Autor Wątek: The Cavern [FPS]  (Przeczytany 36748 razy)

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 12, 2011, 10:36:25
Jeżeli nie możesz gdzieś przejść (a widać, że jest taka możliwość, jakieś wnęki, szczeliny, lub widać na mapce) to śmiało dynamitem. Dynamit jest baaardzo pożyteczny.
Hm... jeden dynamit przez przypadek upuściłem sobie pod nogi i tego nie zauważyłem dopóki nie wybuchł (akurat pływałem, więc wybuchł trochę pode mną), a drugi położyłem obok jakiejś ściany i nie zauważyłem żadnej zmiany... pewnie nie było tam żadnej wnęki ani szczeliny :) Na mapce na pewno nie było nic widać. Spróbuję jeszcze raz się pobawić wieczorem.

Liosan

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Lipiec 12, 2011, 16:42:49
No niestety, zarówno na starym laptopie jak i tym trochę nowszym (ale niewiele :-)) gierka nie chce się uruchomić, nawet wersja "Safe". W obu przypadkach w logu jest "OpenGL 2.0 not supported".

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 12, 2011, 19:46:30
A jaki masz sprzęt, może update sterowników do grafiki?

Cos pewnie da się wykombinować.
Badam obsługę 2.0 przez: glewIsSupported("GL_VERSION_2_0"); Potem jest w sumie GL_ARB_vertex_buffer_object, parę glGenBuffers i powinien pokazać się ekran tytułowy.
Powinien potem przechodzić do ekranu z napisem:
"PRESS ESC TO QUIT OR FIRE TO PLAY"

Do tego etapu gra ci działa?
Jak coś to wersja safe jest z parametrem -g. Może u ciebie coś wyrzuci czego u mnie nie ma, o ile chce ci się grzebać.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Lipiec 12, 2011, 20:02:08
A jaki masz sprzęt, może update sterowników do grafiki?

Cos pewnie da się wykombinować.
Badam obsługę 2.0 przez: glewIsSupported("GL_VERSION_2_0"); Potem jest w sumie GL_ARB_vertex_buffer_object, parę glGenBuffers i powinien pokazać się ekran tytułowy.
Powinien potem przechodzić do ekranu z napisem:
"PRESS ESC TO QUIT OR FIRE TO PLAY"

Do tego etapu gra ci działa?
Jak coś to wersja safe jest z parametrem -g. Może u ciebie coś wyrzuci czego u mnie nie ma, o ile chce ci się grzebać.

Update sterowników robiłem wczoraj. Tytułowego ekranu nie ma, po prostu na ułamek sekundy pojawia się okno i od razu znika. Co ciekawe, w poprzedniej wersji ekran tytułowy się pojawiał.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 12, 2011, 20:22:30
Aha, to wszystko jasne. Zlikwidowanie rozszerzenia ARB (gra nie wywala się bo nie koliduje z deklaracją dla VBO modeli) spowodowało podniesienie wymagań do ogl 1.5 :(

Offline Vipa

  • Redaktor

# Sierpień 04, 2011, 23:28:25
Miałem chwilę to wprowadziłem parę zmian:
- pageup i pagedown - rozmiar pixelozy. Nie każdemu to pasuje więc można całkowicie tym wyłączyć bądź też zrobić klimat. Wedle upodobań.
- fullscreen - odpalcie exe z parametrem    fullscreen    .
- sterowanie dodatkowe WSAD + E + Shift
- podstawiłem itemki pod cyfry (1 do 0 i num0 do num9)
- wrogowie - sporo nowych i sporo zmian, ogólnie napisane od nowa
- grafika - to samo jak wyżej, nie powinna już dawać po gałach.
- qrde bez sensu wymieniać bo chyba tylko jaskinia pozostała i to i tak zmieniona :)

Szczegóły samej gry:
Nie mam pomysłu na zagospodarowanie jaskini więc poszło parę tricków graficznych jak np. podwójna mgła. Jakby ktoś miał pomysł to proszę bardzo. FPS u mnie stabilny 100-110. Myślę, że poniżej 20 nikomu nie zejdzie :). Światło jest rzucane z pozycji bohatera. Napiszcie proszę czy jest OK.

Itemki:
Jest ich cała masa, ale proponuję zbierać wszystko bo potem np. brakuje naboi i jest klops. Oznaczone są niebieskimi flarami.
Naboje są w skrzynkach: zielona zawiera rakiety do launchera a szara naboje do uzi. Otwieramy je zrzucając je na ziemię i używając karty FedEx.
Akwalung. Teoretycznie można z nim długo pływać pod wodą (musi być założony) ale praktycznie lepiej w niego strzelić z daleka. Duży damage.
Pistolety można mieć dwa tak samo jak uzi. Dwa uzi to potęga. Launcherem lepiej strzelać z daleka. Pistolety mają nieograniczoną ilość naboi.
Minigun. Minigun to masakryczna broń. Można strzelać z rąk (trzymamy lewy myszy aż się rozkręci i trzymamy dalej by strzelać) albo możemy postawić na stojaku (klikając krótko LPM). Stojąc na stojaku sam znajduje sobie cele i do nich strzela. Można znaleźć otwór w ścianie, postawić go tam i zapomnieć o nim i o wrogach.
Apteczki trzymamy bo jest ich mało.
Dynamit. Położony na ziemi eksploduje po 5 sekundach. Można go oczywiście podnieść i zegar się wyłącza. Służy do rozwałki grup wrogów (gdy już się wchrzanimy w jakąś masakrę to zostawiamy go i w nogi) lub do niszczenia ścian. Położony ot tak na skale praktycznie mało co zniszczy. Położony pod samą ścianą lub najlepiej na łączeniu ściany z podłoga potrafi wybić nam przejście.

Wrogowie:
Lecieć na chama nie ma sensu bo zginiemy w pierwszej większej komnacie. Lepiej odstrzeliwać wrogów z daleka i potem wykańczać resztę. Rybki są stosunkowo niegroźne, upierdliwe gdy nurkujemy. Najlepiej znaleźć jakiś akwalung w wodzie i strzelić niszczy wszystkie. Można też zrzucić na dno dynamit. Pajączki są bardzo upierdliwe bo jest ich cała masa. Pierwsze do odstrzału. Czaszki są pieruńsko szybkie i potrafią się schować. Tak samo oskalpowane głowy, acz te są wolniejsze i bardziej odporne. Wiszące i bujające się zwłoki są masakrą. Potrafią się powiesić w środku przejścia i trzeba kombinować. Z reguły wiszą pod sufitem co pozwala je szybko zlokalizować. Stojąca góra mięsa (nie mam pomysłu na nazwy :D) strzela cholercia wie gdzie, ale zawsze jakoś dziwnym trafem obrywamy. No i zostały wielkie karaluchy. Bez kitu jak mam wejść do wody przy nich to mam jakieś fobie. Ślepe, ale jak już trafią... Cholernie odporne.

Uffff... Zapraszam serdecznie.
Pobierz

Offline sanyol

  • Użytkownik

# Sierpień 05, 2011, 02:09:28
niestety mi nie dziala - widze Vince'a i koniec : Fatal signal: Segmentation Fault (SDL Parachute Deployed)

Co ciekawe w ostatniej wersji nie było problemu

Offline .c41x

  • Użytkownik
    • homepage

# Sierpień 05, 2011, 10:05:56
Działa na intel g41 dość płynnie >15fps, mimo że jest kilka błędów w logu:
ERROR: 0:2: '' :  Version number not supported by OGL driver
ERROR: 0:22: 'constructor' : constructing matrix from matrix (reserved in GLSL 1.10)
Sprawdzę później na low-endowym radeonie :)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Sierpień 05, 2011, 10:35:23
@Sanyol: ale rozumiem, że ogl 2.0> ? Mi w sumie wywaliło tylko na moim sławetnym lapku, na którym nawet youtube się tnie. Albo znowu jakiś babol z VBO :).

@.c41x: Whoa. Spojrzę oczywiście. Tam jest bodajże #version 120;
Aha, gdzie masz te błędy? Bo ja ani w logu gry ani w gDebugger nie mam żadnych? Qrde nie mam już siły :)

Offline VG

  • Użytkownik
    • Portoflio

# Sierpień 05, 2011, 10:45:59
Wszystko w jak najlepszym porządku. Program śmiga na 4-letnim sprzęcie średniej klasy.
Sama gra ma klimat! Jest bardzo ciekawa (trudny teren wybrałeś do poruszania się).
Irytuje mnie tylko to, że tlen gdy jesteś w wodzie bardzo szybko się kończy. Życzę mnóstwo cierpliwości, która z pewnością będzie potrzebna do ukończenia tej gry :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2011, 10:47:41 wysłana przez VG »

Offline Vipa

  • Redaktor

# Sierpień 05, 2011, 17:25:48
Cytuj
Irytuje mnie tylko to, że tlen gdy jesteś w wodzie bardzo szybko się kończy.
Dzięki. Cały czas pracuję nad balansem, więc każda tego typu informacja jest cenna.
Cierpliwy jestem aż nadto :).

Offline sanyol

  • Użytkownik

# Sierpień 05, 2011, 19:29:17
tak gl >2 dokladnie to 3.3


Offline Vipa

  • Redaktor

# Sierpień 08, 2011, 10:48:47
OK, znalazłem błąd. Dzięki Sanyol.

Zrobiłem oświetlenie w końcu tak jak chciałem, choć ideału nie ma. Walka bump + reflektor są poza moją zdolnością pojmowania na chwilę obecną :).

Z samym gameplayem lepiej? Bo ciągle nie mogę oprzeć się wrażeniu, że coś pomijam, a wiecie jak to jest przy jednoosobowych projektach.

Offline dynax

  • Użytkownik

# Sierpień 09, 2011, 17:39:47
A mi gra się odpala i cały czas utrzymuje się na 15-20FPS (geforce gt 210). Ogólnie fajnie się prezentuje, mam tylko dwa zastrzeżenia:
1. Czemu taka niska czułość myszy? Nie da się zwiększyć?
2. Miejscami wszystko jest niewyraźne. Jest ciemno i wszystko się zlewa. Nawet przeciwników miejscami trudno zauważyć (hmm.. a może to feature?)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Sierpień 09, 2011, 17:51:12
Cytuj
1. Czemu taka niska czułość myszy? Nie da się zwiększyć?
Damn! Zapomniałem! Przyznaje się. Zrobię jak najszybciej.
Cytuj
2. Miejscami wszystko jest niewyraźne. Jest ciemno i wszystko się zlewa. Nawet przeciwników miejscami trudno zauważyć (hmm.. a może to feature?)
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, im dalej tym jest ciemniej stąd też zaciera się ostrość a w zasadzie kontrast obrazu. Zasięg latarki mogę ustawić w sumie na większy. I tak robię oświetlenie teraz.
Jeżeli coś źle zrozumiałem to daj proszę screenshota.

FPS trochę za niski, pokombinuję jeszcze z postprocessem, bez niego mam śmiało 200-250 FPS. Bankowo "bloom" zżera mocno. Kod shaderów jest otwarty, możesz na razie go rozłączyć by pograć z większą płynnością.