Autor Wątek: The Cavern [FPS]  (Przeczytany 36744 razy)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 10, 2011, 22:57:01
OK:
Cytuj
-Nie wiem, skąd w jaskini to światło.
Właśnie nie miałem pomysłu gdzie światło umieścić. Pokombinuję z tym żeby było realniej :)
Cytuj
-brak większego celu
Największy to ten trzęsący się "dwunóg". Jest spory ale trudno do niego podejść.
Cytuj
-nie znalazłem ani jednej karty do paczki z amunicją
Kart jest tyle co paczek. To mogę zagwarantować. Ale szukać trzeba niekiedy sporo.
Cytuj
-po co mi łom, skoro przeciwnicy siedzą na suficie?
Świrus chciał :)
Cytuj
-jw. po co strzelać do akwalungu
Bo wielkie pierdut rozwala pół ściany albo wszystkie rybki w zasięgu 20 metrów :)
Cytuj
-przedmioty są słabo widoczne (a w zasadzie zbieram je dopiero jak się pokażą w lewym rogu) i zapadają się w ziemię (akwalung)
Kombinowałem z ich oznaczeniem (poświata cy cuś) ale w końcu zdecydowałem dać ich po prostu więcej. Dobrze widoczne są w wodzie. Świecą na biało.
Cytuj
-czasami nie wiadomo, czy przeciwnicy do nas strzelają, czy nie
Lecą projectile. Powinno je być widać bardzo dobrze (?!)
Cytuj
-czasami słyszę jakieś głosy i nie wiem, czy to czaszka mówi czy ja
Vince nie mówi Rrrrrr :). Słychać też głosy zza ścian.

Cytuj
Podczas wejscia do ekwipunku powinna być pauza!Juz nie raz zostalem zabity przy zmianie broni :F
Nieeeee... :) Można zrobić wszystko na raty i najpierw parę salw z wyrzutni i potem podobijać. Przy odrobinie wprawy korzystanie z ekwipunku to milisekundy. Wystarczy zapamiętać aktualną kolejność przedmiotów i wtedy np. PPM->prawo->PPM.

Cytuj
- BLOOM! (dopiero jak wyłączyłem w plikach shadera to było coś widać),
Widać u ciebie coś inaczej niż na załączonym screenie? Może raczej wywalić glow?
Cytuj
- troche brakuje spójności graficznej - z jednej strony pikselowata/kanciata grafika, a z drugiej właśnie ten bloom i inne efekty znane z nowoczesnych produkcji,
O to chodziło cały czas.
Cytuj
- przeciwnicy - totalnie są niezauważalni(trzeba się nieźle przypatrzeć żeby zaobserwować te pająki na suficie ;)),
Bez jaj, nie widać ich? Pomyśl, że wcześniej były brunatno-zielone :)
Cytuj
- radial blur po trafieniu w nas - niech nie zmienia się od razu na maksymalną silę, tylko w zależności od liczby trafień,
Tak właśnie jest. Może za mocno.

Z tymi przedmiotami to coś bankowo zrobię. Lewitacja + obroty może dadzą radę:).

Cytuj
Skoro jestem przy dynamicie, to można w ogóle nim rzucić? Jak klikam postać kładzie go pod sobą.
Na razie nie da się. Ale z tymi rzeczami będzie można kombinować. Mam już rozpiskę :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Lipiec 10, 2011, 23:27:39
Cytuj
-po co mi łom, skoro przeciwnicy siedzą na suficie?
Świrus chciał :)
Dorwę komputer z windowsem to spróbuje w podziękowaniu przejść wszystko co jest tylko z łomem ;) (jeżeli się da)

Offline Joker

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2011, 23:48:02
Cytuj
(jeżeli się da)
Ja nie dałem rady ;[

Offline Limal

  • Użytkownik
    • http://wolnik.co.uk

# Lipiec 10, 2011, 23:57:46
Vipa, gratuluję ukończenia gry. Mnie jednak udało się w nią pograć jedynie 3 minuty tylko.

Jako typowy gracz nie przeczytałem instrukcji, ani klawiszologii tylko od razu odpaliłem exeka. Po kolei:

- nie wiedziałem jak zebrać sprzęt do nurkowania z ziemi (próbowałem klawiszy E, F, dopiero po chwili wcisnąłem ENTER)
- wpadłem do wody, która okazała się bardzo płytka, aby po chwili zostać teleportowanym w inne miejsce, gdzie znalazłem kartę FedExa i jakąś broń-
- rolka myszki, ani klawisze wyboru broni (1-9) nie działały
- kiedy już szukałem wyjścia z gry, bo nie miałem jak łomem oddać pająkom na suficie, przypadkowo wcisnąłem prawym klawisz myszy, gdzie pojawiło się menu ekwipunku, jak w starym dobrym Tomb Raiderze (super!), ale niestety Alt+F4 było już wciśnięte - musiałem puścić klawisze ;-)

Shaderki mi się podobały. Fajnie kontrastowały z oszczędną grafiką jaskiń i przeciwników.

Offline Lerhes

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2011, 00:09:22
Cytuj
Właśnie nie miałem pomysłu gdzie światło umieścić. Pokombinuję z tym żeby było realniej :)
Olaboga a po co? Przed chwilą rozmawialiśmy o fanie starych gier, gdzie przedmioty leżały ot tak sobie po prostu.. bo nie miało to znaczenia! Znaczenie ma, żeby grało się fajnie.. a nie realizm sam w sobie (jeżeli buduje gameplay to jak najbardziej... ale ... buduje? Nope). Tak samo można by się przyczepić do leżących przedmiotów -> kto? po co? Dlaczego? Jak w jaskini same pająki. Ale to naprawdę jest nieważne. Nie trzeba graczowi tłumaczyć wszystkiego logicznie skąd co się wzięło. Przecież on ma to w dupie. Ma być zabawa!

Więc co do światła -> ono jest w miarę ok i naprawę nie trzeba tutaj nic zmieniać.

Cytuj
Lecą projectile. Powinno je być widać bardzo dobrze (?!)
Tak tu jest problem. Lecą... ale jak dla mnie za wolno... Kula leci, ja robię unik, potem wracam na poprzednią pozycję i dostaję z tej samej kuli bo tak długo leciała... :/
Z drugiej strony za duża ich prędkość może doprowadzać do irytacji, że nie sposób tego uniknąć (nie ma akurat gdzie się schować, bo korytarze ciasne). No cóż, tutaj potrzebny jest jakiś balans, sam nie wiem jaki.

Cytuj
Bez jaj, nie widać ich?
Nie. Naprawdę trudno je dostrzec i bardziej wypatruje się ich "pocisków".

Z plusów, to kule wywołują pluśnięcia na wodzie :) i ogólnie pozytywne wrażenie.

A tak jeszcze co do bugów: Raz wszedłem w wąskie przejście (taki był pokoik ze znajdźkami), a potem nie mogłem wyjść! Skakałem 5 minut! Dynamit tak rozwiązał sprawę, że zabił i mnie.

A najbardziej ze sterowania denerwuje mnie brak sterowania klawiszami WSAD! (omg!) i nieintuicyjny ekwipunek z brakiem pauzy.
Lerhes
« Ostatnia zmiana: Lipiec 11, 2011, 00:12:12 wysłana przez Lerhes »

Offline alexsoft

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2011, 00:31:14
Moim zdaniem ekwipunek jest ok. Ale brak możliwości sterowania WSADem to porażka, jak można grać w FPS trzymając rękę na strzałkach.

Offline Armageddon

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2011, 00:31:50
Bez bloom'a wszystko fajnie wygląda: http://img820.imageshack.us/img820/8281/nobloom.jpg

Z bloomem:
http://img268.imageshack.us/img268/2764/bloom1b.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/816/bloom2f.jpg (tutaj w moją stronę lecą pociski, które są ledwo widoczne i cały czas migają).

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Lipiec 11, 2011, 00:40:54
Lerhes: Światło nie jest ok, bo ściany jaskini się świecą. Widziałeś kiedyś coś takiego? Nie, żebym się czepiał, po prostu nie da się grać.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 11, 2011, 01:18:05
Spoko, czyli jest co robić jeszcze :)
O czym zapomniałem to prawy shift to kucnięcie. Robiłem do testów i zostało.

Z tym "bloomem" to zagadka, u mnie wygląda inaczej a shader jest prosty jak konstrukcja cepa.
WSAD to nie problem. Podepnę jak będę przy drugim kompie.

Z tym ekwipunkiem nie jestem przekonany z tą pauzą. Mogę dla testów to włączyć i sami obadacie.

Światło - da się bankowo jakiś kompromis osiągnąć.

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2011, 01:21:21
No w takiej jaskini to najłatwiej pewnie by było o jakąś bioluminescjencję, jakieś grzyby żeby było jakieś źródło światła :)

A sama gra wygląda fajnie tylko co próbowałem coś zrobić zmienić broń to nagle coś wybuchało i traciłem 90% zdrowia :(

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 11, 2011, 01:23:42
Jeżeli w okolicach 90% to bankowo stałeś na akwalungu gdy strzeliłeś :). Muszę zmniejszyć promień kolizji dla tego przedmiotu.

Offline Karol

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2011, 02:14:03
Po restarcie udało mi się odpalić. Spędziłem dobre pół godziny błąkając się po tej jaskini. Pierwsze co się rzuca w oczy to zbytnia szczegółowość ścian -  jeżeli to ma być utrzymane w klimacie starych gier to czy nie powinno to być bardziej kanciaste, a nie bardziej pikselowate (gdyby wyglądało tak to wg mnie by było super)? Drugie spostrzeżenie - postać czasem porusza się wolniej/szybciej, a czasem do przodu jak mucha w smole, a w bok jak torpeda (byłem w wodzie wtedy).

U mnie przeciwników i pociski widać bez problemów, choć Lerhes dobrze zauważył - często wchodzi się ponownie w pociski, których się chciało uniknąć :D.


Offline kuba

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2011, 02:20:35
Odnośnie szybkiego poruszania się postaci, zauważyłem, że przyśpieszenie następuje tylko w momencie gdy zostaniemy trafieni przez tą płonącą czaszkę.

Klimat ma... :)

Offline sanyol

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2011, 02:47:02
ja jeszcze przyczepie sie mapy - gdy przestalem ogarniac gdzie jestem postanowilem z niej skorzystac - promien widocznosci jednak nic mi nie daje ;/ Dobrze by bylo gdyby bylo cos w stylu mapy bo jaskinie wygladaja tak samo i nie ma punktu odniesienia zabardzo.

Offline troperos

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2011, 03:34:07
sry, ale nei sciagam bo nie mam rozpakowywarki .7z