Autor Wątek: The Cavern [FPS]  (Przeczytany 40175 razy)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Grudzień 23, 2012, 16:15:06
Ok, pod tym samym linkiem jest wersja, w które broń nie powinna znikać pod wodą. W sumie to nie mam pojęcia dlaczego tak się działo. U mnie błąd nie występuje, ale na wszelki wypadek dodałem czyszczenie depth przed rysowaniem modeli w hud (było glDisable(GL_DEPTH_TEST); więc nie czaję do końca, ale ostro tam zamotałem by skrócić kod).

Portale dalej widać pod wodą, ale już z tym walczę.

Co do zmiany broni, rolką zmieniamy wszystkie itemy, nie tylko broń. Polecam używać skrótów (klawisze od 1 do 0). Zawsze też można zbindować własne klawisze w opcjach gry. Jeżeli ma ktoś jakiś inny pomysł, to oczywiście jestem otwarty. To moja pierwsza gra tego typu ;).

@jjoker8: animacji mam cały pakiet, coś dostosuję. Używam formatu animacji z Milkshape, coś tam pasuje z animek Lightwavea po drobnych przeróbkach. Ten temat i tak zostawiam do czasu, aż będę miał komplet modeli by nie robić tego 2x (nie cierpię animować, co pewnie widać :D ).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 23, 2012, 16:27:27
Cytuj
Jeżeli ma ktoś jakiś inny pomysł, to oczywiście jestem otwarty.

Proste.
1. Daj sobie spokój z ekwipunkiem a'la Tomb Raider i dwustanowym przełącznikiem "gram / przeglądam plecak". Dynamiczne FPS-y to nie miejsce na takie sentymentalne bzdurki :).

2. Rolka jest teraz mało użyteczna, bo nie wiem, przez co przewijam. Muszę przewijać zupełnie na ślepo!

Zobacz, jak to wygląda w Q3: jak przełączasz broń, to się pojawia na dole ekranu ramka z Twoim ekwipunkiem poukładanym po kolei zgodnie z kolejnością przełączania. Dorób taki wskaźnik ekwipunku:

- albo duży pojawiający się, gdy kręcisz myszką (może nawet w takim samym kształcie, jak obecnie, tylko trochę mniejszy?)
- albo mały i widoczny cały czas gdzieś na ekranie.

Innymi słowy: jakiekolwiek wskazanie, by gracz
1) wiedział co ma (!!!)
2) rozumiał w jakiej kolejności się przez to przewija.

Na razie nie ani jednego, ani drugiego. Bardzo brakuje mi obydwu.

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Grudzień 23, 2012, 17:38:14
Sorki, nie wiedziałem, że taki plik jest tworzony.
Nic więcej nie mogę podać.
(poza faktem, że błąd wystąpił raz i w ogólności program działa OK)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Grudzień 23, 2012, 20:09:34
@Kos: no i właśnie coś takiego zrobię. Thx.
@kubera: jeszcze też testuję, ciekawe dlaczego na ekranie startowym.

Offline Vipa

  • Redaktor

  • +3
# Styczeń 18, 2014, 23:13:38
Projekt nie umarł :). Już w sumie zapomniałem co dodałem a co było. Bankowo optymalizacja, efekty, więcej wrogów, nowe modele, ai, no w sumie wszystko :D.
Z nowości ostatnio dodanych, gdy wykonujemy określone czynności w grze (zabij tylu, zgiń tyle razy, utoń... itd.) otrzymujemy runy:
"Fehu" "+10% weapons damage"
"Jera" "+10% faster shooting"
"Inguz" "+10% damage to all weapons"
"Dagaz" "+50% more health"
and maaaaany more :).

Runy możemy dodawać w menu "throphies" (max 5). Każda z nich dodaje nam określone bonusy do rozgrywki. Możemy także robić sobie z nich słowa runiczne rodem z Diablo (dodatkowa unikalna zdolność oprócz efektów samych run:

FehuInguzGeboHagalaz Damage Certificate +10% damage to all weapons
OthilaEihwazSowuloPerthro Shot-Blast Machine +100% greater shotgun's capacity
ThurisazTeiwazDagazEhwazWunjo Health Care Premium +50% more health
GeboUruzIsaAnsuzAlgiz Discoverer +20% greater light radius
MannazOthilaLaguzPerthroNauthiz Porter +10% more bullets in crates
GeboTeiwazKenaz Break Out +10% less damage taken from explosions
ThurisazAlgizKenazIsa Ninja +10% walk speed
EhwazBerkanaWunjo Dope Head +10% longer effect of fungus
SowuloJeraNauthizPerthro Rapid Fire +10% faster shooting
JeraEihwazInguzSowulo Sharpshooter +20% smaller spread of weapons
RaidoTeiwazGeboUruz Destroyer exploding shotgun bullets
AlgizBerkana Shredder 50% piercing attack

Doszły też grzybki. Zestrzelone, rozpylają mgiełkę, w która jak wejdziemy, zyskujemy zdolność termowizji (nie pytajcie).
O wiele lepsze są dźwięk i obsługa pada (w tym XBOX).

Do zassania:
POBIERZ
Tam zmian było pewnie milion, o których zapomniałem, ale zaręczam, że wszystkie na plus :). Morderczej niedzieli życzę.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2014, 13:57:11 wysłana przez Vipa »

Offline Raptor

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 19, 2014, 00:00:00
Świetna aktualizacja! O ile w poprzednie wersje grałem głównie z ciekawości (i żeby znaleźć jakiegoś buga :p ) to teraz gra się naprawdę przyjemnie, wciąga.

Wszelkie błędy i nie fajne rzeczy z poprzednich wersji zniknęły; cały czas jest gdzie iść, wszystko jest połączone tunelami. Po chwili gry zdziwiłem się tylko stanem posiadanej amunicji, do shotguna miałem jej 800. Dopiero potem strzelając zauważyłem, że na strzał schodzi jej całkiem sporo, więc jest ok. :)

Jeśli czepiać się na siłę, to:
- rozstawiony minigun trochę za bardzo wszystko kosi
- zablokuj możliwość przeładowania broni z pełnym magazynkiem. Nie dość, że odpala się animacja przeładowania, to jeszcze zżera amunicje :)




Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

  • +1
# Styczeń 19, 2014, 00:45:41
Nie no, porządna robota :) jakoś nie gustuję specjalnie w organicznych FPS, ale chwilę pograłem i bardzo przyjemnie się grało :) Będziesz to może wydawał ?

Nie wiem czy tylko u mnie, ale nie działa zmiana przypisania klawiszy, klikam np. W, pojawia się komunikat z prośbą o wciśnięcie nowego klawisza, ale na nic nie reaguje.

Dlaczego trzeba używać F do zbierania przedmiotów ? (trochę to kłopotliwe), jest jakieś ograniczenie w pojemności ekwipunku ? Osobiście wolałbym, żeby podnoszenie przedmiotów było automatyczne z jakimś fajnym dźwiękiem i komunikatem na ekranie.

No i dlaczego 7z ? ;D musiałem specjalnie instalować program do tego ;P

Offline Vipa

  • Redaktor

  • +1
# Styczeń 19, 2014, 14:07:24
A żeś mnie zaskoczył tymi klawiszami :). Poprawione, link zaktualizowany. Tym razem zwykły ZIP :). Dodałem też redisty, bo się okazuje, że nie u każdego poszło.

Co do podnoszenia, to jest tak sporo stuffu, że nie wiedziałbyś co podnosisz. Tak samo tez nie mógłbyś rozstawić działka czy dynamitu. Ale to w sumie detale do ominięcia, pewnie w końcu się za to wezmę.

Te przeładowanie nie powinno zżerać więcej naboi niż trzeba. Przeładowanie z pełnym magazynkiem nie zmienia ilości naboi (aż sprawdziłem).
Minigun kosi ok, jak trafisz na setkę rybek w wodzie to chwilę trwa ich wybicie.


Jeszcze z nowości:
- quick save i qiuck load są pod klawiszami F5 i F9.
- poprawiona czułość obracania się.
- poprawiony (niższy) kontrast. To można śmiało pobawić się plikiem shader/dof.frag.
- w pliku data/defaults.txt siedzi większość stałych. Można np. sobie ustawić nieśmiertelność jak ktoś lubi.

Offline Raptor

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 19, 2014, 14:20:09
Okej, nieprecyzyjnie się wyraziłem i aż jeszcze raz sprawdziłem :)
Przeładowanie jako takie nie zmienia ilości posiadanej amunicji, dopiero strzał powoduje uszczuplenie zapasów, jest to trochę dziwne ale nie przeszkadza.
Błąd o którym pisałem - przeładowanie z pełnym magazynkiem odejmuje naboje - występuje tylko w rocket launcherze, dlatego tego nie zauważyłeś :)

Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

# Styczeń 19, 2014, 15:07:15
- poprawiona czułość obracania się.
Ano właśnie, w poprzedniej wersji musiałem ją zmienić z domyślnych 5 na 1, bo traciłem orientację przy szybkim rozglądaniu.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Styczeń 19, 2014, 15:45:52
Ha! na rakiety nie patrzyłem w sumie :). U mnie rządzi shotgun ze słowem Destroyer. To połączenie nie do zatrzymania. Dodatkowo jak nazbieram dynamitów to rakiety odchodzą w odstawkę. Długo siedziałem nad rzucaniem nimi, by było intuicyjne. Wystarczy dosłownie ciuteńka wprawy by siać zniszczenie z dobrym kopem :).

Z tym obracaniem to faktycznie lipa wyszła. 2x przemnażałem przez ustawioną prędkość w opcjach, dodatkowo się nie zapisywała. Dałem ciała :).

Offline Enignum

  • Użytkownik

# Styczeń 19, 2014, 21:58:49
Po kliknięciu New Game gra wita mnie blue screenem :D

XP 32 bit, Athlon 64 X2 4200+, GeForce 7300 GT
Ostatnia rzecz w debugu:
shader log  [shader/terssao.frag]:

Strzelam, że moja wypasiona karta jest za słaba? :(
Tylko czemu od razu tak brutalnie :P

Offline Vipa

  • Redaktor

  • +3
# Czerwiec 21, 2014, 15:31:07
No i kolejna aktualizacja :).

Tym razem doszła cała masa rzeczy związanych z obserwacją otoczenia i zachowaniem wrażych insektów. Np. mają płeć i przedstawiciele różnej płci troszeczkę inaczej się zachowują, AI ma inne priorytety. Nie napiszę wszystkiego od razu, może ktoś będzie miał frajdę odkrywając poszczególne systemy zachowań.

Sporo zmian także w innych elementach gry. Miłej zabawy.




Pobierz
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2014, 15:38:37 wysłana przez Vipa »

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +1
# Czerwiec 21, 2014, 16:23:05
Można prosić o opcję Fullscreen Window (*) w ustawieniach grafiki? Gdy ma się więcej niż jeden monitor, Fullscreen kompletnie rozwala układ pozostałych okien (nie wspominając o tym, że źle wykrywa natywną rozdzielczość monitora), a Window wyświetla się pod paskiem zadań.

(*) Fullscreen Window = w oknie bez ramki / paska tytułu, zajmującym cały ekran.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Czerwiec 21, 2014, 20:03:13
Żaden problem, dorobię jak tylko będę przy drugim kompie.