Autor Wątek: The Cavern [FPS]  (Przeczytany 36749 razy)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 10, 2011, 18:18:35
Chciałbym przedstawić wam moje pierwsze podejście do shooterów FPP. Sami oceńcie jak się gra. Gra powstaje na WSOC.

Gra jest robiona na starą, z okresu Doom 2 czy Blood. Nie ma zachwycać piękną grafiką czy złożoną fizyką tylko symulować fajne odczucia ze starszych gier.
Oczywiście nie zabrakło paru shaderków do poprawy grafiki :D.

Pobierz    (13 MB)

Oczywiście screenik. Z troszkę starszej wersji, ale niewiele się zmieniło:


Na screenie nie wygląda to najciekawiej. Zupełnie inaczej się to widzi w ruchu w samej grze.
Przepraszam za kiepski opis gry, nie posiada ona jeszcze fabuły, ta jest dopiero pisana.
Z klawiszologii:
- LPM - fire
- PPM - ekwipunek / wyjście z niego
- strzałki - poruszanie bohaterem i poruszanie się w ekwipunku.
- ENTERem - podnosimy przedmioty
- ESCAPE - wyjście

No i to wszystko. W grze jest parę "smaczków" jak np. walka dwoma pistoletami zamiast jednym czy strzelanie do akwalungu. Zebrane skrzynki z amunicją możemy otworzyć wyrzucając je na ziemię i używając karty-klucza. Jedno i drugie trzeba wcześniej zebrać.

W grze możemy sami modyfikować sobie teren. Wystarczy podłożyć dynamit (najlepiej jak najbliżej ściany, położony po prostu na ziemi da mizerny efekt) lub strzelając z odpowiedniej spluwy :).
To samo robią nasi wrogowie - mogą się też do nas "dokopać". O ile wcześniej nie dopadną nas wszędobylskie pająki...

Serdecznie zapraszam i życzę miłej zabawy.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2014, 15:25:43 wysłana przez Vipa »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Karol

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2011, 18:22:46
Okienko pojawia się na chwilę (z tym pakierem :D), po czym zamyka.

stderr.txt
Fatal signal: Segmentation Fault (SDL Parachute Deployed)

stdout.txt
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.
Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
x6.

Jakby coś wniosło do błędu, to maszyna posiada: Win7, Radek 5670 512MB, AMD X2 240 2.8GHz, 3GB RAM.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2011, 18:29:57 wysłana przez Karol »

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Lipiec 10, 2011, 18:26:52
Gra jest robiona na starą, z okresu Doom 2 czy Blood. Nie ma zachwycać piękną grafiką czy złożoną fizyką tylko symulować fajne odczucia ze starszych gier.
Oczywiście nie zabrakło paru shaderków do poprawy grafiki :D.

O ile pamiętam, w Bloodzie i w Doomie nie było shaderków ;-). Gdyby dało się je jakoś wyłączyć, to pewnie bym pograł, a tak to w najlepszym razie dopiero jutro.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 10, 2011, 18:31:39
@Karol: Niestety najprawdopodobniej to konflikt mojego budowania VBO i tego z modeli. Pomaga w 90% restart kompa i odpalenie gry "na świeżo". Oczywiście popatrzę jeszcze czy jakichś baboli nie ma ale to na 100% to.
@ Złośliwiec: niestety. Z tego co pamiętam z wcześniejszych gier, to masz sprzęt w typie mojego laptopa i gra nie powinna ruszyć. W sumie nawet gdyby ruszyła to ilość FPS nie przekroczyła by 5. Tu już trzeba GF FX :(


Jeszcze odnośnie poruszania się - można podejść pod prawie pionową ścianę, trzeba tylko manipulować kierunkiem ruchu trochę na boki, co ma symulować wspinanie się :).
Aby się zanurzyć w wodzie, trzeba skierować się głową w dół.

Z ciekawostek: wiecie, że jakieś 90% kodu gry to Vipanoid czy Neur
  • cube? :D

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 10, 2011, 18:38:35
Mi działa, ale muszę znaleźć kompa z myszką, bo na touchpadzie nie da się grać ;) Pierwsze wrażenia pozytywne.

Liosan

Offline c0re

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2011, 18:45:25
Fajna gierka. Takich brakuje. Z klimatem :D

Offline Karol

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2011, 18:45:46
@Karol: Niestety najprawdopodobniej to konflikt mojego budowania VBO i tego z modeli. Pomaga w 90% restart kompa i odpalenie gry "na świeżo". Oczywiście popatrzę jeszcze czy jakichś baboli nie ma ale to na 100% to.
To na razie musi poczekać, mam odpalonego LoL'a, a nie chcę czekać znowu 40 minut w kolejce :D.

Offline sanyol

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2011, 19:04:59
Mi też się podoba :P Efekt topienia się miażdżący!!! Gra odpalila się bez żadnych problemów

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Lipiec 10, 2011, 20:26:39
:( skasowalem windowsa :/ Vipa musze cie nauczyc pisac na osx bo tesknie za twoimi produkcjami =p

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2011, 20:27:33
Gościu wyglada jak Satham czy jak on ma z Transportera :P

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 10, 2011, 20:43:53
Naprawdę bardzo cieszę się z pozytywnego odbioru tej gry :). Prawdę mówiąc to spodziewałem się miażdżącej krytyki za cokolwiek, w końcu ten gatunek gier jest mi kompletnie obcy.

@.:NOXY:.: jak coś to następną wersję grywalną planuję na WGK na początku września. Jak MrKaktus załatwi porządnego kompa to będzie co pokazać o ile zrealizuję przynajmniej 50% z tego co mam jeszcze w DD. Czasu ciągle mało :(.

Jeżeli macie jakieś pomysły i uwagi to jak zwykle jestem otwarty. Szczególnie interesuje mnie poruszanie się oraz ekwipunek. Zastosowałem trochę dziwne połączenie - Residentowo, Tombraiderowo, Doomowe.

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Lipiec 10, 2011, 22:05:54
No to ja trochę skrytykuje:
-Nie wiem, skąd w jaskini to światło.
-brak większego celu
-nie znalazłem ani jednej karty do paczki z amunicją
-po co mi łom, skoro przeciwnicy siedzą na suficie?
-jw. po co strzelać do akwalungu
-przedmioty są słabo widoczne (a w zasadzie zbieram je dopiero jak się pokażą w lewym rogu) i zapadają się w ziemię (akwalung)
-czasami nie wiadomo, czy przeciwnicy do nas strzelają, czy nie
-czasami słyszę jakieś głosy i nie wiem, czy to czaszka mówi czy ja

Offline shoter

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2011, 22:30:33
Podczas wejscia do ekwipunku powinna być pauza!Juz nie raz zostalem zabity przy zmianie broni :F

Offline Armageddon

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2011, 22:43:00
To teraz kilka słów od zapalonego fpsowca ;).

Ogólnie bardzo fajnie,utrzymane w ponurym klimacie, z badassem w roli głównej.
Jednak, żebyś nie spoczął na laurach(bo robisz zarąbiste gierki), kilka uwag:

- BLOOM! (dopiero jak wyłączyłem w plikach shadera to było coś widać),
- troche brakuje spójności graficznej - z jednej strony pikselowata/kanciata grafika, a z drugiej właśnie ten bloom i inne efekty znane z nowoczesnych produkcji,
- tak jak ktoś pisał wcześniej - zaznaczyć bardziej pozycje jakiegoś przedmiotu(może on lewitować, obracać się, posiadać poświatę - cokolwiek co przyciągnie uwagę, chociaż minimalnie),
- pociski lecące w naszą stronę - niech wydają jakiś dźwięk, albo są chociaż minimalnie większe niż 2 particle na krzyż),
- przeciwnicy - totalnie są niezauważalni(trzeba się nieźle przypatrzeć żeby zaobserwować te pająki na suficie ;)),
- radial blur po trafieniu w nas - niech nie zmienia się od razu na maksymalną silę, tylko w zależności od liczby trafień,
- ostatnia rzecz - znajdź jakiś fajny background ;) wtedy momentalnie chce się wypruć w przeciwnika cały magazynek ;).

Co ja tu jeszcze chciałem napisać... A! Nie zjedz mnie za tyle slow krytyki ^^' (to z dobrym zamiarem).
Życzę Ci powodzenia ;)

Offline pi1er

  • antyspam
  • Użytkownik
    • Mój devblog!

# Lipiec 10, 2011, 22:51:34
Cytuj
-nie znalazłem ani jednej karty do paczki z amunicją
Ja natomiast znalazłem zarówno kartę, jak i jakąś skrzynkę od razu :)

Cytuj
-czasami słyszę jakieś głosy i nie wiem, czy to czaszka mówi czy ja
+1

Ogólnie to dosyć szybko padłem nie wiedząc od czego (potem się kapnąłem, że to chyba czaszka - wcześniej myślałem, że to jakiś weapon albo bajer). Poruszanie się po ekwipunku jest mało intuicyjne dla mnie, z nawyku próbuje wybrać przedmiot rolką po czym klikam, żeby potwierdzić wybór, efekt: rzuciłem pod siebie dynamit. Skoro jestem przy dynamicie, to można w ogóle nim rzucić? Jak klikam postać kładzie go pod sobą.

Zaczyna mi się podobać, czuć ten stary styl :) Myślę, że do końca WSoC to to będzie arcydzieło :)