Autor Wątek: Od czego zacząć programowanie pod iPhone/iPad  (Przeczytany 6462 razy)

Offline seifer

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2011, 00:52:15
z tego co się orientuję we flashu od wersji CS5 możesz robić aplikacje AIR dla iOS, ale nie testowałem tego jeszcze.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Czerwiec 23, 2011, 00:52:45
Cytuj
Jeśli podjąłbym się pisania aplikacji to i tak byłaby pisana dla konkretnej firmy, także licencji developrea bym nie potrzebował (chyba, że na sprzedaż poza AppStore też trzeba mieć papierek)

Jest licencja dla korporacji, która pozwala na rozprowadzanie wewnętrzne aplikacji (do bodajże 1000 instalacji), tyle że jest dostępna tylko dla firm i dużo droższa.

A że do pisania na iPhone potrzeba Maka -- cóż, mnie też to wkurza z racji tego jak koślawy jest XCode i OSX. Ale z drugiej strony -- na Windows CE/Mobile/Phone tez można pisać tylko spod Visual Studio :) Co prawda sprzęt może być dowolny, ale soft już swoje kosztuje. A w przypadku Apple sprzęt ma co prawda kosmiczne ceny, ale za to soft jest darmowy.

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Czerwiec 23, 2011, 01:13:44
Visual Studio Express jest darmowe, więc w przypadku pisania na Windows Phone nie ponosisz żadnych kosztów poza licencją. Na windows mobile już co prawda trzeba windows professional, ale on juz tak jakby odchodzi w zapomnienie chyba?

mac os x jest upośledzony, a xcode nawet nie ma co do visuala porownywac.

Offline Moriquendi

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2011, 10:10:15
Jak chcesz pisać na Windowsa to też musisz kupić sobie PC i Windows'a.
To też nie jest takie free całkiem.

"koślawy XCode i OSX"? :-d
Gdybym tylko mógł, to bym pisał tylko w Xcode a Visuala zostawił.
Windows a OSX. No to już kwestia gustów, ale jak dla mnie OSX wygrywa.

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2011, 10:40:05
Jak chcesz pisać na Windowsa to też musisz kupić sobie PC i Windows'a.
Eeee... nie? ;)

Offline CiekawskiKrzych

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2011, 11:02:20
Jak chcesz pisać na Windowsa to też musisz kupić sobie PC i Windows'a.


Po pierwsze nie muszę pisać pod Widnowsem żeby program działał na Windows. Po drugie kupno Windowsa to nie kupno nowego sprzętu, który jest w dodatku relatywnie drogi. Po trzecie Windowsa mam za darmo od uczelni.

Zrozumiałbym gdybym musiał kupić środowisko ewentualnie nawet inny system operacyjny ale nowy sprzęt?

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Czerwiec 23, 2011, 11:19:22
Ok jezeli naprawde ale to naprawde chcesz narazie tylko liznac jak to jest z OSX i Xcode to zawsze mozesz wpisac w google np iAtkos S3 V2 ale wierz mi jest to ciezka droga proby installacji a potem jeszcze wieksza mordega po instalacji update do min 10.6.4 / 10.6.5 zeby iOS SDK 4.3 sie zainstalowalo :) nie mowie juz jakie glupie triki trzeba robic zeby miec dual boot jak sie nie mialo ani gruba ani innego bootloadera na dzien dobry wgranego i sie o nim przypomnialo juz podczas installacji Hackintosa .... :D

Offline shutdown

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2011, 13:47:46
@Up:
Zapomniałeś jeszcze dodać że odpalenie hackintosa kończy się powodzeniem tylko na niektórych konfiguracjach sprzętowych.

Można też na jakimś wirtualu (VirtualBox czy VMWare) ale to też nic pewnego, bywa że 10 razy się sypnie podczas instalacji a raz się zainstaluje i sypnie, albo nie sypnie gdzieś później...

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 23, 2011, 20:50:27
Cytuj
Ale z drugiej strony -- na Windows CE/Mobile/Phone tez można pisać tylko spod Visual Studio :) Co prawda sprzęt może być dowolny, ale soft już swoje kosztuje.
Sprzęt też nie może być dowolny: nie może to być np. MacBook albo Amiga. ;)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Czerwiec 23, 2011, 20:54:09
Akurat na MacBooku można zainstalować Windowsa (a co za tym idzie Visual Studio) :)

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2011, 21:06:05
Akurat na MacBooku można zainstalować Windowsa (a co za tym idzie Visual Studio) :)

Można to robić nawet metodą specjalnie przygotowaną (np. BootCamp), gdzie od jakiegoś czasu można jawnie wybrać opcje "Windows". Oczywiście musisz mieć swoją płytkę.
Więc może być to MacBook spokojnie :-)

@Up:
Zapomniałeś jeszcze dodać że odpalenie hackintosa kończy się powodzeniem tylko na niektórych konfiguracjach sprzętowych.

Można też na jakimś wirtualu (VirtualBox czy VMWare) ale to też nic pewnego, bywa że 10 razy się sypnie podczas instalacji a raz się zainstaluje i sypnie, albo nie sypnie gdzieś później...

No tak, ale to złamanie licencji, którą się akceptuje instalując iOS SDK. Przestępstwo.

Offline shutdown

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2011, 22:15:55
No tak, ale to złamanie licencji, którą się akceptuje instalując iOS SDK. Przestępstwo.

To że przestępstwo, to wiem, ja tylko dzieliłem się wiedzą jaką posiadam.
Wiem że jedyną legalną opcją jest Macintosh z OSem X 10.6 i wykupienie za 99$ rocznego abonamentu, aby móc na AppStore wrzucić darmową aplikację...
Ale za to mając to wszystko można działać wszędzie:
http://www.nomusk.pl/pokaz,4088.html

Offline Lerhes

  • Użytkownik

# Czerwiec 24, 2011, 20:33:14
Cytuj
Zrozumiałbym gdybym musiał kupić środowisko ewentualnie nawet inny system operacyjny ale nowy sprzęt?
Trochę chęci i da radę wszystko:
http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=21723.msg256455#msg256455

Cytuj
z tego co się orientuję we flashu od wersji CS5 możesz robić aplikacje AIR dla iOS, ale nie testowałem tego jeszcze.

Ja testowałem, akurat nie z tego narzędzia, a na Flash Builder (z wersji trial). Generalnie to nawet spoko działa (testowałem na urządzeniu) tylko jak zawsze jest jedno ale:
Działa na iphonach w wersji > 3G. Akurat ja mam 3G to płacz ;(. Mój brat ma 4G to wszystko ładnie śmiga. Dałbym linka gdzie napisali o tych ograniczeniach, ale nie mogę go coś wyszukać. Jeżeli ktoś chce się pobawić trialem Flash Buildera i przetestować od razu na swoim i-sprzęcie a nie ma konta app store, to tutaj jest małe "coś" które mu w tym pomoże:
http://www.instructables.com/id/How-to-use-Adobes-iPhone-Packager-without-an-Appl/step2/Exporting-the-App/
Oczywiście jest też emulator -> nie ma problemu w jego używaniu.
Lerhes