Autor Wątek: The Cavern [FPS]  (Przeczytany 36747 razy)

Offline lgromanowski

  • Użytkownik
    • OpenMW, Elderscrolls III: Morrowind engine reimplementation

# Lipiec 11, 2011, 08:56:30
sry, ale nei sciagam bo nie mam rozpakowywarki .7z
Google nie gryzie: 7-zip.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 11, 2011, 10:01:57
Wywala się z GP fault po pokazaniu obrazka początkowego.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 11, 2011, 10:29:00
7zip: faktycznie może to przeszkadzać, nie powinno zmuszać się ludzi do instalowania zewnętrznych programów tego typu. Następnym razem dam zwykłego zipa.

Wywala się z GP fault po pokazaniu obrazka początkowego.
:(
Z tego co zdążyłem wykryć to przez VBO. Pokrótce - używam obsługi modeli napisanej parę lat temu i tam wszelkie deklaracje itp. są podobno bez rozszerzenia ARB (kod tego już nie istnieje, używam gotowych libów). VBO modeli jest budowane pięknie i wszystko śmiga dopóki nie zacznę budować VBO heightmapy. Wszelkie kombinacje, z ARB i bez jak na razie powodują segfault na niektórych kompach.
Pomaga restart kompa i odpalenie gry na świeżym systemie. Bardziej oporne kompy (na grafie np. Intela) lecą za każdym razem.

Musze to rozgryźć w końcu ale za bardzo nie mam kompa do testów tego. Na moim śmiga wszystko i zawsze, co też jest dziwne.

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 11, 2011, 10:36:39
Bardziej oporne kompy (na grafie np. Intela) lecą za każdym razem.
Musze to rozgryźć w końcu ale za bardzo nie mam kompa do testów tego. Na moim śmiga wszystko i zawsze, co też jest dziwne.
Może maszyna wirtualna? To jest dość oporny komp ;)

Liosan

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 11, 2011, 10:58:36
Coś na pożyczonym lapku może wykumam. Zrobię mały programik tylko z VBO i będę leciał wszystkie kombinacje aż zadziała. Mogę także przeszukać koło setki CD z backupami, może gdzieś jest kod do tych modeli.

Offline Karol

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2011, 14:27:18
Mogę także przeszukać koło setki CD z backupami, może gdzieś jest kod do tych modeli.
WhereIsIt i byś nie miał tego problemu :).

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Lipiec 11, 2011, 14:51:00
I Can Haz WASD Plz? I większą czułość myszy?

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 11, 2011, 14:55:53
WSAD i regulację czułości mogę zrobić jeszcze dzisiaj. Ponad setkę innych poprawek też już mam.
Postaram się też zawalczyć z tym oświetleniem. Na szybkiego podstawiłem współrzędne gracza i mi się czarno zrobiło. Tak więc to po prostu kolejna rzecz, która skopałem pisząc na szybko.

tych CDków nie będę teraz mielił bo potrwa to cały dzień. Postaram się potem rozwiązać temat jak pożyczę laptop od znajomego.

jak ktoś ma jakieś pomysły lub uwagi to śmiało. Też zrobię jeszcze dzisiaj.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 11, 2011, 15:07:21
Cytuj
jak ktoś ma jakieś pomysły lub uwagi to śmiało.
Uwaga moja jest taka, że eliminacja tego GP faulta powinna być absolutnym priorytetem. ;)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 11, 2011, 15:10:57
Wiem :) ale to nie potrwa parę chwil a tylko tyle dzisiaj mam czasu. Za tydzień mam jeszcze luzy to pokombinuje bankowo z tym, jak już wiem od czego to jest.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 12, 2011, 09:37:46
OK, wersja z poprawkami:
Pobierz    (<16 MB .zip)

Podrzuciłem dwie wersje, safe i zwykłą. Safe powinna być wolniejsza ale pójść na wszystkim i mam nadzieję, że błąd został wyeliminowany. Regularna jest szybsza i jeżeli też pójdzie, to powinno być pięknie. Trochę to mi otworzy drzwi do dalszej rozbudowy.

Serdecznie zapraszam i bardzo proszę o testy.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 12, 2011, 10:02:10
Teraz działa nawet wersja nie-safe.

Niestety, gameplay mnie nie zachwycił (jako miłośnika piweszych Doomów). Rzeczy do poprawki:
- dwa z dwóch potworów, które spotkałem, które wisiały w miejscu w bezruchu,
- mapa jest powyginana bez większego przemyślenia (losowa jaskinia?),
- gracz porusza się niespiesznie (może przez to, że cały czas praktycznie jest w wodzie),
- zmiana broni jest upiorna (po co w ogóle to menu kołowe? są klawisze 1-9 i wystarczy)

W ogólności całkowicie brakuje mi tu dynamiki gry widzianej w dawnych produkcjach.
Nie żebym marudził - po prostu daję konstruktywny input. :)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 12, 2011, 10:18:24
Teraz działa nawet wersja nie-safe.
Yuupiii!!
Niestety, gameplay mnie nie zachwycił (jako miłośnika piweszych Doomów). Rzeczy do poprawki:
- dwa z dwóch potworów, które spotkałem, które wisiały w miejscu w bezruchu,
- mapa jest powyginana bez większego przemyślenia (losowa jaskinia?),
- gracz porusza się niespiesznie (może przez to, że cały czas praktycznie jest w wodzie),
- zmiana broni jest upiorna (po co w ogóle to menu kołowe? są klawisze 1-9 i wystarczy)

W ogólności całkowicie brakuje mi tu dynamiki gry widzianej w dawnych produkcjach.
Nie żebym marudził - po prostu daję konstruktywny input. :)
Jaskinie są losowe. Cały czas dodaje nowe parametry. Jeżeli wersja nie-safe też działa to mogę śmiało robić outdoor (outcave?!).
Marudź jak najwięcej, o to chodzi :). Pisz co ci tylko do głowy przyjdzie, to pomaga.
Ogólnie dynamika do poprawy. OK. W sumie to tylko rybki prawie skończyłem, reszta zachowuje się jak zombie, które ma połamane nogi i na dodatek jest leniwe.
Co do ekwipunku to faktycznie - mogę dać skróty pod 1-0 i po kłopocie. To tak samo jak z WSAD - nigdy nie używałem i po prostu zapominam o takich rzeczach, dlatego fajnie gdy o nie ktoś się upomni.

A jak z FPS, trzyma >30?

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 12, 2011, 10:24:01
Jaskinie są losowe.
To tłumaczy czemu za pierwszym razem jak grałem nie mogłem wyjść z ciasnej klitki, a za drugim razem wylądowałem między kilkoma czaszkami i stadem pająków, będąc uzbrojony tylko w pistolet, touchpad i strzałki :P

Ta nowa wersja ma WSAD, tak? To może zagram trochę dłużej.

Liosan

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 12, 2011, 10:30:51
WSAD już jest :D.
Jeżeli nie możesz gdzieś przejść (a widać, że jest taka możliwość, jakieś wnęki, szczeliny, lub widać na mapce) to śmiało dynamitem. Dynamit jest baaardzo pożyteczny. Tak samo jak strzał w akwalung w wodzie.

Gdy już podłożymy dynamit to mamy około 5-6 sekund na szybkie oddalenie się od miejsca eksplozji.