Autor Wątek: Stare FPP shootery i gameplay w nich zawarty?!  (Przeczytany 11513 razy)

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Lipiec 05, 2011, 16:55:30
Pare przykładów:
- Quake - mroczny klimat i dynamika gry, apteczki, masa broni, projekt etapów
- Quake 2 - "Hop! Hop! Hop!" przy skakaniu było genialne :D Muzyka też dawała klimat, efekty jak na tamte czasy genialne mimo prostej grafiki, genialny sposób wciskania przycisków
- Half-life - też mroczny klimat, szło się wystraszyć, do tego chyba jest to jedyna gra z którą kojarzy się łom :) No i niejaka interakcja z NPCami, którzy musieli nam otwierać drzwi
- Duke Nukem 3D - genialny humor, masa sekretów, duża dynamika, fajne mobki
- Shadow Warrior - wcielić się w ninja :D do tego też humor był, NPC w stylu kąpiącej się babki, która potrafiła tylko do nas strzelać, bonusy ukryte w toalecie, fajne bronie, dobrze zaprojektowane etapy i klimat się trzymał kupy
Generalnie w nowych grach brakuje tej dynamiki i tak jak Krzysiek napisał, ten arsenał broni na każdą okazję dawał możliwość zabijania mobków na miliardy sposobów.

To chyba tyle, przynajmniej te co najbardziej mi zapadły w pamięć :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2011, 16:57:31 wysłana przez cybek »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 05, 2011, 17:06:25
Właśnie, Shogo z Shadow Warriorem pomyliłem. Możecie mnie zastrzelić :).

Ogólnie skłaniam się z grą za klimatem Quake / Half Life ale momentami Tomb Raider :) i pierwsze Red Faction. Połączenie dość specyficzne, przyznaję, ale chodzi bardziej o elementy niż o całość produkcji czy fabuły.

Z levelami będzie kłopot, jest to generowany losowo system jaskiń z m.in. podwodnymi tunelami i oczywiście możliwością tworzenia własnych przejść za pomocą dynamitu. Ale coś pokombinuję bardziej.

Wrogowie, tu bardzo Quake na przemian z Half Life. Jeszcze do końca nie jest to zrobione tak samo jak bronie. tu spore pole do manewru.

Bardzo serdecznie wam dziękuję. Mam masę pomysłów ]:->.

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Lipiec 05, 2011, 17:18:09
No, no, trzymam kciuki bo szykuje się niezła gierka :D Jak będziesz udostępniał bądź wydawał to daj znać, z chęcią kupię ;)

# Lipiec 05, 2011, 17:21:37
No, no, trzymam kciuki bo szykuje się niezła gierka :D Jak będziesz udostępniał bądź wydawał to daj znać, z chęcią kupię ;)
Potwierdzam. Takiej gierki jaką Vipa zrobił, jeszcze nie widziałem. Po mimo tego że jest mocno niedokończona.

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Lipiec 05, 2011, 17:26:35
Jeszcze do końca nie jest to zrobione tak samo jak bronie. tu spore pole do manewru.
MA
BYĆ
ŁOM
!

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 05, 2011, 17:32:26
Spoko, pierwsza broń jest krótka do walki wręcz (włom?!). Będzie łom :).

@zxc: level designu... Nie ma. Całość jest losowa ale z cholernie dobrze dobranymi parametrami. W sumie to otworzyło to bardzo dużo drzwi, ale zamknęło też parę potrzebnych.

A przy okazji, macie jakieś pomysły na klimaty typowo jaskiniowe pod względem wyglądu? Bo trochę nudno...

Offline Paweł

  • Użytkownik

# Lipiec 05, 2011, 18:03:24
Opuszczone, częściowo zalane kopalnie.
A w temacie: również wspomne Serious Sama. Niewiedzieć czemu zawsze lubiłem rozwalanie całych hord przeciwników (np. w Alien Shooter)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2011, 18:06:42 wysłana przez Paweł »

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Lipiec 05, 2011, 18:16:17
A przy okazji, macie jakieś pomysły na klimaty typowo jaskiniowe pod względem wyglądu? Bo trochę nudno...
Pod tym względem polecam grę Penumbra, całość dzieje się w tajnej bazie która znajdowała się pod ziemią. Generalnie możesz tam zaczerpnąć niezły klimat, taki mroczny :D

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Lipiec 05, 2011, 18:23:34
A przy okazji, macie jakieś pomysły na klimaty typowo jaskiniowe pod względem wyglądu? Bo trochę nudno...
Metro? Tunele po niemieckich fabrykach?

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Lipiec 05, 2011, 19:51:05
Bunkryyyy. Kanały? Kompleksy kopalniane a'la RedFaction?

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 05, 2011, 20:33:29
wnętrze pociągu, kopalnie

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 05, 2011, 20:48:23
Żywa, pulsująca, wypełniona mięśniami i włóknami nerwowymi, krwista, zmutowana, gigantyczna jaskinia pełna mutantów? Myśl w kategoriach końcówki System shock 2 (nomen omen też rok '99) - i nie zapomnij o zębach wielkości autobusów.

Liosan

Offline Limal

  • Użytkownik
    • http://wolnik.co.uk

# Lipiec 05, 2011, 22:18:48
Przechodziłem przez wszystkie fazy zachwytu kolejno od Wolfensteina 3D u ojca w pracy, po Quake'a, Duke Nukema 3D na Quake'u 2 kończąc. Potem już nie byłam tak zafascynowany grami FPP.

Przede wszystkim w tamtych czasach każda z tych gier była nowym doświadczeniem dla gracza - grało się w coś, w co nie można było grać wcześniej.

Wolfenstein - widok z oczu gracza.
Quake - przeciwnicy w pełnym 3D.
Duke Nukem 3D - pełna interakcja z otoczeniem!
Quake II - niesamowity tryb multiplayer.

Offline pi1er

  • antyspam
  • Użytkownik
    • Mój devblog!

# Lipiec 05, 2011, 22:50:58
Właśnie, Vipa planujesz jakiś multiplayer? :D

Co do podziemi to klimat Red Faction  był niesamowity, coś w tym stylu mogłoby być bardzo interesujące :)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 05, 2011, 23:15:52
Multi nie planuję, w końcu to gra na compo :) bez przesady.

Co do urozmaiceń architektonicznych to chodziło mi w sumie o coś innego, cała mapa polega na heightmapie i wplecenie nawet samych prostopadłościanów pod dowolnym kątem jest, w przypadku kolizji, dość efpeesożerne. Ale spoko, coś się wykombinuje.

@Liosan: właśnie o czymś takim myślałem.

@Limal: mam to samo. Późniejsze gry to tylko RTCW i CoD 1.

Penumbra... Muszę zapoznać się z tematem.

Zrobiłem teraz coś fajnego, moim zdaniem: np. strzelenie w akwalung powoduje zachowanie takie jak podłożenie dynamitu (fizycznie niemożliwe, ale who cares), aby otworzyć porozrzucane skrzynki trzeba mieć kartę itd. Mam masę pomysłów na tego typu patenty, fajnie to buduje gameplay.
Masa wrogów to no problemo przy czym przy 50 na ekranie już na moim wypasie graficznym spowalnia ostro.
Po optymalizacji cały kompleks jaskiń ma 3km2 na 3km2 i 5K wrażych jednostek. Styka? :D

Co do jaskiń to dodałem muchy jakieś odblaski, teraz robię jakieś roślinki.