad 19 osób z Francji (9os.+), Polski(8os.), Słowacji(1os.) i Rosji(1os.).
Projekt jest realizowany przez miłośników Fallouta, hobbystów programistów i grafików).
Silnik jest na nowo oskryptowywany (Angel Script), a do istniejących grafik w standardzie dokładane są nowe.
Więcej informacji jest dostępnych na stronie projektu, a tutaj chciałbym przedstawić propozycję dla programistów hobbystów,
którzy chcieliby nabyć więcej dośwadczenia i ewentualnie poznać ludzi z którymi w przyszłości chcieliby stworzyć komercyjny DevTeam.

Nasze wymagania to podstawowa wiedza o programowaniu strukturalnym w C, w przypadku wieku poniżej 21 lat należy przedstawić jakieś proste wykonane wcześniej projekty(wiele młodych ludzi charakteryzuje się doskonałym zapałem do takich projektów, ale niestety słomianym). Oczywiście osoby które chciałyby się zajmować grafikami, czy mappingiem też są mile widziane.

Projekt został rozpoczęty przez 2 Polaków, aktualnie jest już międzynarodowy i otwarty na ludzi, a jego przewodnią ideą jest "od graczy dla graczy".

strona projektu: fodeblog.temote.tk
Na stronie można zobaczyć kilka screenów i filmików z projektu
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2011, 23:58:58 wysłana przez Xenom »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 11, 2011, 14:37:47
Pod screenem na warsztat.gd napisałeś coś takiego:
Cytuj
Na powyższym filmiku do standardowego engine'u napisaliśmy skrypty, które będą pozwalały graczowi samemu budować bazy i wstawiać obiekty do nich. Rozwiązanie to było uważane za niemożliwe przez developerów większości serwerów. Jako pierwsi rozgryźli temat Rosjanie, jednak nie udostępnili kodu. Po około tygodnia szukania rozwiązań takich możliwości craftingu udało nam się napisać wstępny kod i odkryć skuteczne mechanizmy dla powyższego problemu.

Możesz coś więcej powiedzieć na ten temat? Jaki tu jest problem, jakie mechanizmy? Chodzi o dopasowywanie grafik niedokończych odcinków muru? Bo nic innego sensowego nie przychodzi mi do głowy... a zawsze mnie ciekawią takie kwestie :)

Liosan

Offline Xenom

  • Użytkownik

# Lipiec 12, 2011, 00:58:32
Największym problemem były i są flagi, które w silniku fonline nie są opisane. Dla jednego obiektu można przyporządkować masę możliwości, jednak wykonanie tego w niewłaściwy sposób powoduje brak reakcji silnika i skutkuje nieodpaleniem funkcji.
Jedyne co nam zostało to odnalezienie sposobu dla wstawienia drzwi i dachówek, reszta wchodzi jako misc, gdzie konfigurujesz zależności. Co do późniejszego skryptowania jest to niezbędne jeśli chcesz jednym "kliknięciem" wygenerować dynamiczny budynek w wybranym miejscu. Do niedawna większość dev tego silnika uważała sprawę jako niemożliwą do wykonania i próbowali na różne sposoby(np. podstawienie ścian zamiast crittersów, co masakrycznie przeciążało serwer). Dopasowywanie wielkości grafik o czym wspomniałeś to kwestia tylko zabawy, choć czasochłonnej.
Aktualnie jesteśmy drugą ekipą, która implementuje to rozwiązanie i jest to bardziej experymentalne podejście. Zobaczymy jaki będzie odzew graczy i czy warto rozbudować cały ten system.

Offline Xenom

  • Użytkownik

# Październik 08, 2011, 22:53:44
Witam ponownie. Chciałem podziękować osobom, które zakładały to community. W odpowiedzi na moją prośbę do zespołu Desert Europe dołączyła jedna młoda osoba, której kompetencje okazały się niezwykle wysokie, a praca przez nią wykonana znacznie przerosła nasze wymogi i wyobrażenia.

Aktualnie w projekcie pracuje sporo osób (zamiłowanie do sagi fallout), w tym 4 z Francji, 6 z Polski, 3 z Wegier, 1 ze Słowacji i kilka innych, które wspierają projekt. Przeprowadziliśmy już kilka testów, teraz kończymy wykonywać mapy i pozostanie nam umieszczenie NPC'ów w miastach, dorobienie questów i dialogów, a ostatecznie z czasem i na bieżąco translacja gry  na kilka języków międzynarodowych.
Co prawda na blogu nie zamieszczamy zbyt wiele informacji (z braku czasu) jednak zapraszam na stronę i forum: fode.eu   forum.fode.eu

Najwiecej info poprzez kanał youtube :-)
http://www.youtube.com/user/deserteurope

Mamy nadzieje, że będzie to jeden z najlepszych darmowych projektów MMO RPG z bardzo dobrymi rozwiązaniami PvP, PvE.

Potaramy się jak najszybciej rozpocząć CBT, a specjalnie dla użytkowników warsztat.gd będą one otwarte. Wystarczy zarejestrować się na forum, następnie wysłać mi priv wiadomość z dopiskiem warsztat.gd.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2013, 12:06:49 wysłana przez Xenom »

Offline Jog

  • Użytkownik

# Październik 09, 2011, 14:07:38
Trzymam kciuki i oczywiście rejestruje się na CBT ;)

Offline Liosan

  • Redaktor

# Październik 09, 2011, 17:51:04
W odpowiedzi na moją prośbę do zespołu Desert Europe dołączyła jedna młoda osoba, której kompetencje okazały się niezwykle wysokie
Wyjawicie, kto to? :)

Liosan

Offline Xenom

  • Użytkownik

# Październik 09, 2011, 21:24:47
Jego ksywa na forum to Ison. Chłopak ogólnie na starcie zbajerował mnie, że jest blisko 18 lat (to był nasz wymóg współpracy), ostatnio się okazało, że ledwo skończył 16 lat.  Bez problemu radzi sobie z programowaniem obiektowym, wskaźnikami, używaniem bibliotek. Zaimplementował całą masę nowych klas, poprzez aspekty fizyki niektórych elementów, optymalizacje kodu, stworzenie chata, nowych elementów gui, aż po AI npc'ów i rozwiązania mechaniki, które wydawały się praktycznie niemożliwe do wykonania (developerzy samego silnika twierdzili, że się nie da, podczas bety mogą być mocno zaskoczeni).
Wszystkie innowacje implementuje w bardzo szybkim tempie, a nie jest to tworzenie kodu na zasadzie kopiuj, wklej.


Uważam, że tak młoda osoba z tak wielką pasją i potencjałem to nieczęste zjawisko. Nie wiem, czy potencjalni pracodawcy zaglądają na to forum, jeśli tak to Ison jest bez wątpienia osobą, którą można się zainteresować pod kątem zatrudnienia-tylko będzie trzeba poczekać, bo dopiero zaczął liceum :-)
Zazwyczaj nie lubię się wypowiadać o kimś w tylu superlatywach, jednak ta osoba na to w pełni zasługuje, do tego jest skromny i w głowie z tego powodu mu się nie namiesza.

A poniżej kolejny filmik z projektu
http://www.youtube.com/watch?v=qSXVeKR6MB0&feature=player_embedded
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2013, 12:04:43 wysłana przez Xenom »

Offline Xenom

  • Użytkownik

# Październik 30, 2011, 12:21:15
Hej,
właśnie ruszyły zamknięte beta testy. W przeciągu 2 tygodni uczynimy rozgrywki PvP bardziej grywalne, aktualnie pracujemy nad systemem automatycznych eventów (wtłaczamy nowe rozwiązania PvP), mapami(dodajemy tzw.blockery, zmieniamy design), konfigurujemy crafting. Potem wrzucimy NPC i będziemy pracować bardziej pod kątem RPG. Na ten czas chętni do pomocy testowania DE proszeni są o priv do mnie tu na forum.
Przydadzą nam się prawdziwi testerzy potrafiący wyłapać jak najwięcej błędów, także w rozwiązaniach PvP, balansów itd.
Za wszelką pomoc będziemy wdzięczni, ponieważ gra zaczyna wchodzić w bardzo ważną fazę uczynienia jej grywalną i wciągającą :-)